לכאורה קולקציית החורף של רשת גולף עושה הכול נכון: צוות של מעצבות, כולן בוגרות בתי ספר לעיצוב אופנה, יצר קולקציה המתחלקת לקבוצות לפי הטרנדים העדכניים של החורף. תוסיפו לכך מינון נכון של אביזרים נלווים, ואת הפרזנטורית חן יאני – שסיפקה השראה גם לעיצוב הבגדים ומוסיפה ניחוח של חספוס אופנתי לכל העניין. למרבה הצער, הפעם זה לא מספיק.

בשעה שהשוק המקומי מוצף ברשתות אופנה ישראליות ובינלאומיות, כל אחת מהן חייבת להצטיין כדי לשמור על אטרקטיביות. לא מספיק לתרגם את הטרנדים שהתוו מעצבי העל לפריטים נגישים, צריך לייצר גם אמירה ייחודית שתמשוך את הקונים ותחזיר אותם לחנויות פעם אחר פעם. מעבר להבנה באופנה, נדרשים גם תעוזה וחזון. במובן הזה, ולמרות מתיחת הפנים שהיא עוברת בשנתיים האחרונות, רשת גולף עדיין לא מצאה את מקומה בנוף.

זה מתחיל בפרזנטציה לעיתונאים. קבוצות העיצוב שמרכיבות את הקולקציה פוזרו בחדרים שונים בבית מקסים בדרום תל אביב. בכל חדר ניצבו בובות תצוגה שהולבשו בבגדי המותג, וביניהן הסתתרו גם דוגמנים בשר ודם שעמדו כחפצים דוממים. אולי ההצגה הזו היתה אמורה לייצר תחושה אוונגרדית, אך בפועל הקונספט הרגיש מיושן וחקייני – קבוצות של בובות נראו כבר לפני כעשור בחנות של פראדה בניו יורק, וגם בישראל יש להן נציגות נאה בחנות המותג רוס אובטה. תוספת הדוגמנים המעטים, שהיתה אמורה כנראה לייצר פאסון אמנותי, נראתה בעיקר מאולצת.

הפרזנטורית חן יאני. סיפקה השראה גם לעיצוב הבגדים (צילום: שי יחזקאל)
הפרזנטורית חן יאני. סיפקה השראה גם לעיצוב הבגדים (צילום: שי יחזקאל)

זוהי גם תמצית הביקורת על הקולקציה עצמה, שנגררת מאחורי עולם האופנה ולא מובילה אותו קדימה. היא אומנם ממשיכה את הקו הצעיר יותר שמובילים בגולף בעונות האחרונות, אך חסרה זהות אופנתית. קבוצת העיצוב הראשונה, "מורשת אקסצנטרית", מציעה בגדי קז'ואל כמו חולצות משובצות ומכנסי ג'ינס לגברים לצד פריטי בוהו שיק דוגמת חולצות שיפון מכופתרות וקרדיגנים בסגנון שנות ה-60 לנשים. הקבוצה השנייה, "מחאה שקטה", מאופיינת בצבעי אבן, כאמל, שמנת ואפור, ומציגה פריטים מחויטים למחצה כמו חצאית עיפרון מהודקת וחולצת משי ללא שרוולים לנשים, וסריגים בדוגמת צמות לגברים. הקבוצה האחרונה, "שחור כרוני", כוללת באופן צפוי רק פריטים שחורים, שמתאימים לשעות הערב או לפגישות עבודה מעונבות.

בכל אחת מהקבוצות יש כמה בגדים חביבים שיכולים למצוא מקום בכל ארון, ואחרים שהם מוצלחים פחות. שמלת פליסה שחורה עם עיגולים לבנים בסגנון ג'קי קנדי, ז'קט שחור מחויט וחולצות השיפון – כולם פריטים שיתחבבו על נשים רבות. בקולקציות הגברים בולטים לטובה הסקיני ג'ינס המחמיאים וחולצות המשבצות המכופתרות. גם קולקציית האקססוריז של גולף ומקס מורטי מצליחה להיות מדויקת ופרקטית, בעיקר כשבוחנים את הנעליים השונות. לעומת זאת, הקרדיגנים לנשים והסריגים לגברים – פריטי מפתח חשובים בכל קולקציית חורף – נראים מיושנים ומוכרים מדי, ולא מעוררים שום התרגשות.

מחירים: 999.90-24.90 שקל.

להשיג בחנויות רשת גולף.

  (צילום: שי יחזקאל)

השורה התחתונה

מדד האיכות: לא רע. רוב הבדים איכותיים וגם התפירה מניחה את הדעת. ניכר שימוש במגוון טכניקות תפירה וצביעה חדשות, שהן חלק מהניסיון להיות עם היד על הדופק.

מדד הסטייל: בינוני. הקולקציה נעה בין פריטים עדכניים למיושנים.

למי מתאים: לנשים ולגברים שיצירתיות יתרה לא מעניינת אותם.

מידות: נשים XS-2XL, גברים S-3XL.

כמה להוציא: 159.90 שקל בעבור חצאית פליסה מוצלחת בצבע כחול כהה.