ביום ראשון הקרוב, 18 בינואר, תיפתח בתל אביב, למשך חודש אחד, חנות פופ-אפ של המותג ההולנדי פיפ (Pip), שבה יוצגו חלק מהמוצרים הרבים של הסטודיו, שכולם מאופיינים בצבעוניות מתפרצת ועליזה ובאיורים נאיביים שהולמים את המוטו של המותג - לעצב מוצרים שמחים לאנשים שמחים. בחנות יימכרו כלי פורצלן והגשה מסדרת ''רויאל'' החדשה, בהם קערות, כלי אחסון, מגשים, קנקני תה וכוסות, לצד מוצרי טקסטיל - מפות שולחן, כריות, פלייסמנט מבד, מפיות נייר, מגבות מטבח וטפטים.

טפט וכריות של Pip. טפט עולה 90-250 שקל למטר (צילום: סטודיו פיפ)
טפט וכריות של Pip. טפט עולה 90-250 שקל למטר (צילום: סטודיו פיפ)

מוצרי פיפ נמכרים בחנויות יוקרתיות כמו ''גלרי לאפאייט'' בפריז, ''גלובוס'' בשווייץ ו''ליברטי'' בבריטניה, וכן באוסטרליה, בברזיל ובארצות הברית. ישראל היא המדינה הראשונה שבה נפתחת חנות פופ-אפ של המותג. התחנה הבאה היא אמסטרדם, ובמשרדי החברה שוקדים בימים אלה על הפרויקט. את הפופולריות הרבה של המותג תולים בסגנון העיצוב האינטימי, ביכולת ליצור מהמוצרים אוסף בשיטת "ערבב והתאם", בדפוסים עתירי הפרטים ובגימורים המיוחדים. לכך יש להוסיף את האסטרטגיה השיווקית שהומצאה בחברה ושמקדמת את דמותה של פיפ - ילדת כפר דימיונית, שעל שמה קרוי המותג.

דמותה של הילדה פיפ, שמככבת כלוגו המותג. "היא האלטר-אגו שלי", אומרת המעצבת (צילום: סטודיו פיפ)
דמותה של הילדה פיפ, שמככבת כלוגו המותג. "היא האלטר-אגו שלי", אומרת המעצבת (צילום: סטודיו פיפ)

"היא האלטר-אגו שלי", אומרת הבעלים והמעצבת, אנקה ואן דר אנדט (Anke van der Endt), בראיון לערוץ העיצוב של Xnet. "פיפ נראית כמוני, והיא גם מסייעת לי בהשראה ובתהליך העיצוב. בתחילת כל עונה, כשאנחנו עובדים על קולקציה חדשה, פיפ תורמת לתהליך באמצעות סיפורים שהיא 'מספרת', ובאים לידי ביטוי בפריטי העיצוב. לדוגמה, בקולקציה שהנושא שלה היה 'עליית הגג של סבתא' עזרה פיפ לסבתה לנקות את עליית הגג. הסבתא רצתה לזרוק את כל הפריטים שאספה במהלך השנים, אבל פיפ הציעה לאסוף אותם, והפריטים האלה היוו את ההשראה לקולקציה".

המעצבת כקהל יעד

ואן דר אנדט היא בוגרת האקדמיה לעיצוב באיינדהובן וגרה בכפר קטן לחוף הים בהולנד. "התשוקה שלי לעשייה נובעת מפריטים שאספתי במשך שנים", היא אומרת. "מאז שהייתי ילדה ביקרתי בשוקי פשפשים ובאתרים במקומות רחוקים שאליהם נסעתי עם ההורים שלי. בכל מקום כזה קניתי דברים, אספתי ושמרתי, ועד היום האוספים האלה מהדהדים בקולקציות שלי. גם לחפצים משפחתיים ששמרתי יש מקום בעבודות שלי. באחד הטפטים, למשל, שילבתי תמונה ישנה של אמי עם סבתי ואחותה. מכתב ישן מסבא שלי משמש כרקע באוסף הגלויות. אוסף הבולים הישן של אבי היווה השראה לקולקציית ניירות המכתבים".

לדבריה, המוצר הראשון שעיצבה לפיפ היה יומן, שהפך לאחד משלושת היומנים הנמכרים ביותר של החברה במשך שנים. "באותה קולקציה עיצבתי גם מחברות, ניירות מכתבים וכרטיסי ברכה".

מהם מקורות ההשראה שלך?

"ההשראה שלי נמצאת ביומיום ובפעולות השגרתיות. כמעט כל דבר מוביל אותי לרעיון עיצובי חדש. אני יכולה לקבל השראה ממשהו שראיתי ברחוב, בדרכי לקניות בשוק, או כשאני יוצאת לטיול. לדוגמה, ורד פורח שראיתי בפארק הוביל ליצירת קו מוצרים עם ורדים. לכל הפריטים שאני מעצבת יש סיפור שעומד מאחוריהם ומגע אישי שלי".

מגש מהקולקציה החדשה (מ-144 שקל) (צילום: סטודיו פיפ)
מגש מהקולקציה החדשה (מ-144 שקל) (צילום: סטודיו פיפ)

למי פונה המותג?

"קהל היעד הוא אני. אני מעצבת מוצרים שהייתי שמחה לקנות בעצמי. אני יודעת שהמוצר טוב אם אני רוצה לשמור אותו או כשאני רואה שהוא גורם שמחה למי שמקבל אותו. אני בוחנת כיצד אני מגיבה לכל מוצר, שואלת את עצמי אם אני רוצה אותו, ואם התשובה שלילית אני מפסיקה את הייצור. הלקוחה שאליה אנחנו פונים היא משכילה, בגילאי 20 עד 60, ובעלת יכולת להעריך עיצוב מלא פרטים. נשים כאלה מוכנות לקנות פריטים שישרדו זמן רב. אני תמיד שואפת שאנשים ייצרו מהמוצרים שלי אוספים שילוו אותם לאורך שנים".

באיזה בתים גרות הלקוחות שלך? לאיזה סגנון העיצובים שלך מתאימים?

"אין סגנון אחד שבו משתלבים המוצרים שלי. הם יכולים לספק פנים נוספות להרבה סגנונות. למשל, בבית שעיצוב הפנים שלו מאופיין בסגנון מודרני מינימליסטי, אפשר להשתמש בטפט שלנו כדי להעניק חמימות מכרבלת. את המצעים שלנו אני ממליצה להכניס לחדרי שינה עם קירות בצבעים שקטים".

את מעצבת מגוון רחב של מוצרים – כלים מפורצלן, טקסטיל, טפטים ומוצרי נייר. יש תוכניות חדשות?

"קטגוריית המוצרים החדשה שלנו היא אריחים, והשנה גם נשיק קולקציית בגדי ים חדשה. יש עוד קולקציות שאנחנו עובדים עליהן".

ומה את אומרת למי שטוען שהמוצרים שלך הם קיטש?

"אין לי מה לומר על כך. הוא מוזמן להחזיק בדעתו. זו זכותו".

"קיטש? אין לי מה להגיד" (צילום: סטודיו פיפ)
"קיטש? אין לי מה להגיד" (צילום: סטודיו פיפ)

איפה: בוגרשוב 55, תל אביב, 03-5283610

מתי: הפתיחה 18 לינואר, למשך חודש ימים.

כמה:כוסות וספלים - 51-75 שקל; צלחות - 75-118 שקל; מגשים - החל מ-144 שקל; צלחות הגשה - החל מ-63 שקל; מפות - 46-98 שקל; מפיות - 12 שקל; טפטים - 90-250 שקל למטר; כריות - 224 שקל.