לאחר סיום לימודיו במכון הטכנולוגי בחולון (2009), גברה התעניינותו של שיר אתר בחומרים ובטכנולוגיה. ברור היה לו שהעבודה לצד יצרנים מתחומים שונים תספק לו הזדמנויות לחשוב מחדש, ולפתח את השימוש בטכנולוגיה ובחומרים מסורתיים. החיבור בין הגישה החקרנית של שיר לבין תעשייה מסורתית הולידה מוצרים מפתיעים שהוצגו בטוקיו ובקלן, וזיכו אותו בפרס ה-Interior Innovation Award לשנת 2011.

בתהליך החיפוש אחר יישומים שונים בחומר, הגיע שיר למפעל עופרטקס המתמחה במיחזור בדים. שיתוף הפעולה עם המפעל הוליד בד עמיד בלתי ארוג, העשוי סיבים ממוחזרים. מכונות הליבוד במפעל אינן פועלות לפי תהליך ליבוד סטנדרטי המוכר בתעשייה - הכולל שלבים של הרטבה, אידוי וכבישה - וכך ניתן ליצור יריעה קלת משקל המכילה פחות חומר. סיבי הבד הסינתטיים עשויים פוליאתילן ופולי פרופילן, ומקורם בשאריות ממפעל המייצר שטיחים.

בתערוכה "פוסט פוסיל" שנערכה במוזיאון העיצוב חולון עד לא מכבר, הציג אתר את "גבעות וערימה" – מושבים פיסוליים העשויים יריעה מלובדת המשולבת בסיבים המקוריים. אתר, שחלם להיות מעצב כבר מגיל צעיר - "המשיכה לחומרים ומוצרים היתה טבועה בי מילדות", הוא הודה - מתעניין בסגנון אורגני, המאופיין בקווים רכים וזורמים. אגב, אם שואלים אותו מה ההמצאה העיצובית המשמעותית של המאה, הוא חושב שהתשובה היא כנראה האייפון.

מה העצה הטובה ביותר שאתה יכול לתת לאדם יוצר ומה העצה שהיית רוצה לקבל בעצמך?

"העצה שהייתי רוצה לקבל בתחילת דרכי היא 'שיהיה לך האומץ לעשות את מה שאתה רוצה'. זה גם מה שהייתי ממליץ למי שיוצא עכשיו לדרך".

לפרקים הקודמים בסדרת הראיונות "בחזרה לטבע":

                                      מיה דבש היא עורכת התוכן של מוזיאון העיצוב חולון