ייתכן שעולם האופנה והביוטי מתחילים להכיר בלקוחת הקצה שלהם? בשבוע שעבר התבשרנו שאלמה דישי, בחורה עסיסית לכל הדעות, נקטפה לקמפיין הלבשה תחתונה (ולא למידות גדולות!) והרשת געשה. האם התעשייה מפנימה סוף סוף שישנם ייצוגי יופי לגיטימיים שהיא הותירה מחוץ למשחק, וחבל שכך?

ובכן, לא היינו ממהרים להתרגש. לתעשיית האופנה והביוטי ישנו סף גירוי ושעמום שהיא נהנית לאתגר על בסיס עונתי. מרבית הבחירות שלה, שנויות במחלוקת ומבורכות ככל שיהיו, לא נובעות מאהבת אדם כמו מאהבה הכסף, ואין דבר שמקפיץ את המכירות יותר מאשר ניענוע הספינה, דבר שניתן לעשות בקלות עם פרזנטוריות יוצאות דופן.

את האמת הנ"ל היינו מציעים שתגייסו גם בבואכן לבחון את כוכבת הקמפיין החדשה של לוריאל הלן מירן, זוכת האוסקר בת ה-68 שנבחרה לככב כפנים החדשות של המותג בבריטניה.

אין ספק שהבחירה במירן לא מנותקת לחלוטין מהקשר: בשנתיים האחרונות מירן תפסה לא מעט כותרות בשל בחירות האופנה והיופי המרהיבות שלה, ביניהן צביעת שיערה בגוונים שונים ומשונים. ביוני האחרון היא אף קטפה את פרס אייקון השנה בטקס הפרסים הנחשק של מגזין 'גלאמור', שהכתיר אותה בזכות כישורי המשחק שלה וקבע שמדובר באשה ש"שהיינו מתים להשתכר איתה במסיבה". מירן עצמה הגיבה על הזכייה בהתלהבות בטענה כי "יש הרבה נשים צעירות ויפות ואני מכבדת אותן וגאה להשתייך למין הנשי. להיות בגיל 40 זה מעולה, 50 זה מדהים, 60 זה נהדר, אבל אני כמעט בת 70 וזה פאקינג מצוין!".

בריאיון לטלגרף אמרה מירן כי היא שמחה על הגיוס למותג ומתכננת להפציר בהם לא לרטש אף אחת מתמונותיה. "אני לא מהממת. אף פעם לא הייתי, תמיד נראית בסדר, וככה אני גם רוצה להישאר".

מירן. "אני כמעט בת 70 וזה פאקינג מצוין!" (צילום: gettyimages)
מירן. "אני כמעט בת 70 וזה פאקינג מצוין!" (צילום: gettyimages)

המינוי של מירן הרים לא מעט גבות מסתקרנות ללא ספק. כיצד תיתכן פרזנטורית לחברת קוסמטיקה שכל כולה זועקת בשלות וקימוט, אותם שיקוצים לכאורה שהתעשייה מנסה למגר בכל הכוח? האם מירן היא א-נומליה שגויסה בשל הנפלאות הבלתי ניתנת להדחקה שלה?

כנראה שלא. מירן רחוקה מלהיות פרזנטורית הביוטי הבוגרת היחידה שנקטפה בעונות האחרונות בידי חברות הקוסמטיקה המובילות. ג'סיקה לאנג (64) עשתה את קמפיין הקוסמטיקה של מארק ג'ייקובס בפברואר, שרלוט רמפלינג (68) קטפה את הקמפיין של Nars (וטילדה סווינטון בת ה-53 תחליף אותה בחורף הקרוב). עם זאת, למרות התשוקה למהר ולהגדיר טרנד, מסתבר שזו גם אינה הפעם הראשונה שלוריאל בוחר שגרירות בשלות: בשנת 2006 דיאן קיטון (68) וג'יין פונדה (76) גויסו לשורות המותג.

שרלוט רמפלינג (68). קטפה את הקמפיין של Nars  (צילום: gettyimages)
שרלוט רמפלינג (68). קטפה את הקמפיין של Nars (צילום: gettyimages)