>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק
בתי הטמפלרים מסוף המאה ה-19 הנטועים לצדו של רחוב קפלן בתל אביב, נמצאים בימים אלו בהליכי שימור אינטנסיביים לקראת פתיחתו של מרכז הקניות, הפנאי והעסקים "שרונה", הצפוי להיפתח בתחילת 2013. בורסת ההימורים על שמות המותגים הבינלאומיים הצפויים לנחות במתחם משגעת בימים אלו את ברנז'ת האופנה המקומית. שמועות על חנות מותג של "פראדה ספורט" נזרקו לאוויר, אך לדברי חלק מהשותפים במתחם, וכן בשיחה עם הבוטיקאית הלגה גוטסדינר מבוטיק הלגה בכיכר המדינה (הייבואנית הבלעדית של פראדה בישראל) - לא צפויה להיפתח חנות של המותג בקרוב. אחת הסיבות לכך היא הנפקת המניות של פראדה בהונג קונג מוקדם יותר השנה, והבחירה לא להוציא מכרזים לזכיינים חיצוניים.
בין המשקיעים במתחם שרונה נמצאת גם קבוצת אירני, בבעלות האחים איתן, רוני, יוסי ו-ויוי אירני. הקבוצה היא אחת החזקות בתחום האופנה בישראל. בין היתר היא מחזיקה בזיכיונות על המותגים דיזל, אמפוריו ארמאני, ליווי'ס, וכן מפעילה שמונה חנויות של רשת הבוטיקים פקטורי 54, בה נמכרים הקווים המשניים של מיטב מותגי העל: מארק ביי מארק ג'ייקובס, M של מיסוני, Red של ולנטינו ועוד. לפני פחות משנה הכריזו בחברה על פתיחת חנות ראשונה של המותג "מארק ביי מארק ג'ייקובס", אותו החלו לייבא ארצה לפני מספר עונות. ל-Xnet נודע כי חנות המותג צפויה להיפתח בתחילת 2013 במתחם שרונה, יחד עם שלוש חנויות מותג נוספות של שמות שמוחזקים על ידי הקבוצה: חנות נעליים של המותג הצרפתי Repetto, חנות לקו "מייקל" של המעצב האמריקאי מייקל קורס, וחנות למותג ג'וסי קוטור. החנויות יתמקדו באביזרים והלבשה. בנוסף, בקרוב צפויים להימכר ברשת גם פריטי לבוש של המעצב הבריטי מתיו וויליאמסון. מקבוצת אירני אישרו את הפרטים.
פתיחת החנות מארק ביי מארק ג'ייקובס היא נקודת ציון חשובה בהתפתחותה של תל אביב (וישראל) כבירת אופנה. מארק ג'ייקובס הוא המעצב המשפיע ביותר כיום, ויש לשער כי בעקבותיו יגיעו גם מעצבים נוספים שישתקעו בישראל. לא מדובר בעוד אסופת פריטים שינחתו באחד הבוטיקים בעיר, אלא בחנות עצמאית ויחידנית, שעל פי כל אמות המידה הפרובינציאליות שלנו, תשים את ישראל על המפה. למרות שמדובר בקו המשני של המעצב היהודי, מבין כל המוצרים עליהם הוא חתום, מארק ביי מארק ג'ייקובס הוא הפופולארי ביותר. זאת הודות לקשת רחבה של מוצרים, הנמכרים במחירים המתאימים לכל כיס: ממחזיקי מפתחות במחיר של 1.5 דולר, דרך מגפי גומי ב-80 דולר ועד ז'קטים ב-200 דולר החתיכה - סכומים סבירים למוצר של אחד המעצבים החשובים בעולם.
ההתמקדות בייצוג ומכירת הקווים המשניים של בתי האופנה, נמצאת בשנתיים האחרונות במרכז הפעילות של קבוצת אירני. למרות שמגמת הקווים המשניים אינה חדשה ופרחה כבר לפני יותר מעשור (עם קווים מוזלים כמו ורסאצ'ה ג'ינס, CK של קלווין קליין או D&G של דולצ'ה וגבאנה), בשנתיים האחרונות נמצאת הקבוצה במסע רכישה בלתי פוסק של קווים משניים של מותגים גדולים, מגמה שזיהו בקבוצה לאחר המשבר הכלכלי של 2008, ושהפכה למזוהה איתם מאז. לא יותר מזוהה מדיזל, כמובן - מותג הדגל של החברה כבר כמעט 20 שנה.
הבוקר (שלישי) השיקו בחברה את קולקציות אביב-קיץ של המותגים השונים, בחנות הדגל של הרשת בקניון רמת אביב. הבחירה למקם את ליבת המותגים של הקבוצה בקניון, היא חלק ממגמת צמיחה ומיתוג מחודש שעובר הקניון בשנה האחרונה. בקרוב מאוד צפויות להחל עבודות השיפוץ לקראת כניסתו של מותג היוקרה הצרפתי לואי ויטון לקניון, אשר יתמקם בחלל בו שוכנת כיום חנות המעצב טומי הילפיגר, בצמוד למותג התכשיטים ה.שטרן. הילפיגר יעבור לשטח מסחרי ממול לחנות המקורית, והעבודות במקום כבר החלו.
לואי ויטון הוא אולי אורח חדש בקניון, אבל הוא לא חדש בישראל (אם כי מעניין יהיה לצפות כיצד ישפיע המעבר מכיכר המדינה לקניון על הצלחתו של המותג בישראל). קניון רמת אביב עומד לקלוט אליו מותגים מעניינים וחשובים נוספים, שזוהי להם החנות הישראלית הראשונה. ל-Xnet נודע הבוקר כי גם מותג האופנה הצרפתי A.P.C יימכר בבוטיק Story (השייך לקבוצת האופנה 911) בקניון. מלואי ויטון סירבו להתייחס לפרטים; יחסי הציבור של בוטיק Story אישרו את המידע שבידינו.
ברוח השינויים שעובר הקניון, קולקציית הקיץ של פקטורי 54 פונה במובהק לקהל היעד במקום: נשים וגברים בעלי אמצעים, שמחפשים מותגים בעלי שם, במחירים גבוהים אך לא מנקרי עיניים. כאן לא תמצאו את ניקול ראידמן וחברותיה מתקוטטות על מעיל פרווה ב-70 אלף שקל, או מוכרות עם פרצוף חמוץ שיגלגלו עיניים כשתשאלי כמה עולה התיק החדש של פראדה. בשיטוט בין הקולבים תוכלו למצוא אוברול בסגנון ספארי עשוי משי קופרו בצבע אופ-וויט של המותג "מייקל" של מייקל קורס, במחיר של 1,490 שקל, ו-100 שקלים פחות עבור 60 אלף חברי מועדון הלקוחות של הרשת. אלה ממש לא מחירים או מותגים עממיים, אבל לא מדובר גם במחירי כיכר המדינה. מנהלת הרשת יפעת אירני אף מציינת כי בחודשיים האחרונים חלה ירידה של 15 אחוז בטווח המחירים ברשת, בעקבות הקלה של המיסים בישראל.
בין המותגים הרבים הנמכרים בחנות, ארבעה בולטים מכולם: אמפוריו ארמאני, M של מיסוני, Z של זניה גברים, ומארק ביי מארק ג'ייקובס. למרות שהם מוצגים בנפרד כ"קורנרים" בתוך החנות, יחד הם מספקים מלתחה סופר מעודכנת ואופנתית ללקוח הישראלי, גם אם לרוב היא "ממותגת" ומזוהה למרחוק באופן צעקני. מי שמחפש פריטים אנונימיים, עלול לדלות במקומם מעיל פשתן ארוך בצבע אפור עם ציפוי דק של שעווה, המקנה לו ברק, וכפתורים לבנים השזורים לאורכו של שם המותג אמפוריו ארמאני (3,990 שקל), או שמלת סריג יפהפייה עם שרוולים קצרים בצבע שמנת ובדוגמת מעוינים של M מיסוני (2,490 שקל), שאף יכולה להתאים לכלה אלטרנטיבית שמחפשת שמלה אלגנטית ואופנתית, מבלי להיכנס לסחרור של שמלת כלה אצל המעצבים המקומיים.
פאשניסטות אמיתיות יתעצבו לגלות את קולקציית שירת הברבור של המותג D&G, שיסגור את שעריו הקיץ. החל מהעונה הבאה יפעלו כל תתי המותגים של המעצבים דומניקו דולצ'ה וסטפאנו גבאנה תחת השם הוותיק דולצ'ה& גבאנה. למרות ההדפסים המצועצעים והמיתוג הפרחי שלו, זהו אחד המותגים החזקים והנמכרים בקבוצה. על הקולב הארוך התלוי על הקיר הימני של החנות תלויים פריטים איקוניים של המותג, המסמלים את הדי.אן. איי המוכר שלו: שמלת סאטן שחורה ללא שרוולים בגזרת "באדי קון" הנצמדת לגוף, עם בטנת משי בדוגמת לאופרד; או נעלי מוקסין מזמש לגברים, בדוגמת קאמופלז' צבאי. מה נאמר, לא כוס התה שלנו, אבל בהחלט פריטים שיעזרו לכם לצלוח את הקיץ הקרוב בשלום כקורבנות אופנה אמיתיים.