חלקכם ודאי יתפלא, אבל "רימל" אינו המושג הרשמי או השם הנרדף למסקרה. חברת האיפור הלונדונית "רימל" עשתה למסקרה את מה ש"פריג'ידר" עשו למקררים, ונהפכה ברבות השנים לשם גנרי נרדף למסקרה, על אף שמעולם לא התיימרה להיות כזו. החברה, אשר נוסדה בשנת 1820, נחשבת לאחד ממותגי האיפור הפופולאריים ביותר בעולם ועומדת להגיע לישראל בקרוב.

מוצרי איפור ועד תכשירים. כך נראתה RIMMEL בעבר

ההיסטוריה של החברה בת ה- 91, החלה כאשר מומחה בישום צרפתי קיבל הזמנה לנהל פרפומריה מכובדת בלונדון וכך עבר עם משפחתו לאנגליה. יוג'ין רימל, בנו של אותו מומחה, ששימש גם כעוזרו האישי, החליט ללכת בדרכי אבא וכך פתח את הפרפומריה שלו בשנת 1834, כשהיה בן 14 בלבד. לכל מרימי הגבות אשר הטילו ספק בהצלחתו, הוכיח רימל בדיוק את ההיפך, כשבגיל 24 הצעיר נחשב לאחד האנשים המשפיעים ביותר בתחום תעשיית הבישום והקוסמטיקה. בין המוצרים אותם המציא ופיתח ניתן היה למנות שטיפות פה, משחות שיער מבושמות, סבונים, קצפי אמבט, בשמים ועוד. גם בתחום השיווק היתה לו דריסת רגל משמעותית כאשר נהג לחלק קטלוגים הכוללים את מגוון מוצרי החברה ומיועדים להזמנות בדואר ובמקביל הוא נהג לרכוש שטחי פרסום בתוך תוכניות של הצגות תיאטרון.
בשנת 1887, כאשר נפטר יוג'ין רימל, ירשו שני בניו את אימפריית הקוסמטיקה שלו והחליטו להתמקד בתחום האיפור, לאור עליית הפופולאריות התחום באותה התקופה. הם התמקדו בפיתוח מוצרים להדגשת מראה העיניים, והמסקרה אותה פיתחו אז הפכה לכה פופולארית עד שזכתה לכינוי "רימל" ומכאן הדרך למצב בו נשים רבות ברחבי העולם מבקשות "רימל" כשהן בעצם מתכוונות לרכוש לעצמן מסקרה היתה קצרה.

קייט מוס, מאז ועד היום הפריזנטורית הראשית של RIMMEL


לאחר מלחמת העולם השנייה, נקנתה החברה בידי הזוג רוז ורוברט קפלין, אשר שימשו גם כבעלים של סוכנות הפרסום הלונדונית הרשמית. באותה תקופה החלה צמיחה כלכלית באנגליה וללא כל קשר, כוכבות הקולנוע נהיו מושא הערצתן של הנשים. כך החלה לשגשג תעשיית הקוסמטיקה והאיפור, כאשר ציבור הנשים ביקש להידמות לכוכבות שעל המסך. הזוג קפלין השיק את המותג מחדש עם קולקציית איפור מורחבת, אריזות חדשניות וגם שיטת מכירה אשר טרם הוכרה עד כה: סטנדים הכוללים טסטרים לשימוש אישי ושירות עצמי.
בשנת 1956 הגו בחברה את הסלוגן הפרסומי החכם Beauty on a Budget , מה שהפך למושג המזוהה עם החברה ומוצריה בעשרים שלאחר מכן, אז עברה החברה בין כמה וכמה בעלויות, עד שבשנת 1996 נרכשה באופן סופי על ידי ענקית הקוסמטיקה הבינלאומית COTY. מאז עושה החברה רק חיל, משווקת בלמעלה מארבעים מדינות ברחבי העולם, תוך שהיא מציעה לציבור הנשים את המראה הלונדוני הטיפוסי, השנון, האדג'י והעדכני, זה שתואם את הסלוגן הפרסומי העכשווי של החברה- Get the London Look.
בספטמבר 2001 החתימה החברה אל שורותיה את הסופרמודל קייט מוס, שנולדה וגדלה בלונדון והביאה איתה את הלוק והסטייל של "נערת לונדון הטיפוסית". מוס, שהתחילה את הקריירה שלה בחברה כבר הגיל צעיר, צמחה להיות סופרמודל בינלאומית והיחסים בינה לבין החברה ידעו עליות ומורדות ברבות השנים.
המשבר ביחסים בין התרחש בשנת 2005, כאשר עיתון ה"דיילי מירור" חשף סרטון בו נראית מוס מסניפה קוקאין. פרסום הפרשה גרם למספר חברות פופולאריות להפסיק את התקשרותן עם מוס, אך דווקא ב- RIMMEL החליטו לשמור על היחסים, לשחרר את מוס ל"תקופת צינון" ולעבות את מערך הפרזנטוריות בעוד נשים מדוברות ומפורסמות על מנת לא להניח את כל הביצים בסל אחד.

שגרירות רימל: למעלה: סולאנג' נואלס, האחות של ביונסה. למטה: אייקונית האופנה היפנית איומיקי האמסקי

מאז ועד היום הצטרפו אל שורות החברה שלל נשים מפורסמות, דעתניות ומלאות נוכחות. חלקן משמשות כדוגמניות כמו קוקו רושה, לילי קול והדוגמנית הפורטוריקנית אלחנדרה ראמוס מונוז. חלקן האחר מתפקד כשחקניות/טאלנטיות/סלבס כמו בתו של מיק ג'אגר- ג'ורג'יה מיי ג'אגר, האחות של ביונסה- סולאנג' נואלס, השחקנית זואי דשאנל , הזמרת סופי אליס בקסטור והזמרת ואייקונית האופנה היפנית איוקי האמסאקי. קייט מוס מצידה נזהרת שלא לעשות שטויות אשר יעמידו אותה ו/או את המותגים אותם היא מייצגת במצב מביך ולאחרונה אף הגדילה לעשות והשיקה קו של שפתונים הנושא את שמה , תחת שמו של המותג RIMMEL.

עוד פריזנטוריות של רימל. למעלה מימין: סופי-אליס בקסטור, זואי דשאנל, ג'ורג'יה מיי ג'אגר. למטה מימין: אלחנדרה ראמוס מונוז, קוקו רושה ולילי קול

אז מה טוב בהגעתה של החברה לישראל? ראשית, מוצרי האיפור של החברה היו ונשארו מאד פשוטים לשימוש ויתרה מכך- גם קולקציית המוצרים הנוכחית והעדכנית של החברה, עדיין כוללת כמה גוונים מוצלחים מן העבר, כמו השפתונים העמידים בגווני Pink Shimmer, Coral in Gold וגם Rose Sorbet, לצד מוצרים עדכניים ומוצלחים לא פחות כמו LYCRA Wear nail polish – הלק הראשון בעולם אשר מכיל סיבי לייקרה, מה שהופך אותו לגמיש ומתבקע פחות, Full Volume Liquid Lipstick - השפתון אשר מתפיח את מראה השפתיים עד 40% מהנפח הטבעי שלהן וכמובן ה- Volume Flash mascara , המסקרה אשר מאריכה את מראה הריסים עד פי 5 מגודלן הטבעי ועוד.

גווני השפתונים הפופולאריים, מאז ועד היום

כמה ממוצרי ה"כוכב" של החברה: גלוס מתפיח, לק בשילוב לייקרה ומסקרה מאריכה

שנית, התקווה היא שנזכה למוצרים איכותיים במחירים הוגנים. יש לציין כי בעבר ניסתה חברת "אינטרקוסמא" להביא את מוצרי החברה לישראל, אך לאחר תקופה קצרה הם ירדו מן המדפים ולא היה ניתן להשיגם עוד. הפעם תעמוד מאחורי ייבוא המוצרים חברת "אלפא קוסמטיקה" אשר מחזיקה בוותק וניסיון רב שנים בייבוא ושיווק מוצרי קוסמטיקה, בישום ואיפור. את המוצרים עצמם נזכה לראות על מדפי רשתות הקוסמטיקה והפארם ממש בקרוב, ולונדון תהפוך להיות טיפה קרובה יותר.