מה קורה כשמפגישים את אחד מצלמי האופנה הגדולים בעולם עם תריסר מלאכיות של חברת ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט? התוצאה, שרואה אור השבוע, היא סדרה של 12 שערים מיוחדים שנעשו לגיליון האביב של מגזין האופנה 10. על היוזמה חתומה סופיה נאופיטו-אפוסטלו, הבעלים והעורכת הראשית של המגזין, שמשמשת גם כמנהלת הקריאטיבית של תצוגות האופנה של מותג הלנז'רי הנודע, מה שאיפשר לה נגישות לכל אחת מהדוגמניות באופן אישי. ג'ואן סמולס, ג'ורדן דאן, לילי אלדרידג', סוי הא, סינדי ברונה, מינג קסי, באהטי פרינסלו, לאיס ריבריו, ברברה פיהאלי, דבון ווינדזור, לילי דונלדסון, וקנדיס סוונפול הן המלאכיות שנבחרו לפרויקט, אחת לכל חודש במעין לוח שנה בפוטנציה.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
מאחורי תריסר השערים נבנה קונספט הדוק: לייצר דימויים חדשים לפין-אפ גירלס משנות ה-50, כינוי לדוגמנית או שחקנית שתמונותיהן בלבוש מינימלי וסקסי הופצו על גבי גלויות או פוסטרים, לרוב עבור קהל גברי. האמירה העולה מהפרויקט: המלאכיות של ויקטוריה הן נערות הפין-אפ של ימינו - עובדה שקשה להתווכח איתה, ויחד עם זאת היא מעלה תהיות בנוגע לחיפצון של הגוף הנשי, שממשיך להתקיים ביתר שאת גם למעלה מחמישים שנה מאז המהפיכה הפמיניסטית. "רציתי מאוד שזה יהיה ניק (נייט), ואני לא יודעת מה הייתי עושה לו היה מסרב", סיפרה נאופיטו בראיון לדיילי טלגרף הבריטי. "בהתחלה רצינו לייצר לוח שנה, אך מכיוון שכל אחת מהדוגמניות מייצגת משהו אחר הוחלט להציג את המגוון של המלאכיות. אני מאמינה כי לכל אחת מהן יופי לא צפוי".
נאופיטו מספרת כי במסגרת הקשיים שעלו מעבודת התאום של הצילומים עם 12 דוגמניות מהעסוקות בתחום, ג'ואן סמולס וקנדיס סוונפול צולמו רק בשבוע הראשון של דצמבר, ביום שלפני תצוגת האופנה השנתית של המותג שנערכה השנה בלונדון. נייט בנה סט מאולתר מאחורי הקלעים, ובין החזרות, הראיונות לתקשורת וטקס פרסי האופנה הבריטיים שהתקיים לילה קודם, הם הצליחו להשלים את המשימה. "היה עלינו לבנות קופסא שחורה ענקית מאחורי הקלעים", סיפרה נאופיטו. "זה היה מלחיץ, כי ג'ואן וקנדיס היו סופר עייפות. הן היו בחזרות כל היום ובחדר כושר לפני, וצילמנו אותן בשש וחצי בבוקר. זה היה ממש כמו מבצע צבאי".
אם לבחור את השערים היפים ביותר, אנחנו היינו מצביעים על אלו של בהאטי פרינסלו וקנדיס סוונפול. פרינסלו צולמה על מגדל קוביות עשויות קצף, כשההישענות שלה עליהן יצרה את החריצים בקוביות. בעיבוד מחשב שנעשה על הצילום נוצר מראה של התנגשות בין הקימורים הנשיים של פרינסלו לגיאומטריה של קוביות. מאחורי השער של סוונפול, שמצולמת בגבה למצלמה, ומזכירה במקצת את בר רפאלי, יש סיפור גבורה קטן: "זה היה הצילום האחרון ביום הצילומים האחרון, וסוונפול היתה מותשת לגמרי", מגלה נאופיטו. "היו לנו רק 15 דקות לאיפור ולשיער, ובסך הכול שעה לצילומים. היו לניק שני פנסים שהאירו עליה, ובזמן הצילום זרקנו עליה נצנצים שנדבקו לה לגוף. היא היתה זוהרת ושיתפה איתנו פעולה באופן מעורר השתאות. מבחינתי, היא האבטיפוס של כל המלאכיות של ויקטוריה'ס סיקרט".