הקונספט של "תנוחי", הטלנובלה החדשה של הוט, הוגדר כהברקה. כוכבותיה הן ארבע דמויות מטלנובלות מפורסמות אחרות: חנה לסלאו בתפקיד נעמי שחר מ"השיר שלנו", גילת אנקורי בתפקיד עידית לינוביץ מ"רמת אביב ג'", צופית גרנט בתפקיד מרב בן בסט מ"חשופים" ואוולין הגואל כברוריה פסקל מ"פיק אפ". סביבן נבנה אחד הסטים המושקעים שנראו על מסכינו: לצורך הצילומים עוצבו הדירות שלהן לפרטי פרטים - כל אחת שונה בסגנונה וכמו נתפרה לפי אופיה של בעלת הבית. יחד עם בתיהם של גיבורים נוספים, מסעדה ובית קפה ''קבועים'' בסדרה - מתקבלת תפאורה מדויקת ועשירה בפרטים.
מעצב התפאורה, ערד שאואט, מספר כאן על תהליך העבודה – מאפיון הדמויות, דרך התוכניות והמודלים, ועד לתוצאה הסופית:
"שטח האולפנים שקיבלתי היה 3,000 מ"ר, שחולקו ל-13 סטים שונים. בנוסף, בחצר האולפנים נבנה בית יפואי עם גינה, על שטח של 300 מ"ר. רצינו שעיצוב החללים יתבסס על מבנה אדריכלי מעניין ושונה לכל לסט. לכן יצרנו לכל סט תיק תוכניות ו'דפי אווירה' - קולאז' של חומרים, צבעים ואלמנטים שמסגננים כל חלל ומגדירים את הדמות שחיה בתוכו (דוגמאות בהמשך).

"מבחינת האווירה, רציתי לבנות תמונה חמה בצבעוניות כהה ואחידה, כדי להבליט את הדמות לעומת הרקע. לא רצינו להיות מחויבים למציאות. לכן הנראות של הסט קיצונית וממקמת את הדמויות בתוך עולם אולפני, שמוכר לצופים ומזוהה עם דמויות מסדרות העבר בהן השתתפו. השראה רבה נתן לי הקולנוע האמריקאי הקלאסי של שנות ה-30 וה-40, תקופה שבה התפאורה האולפנית וצורתה האדריכלית היו חלק מהשפה הוויזואלית. חלק מהקונספט היה ליצור הומאז' למעצבי ההפקה הגדולים של אותה תקופה, כמו Carroll Clark ,Paul nelson, Robert neppach. בשבילי עבודתם היא אבן דרך משמעותית בעיצוב תפאורה למסך.
"לאחר קריאת התסריט ניגשנו, אני ושותפתי גל רוזנבאום-פרט, לעבודה: בשלב הראשון הגדרנו כל דמות בנפרד, וגיבשנו לכל אחת מהן "דף אווירה" - הקולאז' שהיווה את הבסיס לעיצוב הבית שלה. בשלב השני חילקנו את האולפן לשטחים. בעזרת תוכניות וקבצי תלת מימד הבנו את השוני האדריכלי בין הסטים, את זוויות הצילום ואפשרויות התאורה ואת אפשרות ההתנהלות (הכיאורוגרפיה) של הדמות בחלל. אחר כך יצרנו הדמיות, ששילבו יחד את המבנה, התאורה והסגנון של הבתים. בשלב הסופי פרטנו את הסטים לתיק תוכניות לביצוע, שהועבר לחברת הבנייה. התכנון ארך כחודשיים, והסטים נבנו, רוהטו והוארו תוך חודש".
וכך מתאר שאואט את התאמת הסט לדמות:
נעמי שחר (חנה לסלאו)
זהו "דף האווירה" של החומרים, הצבעים והאלמנטים שמסגננים את החלל סביב הדמות:

וכך זה נראה על הסט:

עידית לינוביץ (גילת אנקורי)

וכך זה נראה על הסט:

מרב בן בסט (צופית גרנט)

וכך זה נראה על הסט:

ברוריה פסקל (אוולין הגואל, ''פיק אפ'')

וכך זה נראה על הסט:

ביתם של אמנון וגבי

וכך זה נראה על הסט:

מתי

וכך זה נראה על הסט:

המסעדה עוצבה כ"מסעדת קונספט" – במקרה הזה, מבנה בתוך מבנה. המבנה החיצוני הוא סוג של חלל ציבורי גדול וישן, שעל קירותיו נשתמרו ציורי קיר. מערכת של קשתות בתוכו מפרידה בין הסועדים לקירות המבנה. השולחנות נבנו כ''קופסאות אור'', כדי ליצור מראה עדכני, אך אינטימי. חשוב היה שלמקום לא יהיו חלונות אלא תאורה כזו שבה היום והלילה ייראו זהים, כדי לנטל את מימד הזמן.

גם בבית קפה

ספינת הנופש
כך נראית הסצינה על רקע ''כרומקי'' ירוק, שהוחלף אחר כך ברקע שיצר ישינסקי:

- ערד שאואט הוא מעצב תפאורה בטלוויזיה והקולנוע הישראליים, זוכה פרס אופיר לשנת 2011 על העיצוב האמנותי של סרט הקולנוע "הערת שוליים". הוא עיצב גם את הסרטים "לרדת מהעץ", בבימויו של גור בנטביץ, ואת "הדילרים", בבימויו של עודד דוידוף (שניהם בשלבי עריכה). לטלוויזיה עיצב תוכניות וסדרות כמו "חשופים", "עספור", "להציל את דני הוליווד", "אהרוני מבשל" ועוד. את רוב עבודותיו הוא מבצע יחד עם מעצבת המוצר והפנים גלי רוזנבאום-פרט, בסטודיו המשותף שלהם בתל אביב.
>> ערד שאואט מספר איך עיצב את תפאורת הסרט "הערת שוליים"
>> ואיך עוצב "העור שבו אני חי", סרטו המצמרר של פדרו אלמודובר? כתבת חובה לאוהביו