ימים סוערים עברו על כוחותינו, ולא בגלל מזג האוויר. בתפריט: שני ימי הולדת, דרינק אחד אצל חברים בבית, ארבעה ברים, מסיבה אחת וכמות צ'ייסרים שלא תבייש את ולדימיר פוטין ביום ההשבעה הבא שלו. אז או שזה אני או שהיקום מנסה להגיד לי משהו, אבל תל אביב בבוקר שאחרי נראתה לי כמו עיר אחרי השתלטות עוינת של משרד החינוך שחבר למשמרות הצניעות:

אי אפשר להתעלם מהקמפיין שהגתה חברת הפרסום JCDecaux שמפעילה את השילוט בתחנות האוטובוס ברחבי עיר החטאים. לפני חודש, מסתבר, נעשתה פנייה למשרדי הפרסום המובילים בארץ להשתתף בקמפיין למען בטיחות בדרכים. לאחר שתשעה משרדים (גיתם BBDO, שלמור אבנון עמיחי Y&R, EURO ישראל, אדלר חומסקי & ורשבסקי, גלר נסיס PUBLICIS, יהושע TBWA, ענבר מרחב, ראובני פרידן IPG ולעומק התודעה. איפה כל השאר?!) הביעו נכונות לקחת חלק במיזם, נבחרה מודעה אחת מכל משרד. במקביל נערכה תחרות בקרב גולשי הפייסבוק, שהציעו גם הם רעיונות ועיצובים למען אותה מטרה חשובה, ומהם נבחרו חמש מודעות שהתוספו לתשע ה"מקצועיות" בחגיגה העירונית נטולת האלכוהול.

לאחר שראיתי את 14 המודעות הנבחרות, התאכזבתי לגלות שקריאייטיב מוצלח, שנון או חדשני לא היה הצד החזק שלהן, אבל החלטתי בכל זאת להרכיב את חמש הטובות ביותר בעיני:

המקום הראשון: euro il (בגלל הדימוי החזק, הביצוע המקצועי והקופי המדויק). סמנכ"ל קריאטיב: בן סבר, ארט דירקטור: אלחנדרו פלדמן, קופירייטר: עודד נדיר, צלם: מנחם רייס, מפיקה: דנה קארו, מנהלת מחלקת לקוחות: מאיה כהן, סופרווייזר: מקס גיפס, מנהל מחלקת אסטרטגיה: ד"ר אורי אורן, פלנרית: פנינה ויסמן

המקום השני: עוזי שפירא, גולש פייסבוק (בגלל השימוש הנבון במדיום: כשלט תנועה, וההבנה שאין צורך בקופי נוסף כשהקריאיטיב מדויק וחזק)

מקום שלישי: גיתם BBDO (בגלל המינימליזם של דימוי פשוט על רקע שחור, עם מסר שעובר ללא צורך בטקסט, וביחד יוצרים אימפקט שאי אפשר להתעלם ממנו). ארט דיירקטור: ליאב גוטשטיין, קופירייטר: איקו יפרח, סמנכ”ל קריאייטיב: דני יעקובוביץ’

המקום הרביעי: ענבר / מרחב (בגלל הכיוון והמסר השונה שבחרו לקדם, ההומור והמינימליזם). סמנכ"ל קריאייטיב: רובי ניסן, מנהלת קריאייטיב: מיטל יאיר-פרץ, קופירייטרים: רויטל אורנבך ועמית פולק, ארט דיירקטור: אלעד בעדני

המקום החמישי: שלמור אבנון עמיחי (בגלל הפרובוקטיביות, וכי לפעמים רק ככה אפשר להשפיע). מנהל קריאייטיב ראשי: צור גולן, סמנכ"ל קריאייטיב: רועי כהן, סמנכ"ל קריאייטיב: שגיא בלומברג, קופי: עידו כהן, ארט: שירה רונן

האם זאת תנומת חורף שפקדה את אנשי הקריאייטיב, או סתם עצלות מחשבה בשל חוסר כדאיות כלכלית? כי לא היה פשוט לדלות את הטובים ביותר. מצד שני, למעלה ממאה הצעות ורעיונות הוגשו דרך גולשי הפייסבוק, והנה כמה שהיו צריכות להיכנס לטופ. טייק א לוק:

עיצוב: Guerillaz

עיצוב: Guerillaz

משרד פרסום: נוחיאן גולן Believe / קריאייטיב: דנה שחל עמיר, יוגב חג'בי

קופי: ליאת כהן וניר לקס

עיצוב: גליה מילוא

כמה מחברי הטובים הם אנשי פרסום, כך שיכולתי להבין למה (אולי) היה להם קשה לייצר מחאה שמעורבת בה הטיפה המרה שהם כל כך אוהבים. בעיני, אגב, אסור לשתות ולנהוג לא רק כי זה מסכן חיים. זה פשוט לא כיף.