מעצבת האופנה רימה רומנו היא הזוכה במקום הראשון בתצוגת האפ-קאמינג דיזיינרס שהתקיימה היום בצהריים. על המקום הזוכה התמודדו תשעה מעצבים צעירים, שחשפו את קולקציות אביב-קיץ 2014 בעיצובם. רומנו הציגה קולקציה בת 10 דגמים, כולם בשחור, אשר המשיכו את קולקציית הביכורים שהציגה לא מכבר – בגדים במראה אפוקליפטי בשילוב מוטי חוזר של רוכסנים חיצוניים. רומנו תזכה במענק של 15 אלף שקל ובהצגת הקולקציה באתר המכירות של נותני החסות, Adika.
עוד בשבוע האופנה בתל אביב
את התצוגה הנחה הזמר הראל סקעת, שאף שר על הבמה בזמן שחבר השופטים – שכלל, בין היתר, את עדי רונן, מרסלו בורלון, מעצבת האופנה שושנה בן צור ותרזה מיסוני – התכנס להחלטה על הזוכה.
למרות שהתצוגה התנאתה בכותרת "אפ-קאמינג", לא היה בה שום דבר מרענן, רלוונטי או מקורי, למעט שתי קולקציות שהצליחו להפיח מעט חיים בקהל: הקולקציה הצבעונית והקולית שהציגה המעצבת הצעירה שני צימרמן, והקולקציה המעולה של לירון יצחקוב, שהיתה, לדעתנו, הטובה ביותר שעלתה על המסלול, אך כנראה לא קלעה לטעמו של צוות השופטים.
שתי קולקציות נוספות שהוצגו סחטו מחיאות כפיים מהקהל, אם בגלל הבגדים עצמם, או בגלל הסלבס שסייעו להם להתרומם. את התצוגה של מותג בגדי הגברים נובוריש דוג פתח ונעל השחקן איתי תורג'מן, שמאחורי הקלעים סיפר כי "יש לי בעיה עם שם התואר 'דוגמן'"; ונטלי דדון, שהציגה את קולקציית הביכורים שלה למותג B-Nuty , שהתאפיינה בחליפות מחויטות בסגנון רוק-שיק, כמו זו שלבשה המעצבת שעלתה לדגמן בסוף המיני-תצוגה הראשונה שלה.
בוטיק אמור
התצוגה הבאה שתפסה את מקומה על המסלול הציגה את הקולקציה של בוטיק אמור מכיכר המדינה בתל אביב, המציין 20 שנה להיווסדו. קניינות הבוטיק כוללת כמה מהמותגים החזקים והוותיקים ביותר בעולם האופנה הבינלאומי, ובהם מיסוני, דולצ'ה וגבאנה ופנדי, לצד שמות טרנדיים ואפופי באז כמו MSGM. הדרמה המרכזית התחוללה הפעם לא על הבמה אלא בשורה הראשונה, בה ישבו, לצד לאה שנירר וקארין דנסקי, גבירות עשירות ומטופחות שלא חסכו בכובעי פרווה ואביזרי שיער דרמטיים.
הדגמים שעלו על המסלול שייכים לקולקציית קיץ 2014 הנמצאת עתה בבוטיק. הם סיפקו אתנחתא בינלאומית קטנה בתוך רצף התצוגות הישראליות, והציגו מיקס של פריטי המעצבים הבינלאומיים המוקפדים והנחשקים של הבוטיק. הדוגמניות שעלו על המסלול התהדרו באביזרים קיציים כמו זרי פרחים לשיערן ונעלי יוקרה של הבוטיק, ביניהן לובוטן (שכמו במקרים נוספים בשבוע האופנה, חטא הסטייליסט של אמור והשאיר את המדבקות על סולייתן – עניין קטן מאוד שפגם מעט במראה היוקרתי).
שנקר
התצוגה שחתמה את מקבץ אחר הצהריים היתה מפגן כוח של המחלקה לאופנה בשנקר. סטודנטים מהשנים ב', ג' ו-ד' העלו מבחר מעבודותיהם, אשר התאפיינו בשפה ספורטיבית וסטיילינג של אביב אברמוב, שנתן לכל התצוגה מראה של סטריט וור עכשווי בעל מאפיינים של חספוס אורבני. הבחירה להלביש את כל הדוגמנים והדוגמניות שעלו אל הבמה בכובעי ים אפורים ונעלי ד"ר מרטינס בגבהים שונים יצרה קונספט ויזואלי אחיד ומוצלח שליווה את הדגמים.
יש קושי מסוים להתייחס לתצוגה הזו כאל תצוגה מן המניין. ראשית, לא הוצגה כאן קולקציה, אלא מבחר עבודות של סטודנטים רבים. בנוסף, התצוגה זלגה מפריטי לבוש ספורטיביים אל בגדים בסגנון מעט אפוקליפטי, אשר היו החזקים פחות בתצוגה ולכן חבל שנבחרו לנעול אותה.
בין העבודות שאהבנו ניתן לציין את גילי צדר, שהוציאה אל המסלול מערכת לבוש של חולצה ומכנסי פליסה ירוקים, אשר נראו כאילו עוצבו בפרפראזה לשלושת הפסים המיתולוגיים של חברת אדידס; וסריג שחור במשחקי שקיפויות של רומי פיילו, שהצליחה לייצר חיתוכי גוף מעניינים. עבודה טובה נוספת היתה סריג אוברסייז פרחוני של נטע בנדר עם משטחי ניאון צהוב שהעניקו לו פרשנות עכשווית.
במקבץ התצוגות שהחל בהבטחה של אופנה ישראלית צעירה, היחידים שמימשו אותה באופן מלא היו הסטודנטים של המחלקה לאופנה בשנקר. בבגדים שלהם היה חזון, קו מגובש, וניסיון להציע אלטרנטיבה למצאי בשוק האופנה המקומי. זה לא עבד בכל המקרים שעלו על המסלול, אבל לפחות היה כאן מאמץ לייצר אופנה מקורית ומעט אדג'ית.
מערכת Xnet