בוקר נוסף עולה על אוהל התצוגות של שבוע האופנה גינדי תל אביב. מאחורי הקלעים, המפיק מוטי רייף לוקח לעצמו כמה דקות של רענון בפינת טיפולי החמצן של מימי לוזון לקראת יום נוסף של מרוץ אינסופי נגד השעון ואלוהי האופנה. "זה פשוט החיה אותי אתמול", הוא אומר, "כבר הייתי על ארבע". בכניסה לאולם, שפע נשים צעירות ולבושות למשעי ממתינות לכניסה לתצוגה של חברתן לקליקת נשות החברה היפות והנכונות, לי גרבנאו, שמשיקה את יום התצוגות השני.
עוד בשבוע האופנה בתל אביב
גרבנאו, 27, היא המעצבת הצעירה ביותר שמעלה תצוגה משלה בשבוע האופנה גינדי תל אביב, מעמד נחשק שאותו חלקה בשנה שעברה עם המעצב אלון ליבנה, שמאז עבר לעולם שכולו מרסדס בנץ וניו יורקרים אנינים. את הקולקציה הנוכחית בחרה גרבנאו להקדיש למראה הוויקטוריאני העשיר בחומרים ואלמנטים מקושטים. "מדובר בתקופה מאוד שופעת מבחינה חומרית", אומרת המעצבת, "לכן החלטתי לוותר לחלוטין על הצבע, להתמקד בצבעוניות של קרם, לבן ומוזהב, וללכת על הרבה חומרים ועיטורים דוגמת פנינים וחרוזים, שזה מראה שמאוד מאפיין אותי".
בחדר ההלבשה, על קולבי קטיפה, תלויות להן השמלות של גרבנאו – רכות, רומנטיות, מעוטרות בשלל קישוטים בניחוח וינטג' עדין. "אני בהחלט מכוונת לקהל אירופאי", היא מתוודה, "כלומר, אין ספק שהפריטים אהובים על קהל הלקוחות הישראלי שלי, אבל אני בהחלט מקפידה להציג בשבוע האופנה כי מדובר מבחינתי בחשיפה בינלאומית והזדמנות להתחכך בקניינים רלוונטיים". לא במפתיע, גם התוכנייה היתה כתובה באנגלית בלבד, ללא כל תרגום לקהל המקומי.
נקודות האור
האוברולים. למרות שגרבנאו מתמחה בלבוש ערב מחויט ונוצץ, גם הרגעים הפחות לבושים (יחסית אליה, כמובן) היו חזקים מאוד. היכולת של גרבנאו לתרגם את סגנונה גם לאוברולים, מכנסיים וז'קטים סיפקה את ההוכחה הסופית לכך שלא מדובר במעצבת שמלות כלה וערב בלבד. דווקא המראה הסקסי וחובק הגוף שמר בקלות על קלילות ומתיקות עדכנית. אהבנו במיוחד אוברול בגזרה של גופיית טרפז ומכנסיים גבוהים עם רצועות וי בגב, אשר שובץ באבנים נוצצות, ואוברול לבן עם צווארון גברי מגוהץ.
הסטיילינג. הנעליים השטוחות של המותג פריטי בלרינס, התיקים בסגנון אסייתי שעוצבו במיוחד לתצוגה על ידי המותג הישראלי קולקט והאיפור והשיער הנקיים והרעננים, נתנו את הגימור הנכון למראה שיצרה המעצבת. בלי גימיקים מיוחדים, רק יופי חלומי שהשלים את הסגנון של גרבנאו.
כל הנוצץ זהב. גרבנאו יודעת להשתמש במדויק באלמנטים המצריכים טעם טוב במיוחד, כמו פאייטים, נוצצים, חרוזים, פנינים ואבנים, ויוצרת מהם מראה יוקרתי וזוהר. גם הבחירה להתמקד בפלטת צבעים מינימליסטית ובהירה סייעה לה לשמור על המראה המפואר.
נקודת החושך
ההגזמה. מראה הבלרינה הוויקטוריאנית שאליו כיוונה גרבנאו דורש כישרון דרמטי, אך היו רגעים שבהם הועמסו על הדוגמניות אלמנטים מיותרים ומצועצעים מדי, כמו צווארוני טול מלאי קפלים ושרוולים עמוסי בד. בנקודות אלו נוצר מראה כבד ויומרני, שהאפיל על העיצוב העדין של הפריטים.
יעל רגב