"תסלחי לנו, אבל האתר שלנו באוויר רק חודש", ענה דן מנו לשאלה איפה אני יכולה לראות תמונה של החבילות הקודמות של גלוסיבוקס, מיזם הטיפוח האינטרנטי החדש שבו הוא משמש כשותף הישראלי וכמנכ"ל. "היתה לנו רק חבילה אחת בינתיים, בינואר, והיא אזלה אחרי יומיים. בעיקרון האתר ייראה בדיוק כמו גלוסיבוקס האנגלי - יהיה בו מגזין, תמונות של החבילות הקודמות, ועמוד מפורט עם שמות כל החברות שמשתתפות במיזם. אני רק יכול להגיד לך שכל החברות הגדולות כבר איתנו, וזה רק הולך וגדל".

מה בקופסה? גלוסיבוקס
מה בקופסה? גלוסיבוקס

נא להכיר: גלוסיבוקס, אחותו היפה של אתר הקופונים גרופון - אתר ראשון מסוגו בארץ, שהשירות שהוא מספק אומנם לא נחוץ לאף אחת, אבל אין ספק שכולן רוצות בו. מדובר במנוי לכל דבר, אלא שבמקום עיתון יומי מגיעה פעם בחודש חבילה עם כ- 5 מוצרים בגודל travel-size (משהו שנע בין הגודל האמיתי שנמכר בחנויות לגודל מיני).

הדרך אל הקופסה מותנית בשאלון שצריך למלא באתר החברה - הכולל קושיות כמו: איזו חברה את הכי אוהבת, לאיזה כוכבת את חושבת שאת דומה, כמו מי היית רוצה להתאפר - שמצייר עבור החברה את הפרופיל הצרכני של חובבת הטיפוח והאיפור התורנית. המנוי (ללא התחייבות) עולה 50 ש"ח לחודש והמשלוח - 9.5 שקל.

ההתחלה. Birchbox
ההתחלה. Birchbox

המיזם אומנם חדש בארץ, אך ביתר העולם מדובר בעסק מוכר שמצמיח מתחרים חדשים מדי שנה. ההיסטריה התחילה עם המיזם Birchbox, והמשיכה עם אתרים כמו Glymm ו-Myglam, שהשיקה לפני כמה חודשים בלוגרית הטיפוח וכוכבת היוטיוב מישל פאן. הפורמט זהה לחלוטין, השאלון דומה, ורק הלוק משתנה מאתר לאתר. נכון לעכשיו, האתרים האלה לא עושים משלוחים לישראל ועל פניו, גלוסיבוקס נכנסת לשוק נטולת מתחרים. בכל זאת, דן מנו ממהר להלל את גלוסיבוקס העולמית: "אנחנו לא רואים את האתר שלה ממטר, אגב. מבחינת כמות קופסאות, גלוסיבוקס הוא השחקן הכי גדול בעולם".

למה לא הלכתם על פרזנטורית צעירה ומדליקה כמו פאן?

"ההחלטה לא ללכת על פרזנטור היא החלטה אסטרטגית. הפוקוס צריך להיות על המוצרים ועל הפלטפורמה".

באתרים השונים המנוי הוא שנתי, אצלכם יש אופציה רק למנוי חודשי. מדוע?

"אני חושב שזה יתרון. את יכולה להפסיק את התשלום מתי שבא לך, את לא מחויבת לנו בכלום. מצד שני, תהיה לנו בקרוב אופציה לחבילות מנויים - אחת לשלושה חודשים ואחת לשישה חודשים, כך שאם תרצי נגיד לקנות לחברה שלך מתנה ליומולדת, תוכלי לרכוש חבילה מוגבלת בזמן, והיא תקבל מייל שיודיע לה על זה. עם כרטיס ברכה ממך".

מנו, שהופיע למסיבת העיתונאים של המיזם עם חולצה ורודה ברוח המותג, נראה מרוצה מהרגיל. "אני בתקופה הכי טובה שהיתה לי בחיים מבחינת סיפוק והגשמה עצמית", הוא אומר.

איך הגעת לתחום הזה?

"נחשפתי למוצר באנגליה דרך נשים שאני מכיר שמנויות לגלוסיבוקס. התגובות היו מאד מתלהבות, וככה התחלתי להתעניין. אני גם מכיר מנהלת שיווק של אסתי לאודר באנגליה, שסיפרה לי כמה הם מרוצים מזה בפן העסקי. אז יצרתי קשר עם הקרן בגרמניה, ודרך הקשרים בגרופון הגעתי אליהם".

רק הלוק משתנה. Glymm
רק הלוק משתנה. Glymm

אז מה באמת יש בחבילה הראשונה של הבייבי החדש של מנו? בושם קטן, ג'ל ניקוי לפנים של קלרינס, דיאודורנט חדש, ליפגלוס מנפח לשפתיים בגודל מלא, מסקרה דרמטית בגודל רגיל, קוביית שיוף לציפורניים וקרם גוף מבושם, כולם של מותגים מוכרים. הבחירה בהם היא מן הסתם רנדומלית, מעין לקט קוסמטיקה כללי – כולנו משייפות ציפורניים ורוחצות את הפנים, וגם מסקרה שחורה וגלוס הם מוצרים נייטרליים יחסית. המוצרים המבושמים הם היחידים שלא יקלעו לטעמן של כולן.

על פניו, הפלטפורמה של גלוסיבוקס משתלבת היטב בטרנד המדיה החברתית שכבר השתלט על כל חלקה טובה, ונדמה שמדובר בסוג של ביצת קינד שיווקית - גם מוצרים כיפיים, גם בזול, וגם הפתעה. מה גם שה"פלטפורמה", כפי שמכנה מנו את המיזם, עושה שימוש בשיטות שיווק חברתי שכולנו עושות מזמן בפייסבוק ובטוויטר – המלצות, לייקים ושיתוף חברות.

מיותר לציין שגם לחברות הבוחרות להיכנס לקופסה, זה משתלם - השיטה מאפשרת חשיפה מתמדת שרק תלך ותגדל (מתבקש שהמנויות ימליצו על המוצרים בטוויטר ובפייסבוק, לא?), ובד בבד, הרחבה של מעגל הלקוחות שירכשו מוצרים שאהבו, בחנות, במחיר מלא.

עכשיו רק נשאר לבדוק האם למנו עצמו, ולשורדים סטייליסטים אחרים מהמין החזק יהיו קופסאות בעתיד. מנו לא נשבר ועונה בשפה כלכלית למהדרין: "כרגע אנחנו בשלבים של בחינת היתכנות. מצד אחד יש היענות, אבל כנראה שנלך על קופסה רבעונית כי אין מה לעשות, לגברים יש פחות מוצרים. במקרה, יש לי חבילה לגברים כאן לידי מגלוסיבוקס גרמניה - יש בה אפטר שייב, קצף גילוח, שמפו, ג'ל לשיער, וקרם עיניים. אין מה להשוות את הפרופורציות של המבחר - זה אחד למאה. אז כדי להיות באמת חדשניים ומקוריים, נצטרך לעשות את זה כמו שצריך. אבל דווקא לגברים זה יותר אפקטיבי כי אנחנו לא מסתובבים בפארמים, כאילו, פאדיחה. תכל'ס עדיף לקבל את זה הביתה". איזה גבר.