>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

עדכון: לפני שעה קלה דיווח יומון האופנה WWD כי בית האופנה הצרפתי כריסטיאן דיור מינה את מעצב האופנה ראף סימונס כמנהלו הקריאטיבי של המותג. תצוגת הביכורים של סימונס תתקיים בחודש יולי הקרוב, במהלך שבוע אופנת העילית שיתקיים בפריז. בכך מגיעה לסיומה סאגה בת שנה וחודשיים וחרושת שמועות ארוכה, בדבר מעצב חדש לבית האופנה. "אני מרגיש פנטסטי", סיפר סימונס בן ה-44 מוקדם יותר היום לעיתונאית סוזי מנקס מההראלד טריביון, שחשפה את דבר המינוי הצפוי, שייכנס לתוקפו מחר בבוקר, שלישי. "זהו אחד מהאתגרים האולטימטיביים, וחלום להיכנס אל מקום כמו דיור, הידוע בזכות אלגנטיות מוחלטת, נשיות ויוקרה".

מינויו של סימונס למעצב הקראטיבי של דיור במקומו של ג'ון גליאנו כבר הודלפה בדצמבר האחרון, אך שני הצדדים הכחישו את דבר הידיעה. כך המשיכו גם כשפורסם דבר פיטוריו או עזיבתו של סימונס במפתיע את מותג האופנה ז'יל סנדר, שם שימש כמעצב ראשי בשש השנים האחרונות. זאת, לטובת חזרתה של המעצבת ז'יל סנדר עצמה לעצב במקומו. ייתכן כי משחק הכיסאות הזה היה מתואם מראש? ייתכן. האם לקברניטי דיור השתלם להמתין לסימונס עד שיסיים את חובותיו לסנדר? בהחלט.

כפי שכתבנו מספר פעמים בעבר, דיור וסימונס הם זוג מנצח. למרות הצהרותיו של בית האופנה כי המעצב הנוכחי ביל גייטן מוביל את המותג למכירות גבוהות מקודמו גליאנו, יש לשער כי המותג חשק במעצב שהוא כוכב עולה. סימונס מביא עימו חתרנות עיצובית לצד מורשת ויוקרה המותאמים לבית דיור, כמו גם קווים מינימליסטיים וחשיבה עתידנית לצד שמירה על הקלאסיקה הטעונה במותג הוותיק. יחד, יש לקוות כי הם יצעידו את בית דיור אל עבר עתיד חדש.

ידיעות קודמות בנושא:

לאחר קרוב לשנה של ספקולציות, מדווח הבוקר אתר האופנה החשוב WWD כי קם יורש לג'ון גליאנו בדיור: מעצב האופנה הבלגי ראף סימונס, המשמש בשש השנים האחרונות כמנהל הקריאטיבי של בית האופנה הגרמני ז'יל סנדר.

על פי מקורות, סימונס קרוב לחתימה על חוזה, אך זה מתעכב כי טרם הוחלט תאריך כניסתו למותג והאם יופקד תוך זמן קצר על קולקציית ההוט קוטור שתוצג בסוף ינואר וכן על קולקציית סתיו-חורף 2012-13, שתוצג במרץ הקרוב. הסטודיו של כריסטיאן דיור בראשותו של ביל גייטן, שממלא את מקומו של גליאנו מאז התפוצצה הפרשה, כבר שוקד בחודשים האחרונים על שתי הקולקציות הללו.

צוות המעצבים של דיור, שממשיך בינתיים לעבוד על הקולקציות (צילום: gettyimages)
צוות המעצבים של דיור, שממשיך בינתיים לעבוד על הקולקציות (צילום: gettyimages)

הבחירה בראף סימונס מפתיעה וטבעית גם יחד. בשנת 2004 כבר היה סימונס על הכוונת של ברנאר ארנו, הבעלים ויו"ר תאגיד המותרות LVMH, כמועמד לעיצוב המותג סלין, גם הוא בבעלות התאגיד. שנה לאחר מכן הצטרף סימונס למותג הגרמני ז'יל סנדר.

למרות סגנון העיצוב הבלתי מתפשר שלו והשמירה על קווים מינימליסטיים וחזקים, סימונס הציג לקיץ הקרוב קולקציה רכה ונשית, עמוסת שמלות ערב רומנטיות עם אלמנטים של הוט קוטור, ששיקפו מעצב ורסטילי בעל מגוון יכולות. מדובר בקולקציה שוודאי תרמה להחלטתם של קברניטי כריסטיאן דיור, שעשו מעבר חד במיוחד מהראוותנות והפומפוזיות של גליאנו למינימליזם השקט והמאופק של סימונס - מה שוודאי ישפיע עמוקות על הדימוי הכולל של בית האופנה הוותיק.

קולקציית סתיו-חורף 2011 של ז'יל סנדר, בעיצוב ראף סימונס (צילום: gettyimages)
קולקציית סתיו-חורף 2011 של ז'יל סנדר, בעיצוב ראף סימונס (צילום: gettyimages)

סימונס, שיחגוג 44 בינואר הקרוב, הוא ממעצבי האופנה הבולטים ביותר בעשור האחרון. הוא נולד וגדל בחווה בנירפלט שבבלגיה, בן יחיד לאיש צבא ולאם מנקה. בראיון שהעניק לפני שנה למגזין דייזד אנד קונפיוזד, סיפר כי מדי הצבא של אביו חלחלו עמוק לתודעתו. כך, למשל, פיארו נעלי צבא כבדות וז'קטים גדולים את התצוגה History of My World לסתיו-חורף 2005-06. "יש לי זיכרון חזק של אבי מגיע הביתה בבגדי צבא, ואז מחליף לבגדי רכיבה על אופניים שהוא אהב מאוד", סיפר בראיון.

בגיל 16 עזב את הבית לטובת לימודי לטינית ומתמטיקה בקולג', אך לאחר תקופה קצרה פנה ללימודי עיצוב תעשייתי עם התמחות בעיצוב רהיטים. בשנת 1991 סיים את לימודיו ועשה התמחות אצל מעצב האופנה האקסצנטרי וולטר ואן בירנדונק, ממעצבי שישיית אנטוורפן הנודעת, יחד עם דריס ואן נוטן ומרטין מרג'יאלה. בראיונות רבים ציין סימונס כי מרג'יאלה היה מעצב האופנה שהשפיע עליו יותר מכל לפנות לבסוף אל עיצוב אופנה.

קולקציית אביב-קיץ 2011 של דיור, בעיצוב ג'ון גליאנו (צילום: gettyimages Imgebank)
קולקציית אביב-קיץ 2011 של דיור, בעיצוב ג'ון גליאנו (צילום: gettyimages Imgebank)

את קולקציית הביכורים שלו לגברים הציג במילאנו לעונת סתיו-חורף 1995-96. הקולקציה עסקה בתרגום מחודש למדים של תלמידי תיכון בריטים. עונה לאחר מכן כבר חשף בפריז קולקציה שעסקה בקשר שבין אופנה לקולנוע בהשראת הסרטים "יצרים" של אנטוניוני ו"אני כריסטיאנה פ", שעובד לקולנוע על ידי הבמאי יולי אדל. התצוגה לוותה בעבודת וידאו שצילם סימונס במצלמת 8 מ"מ.

כניסתו של סימונס בשערי כריסטיאן דיור היא הצהרת כוונות של בית האופנה לערכים של אופנת עלית חתרנית, פורצת דרך ואינטליגנטית. סימונס הוכיח בז'יל סנדר שהוא יודע לעטוף את עצמו ב-DNA של בית אופנה חזק בעל מורשת, ויחד עם זאת להפגין את הרגישות, החוכמה והשיק שהפכו אותו ב-16 השנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מתעשיית האופנה.