צילום: סם יצחקוב

רננה גיתית אורן

פרויקט נשים משפיעות 2020: נשות קריירה מצליחות מספרות על הנוסחה האישית שלהן לקריירה משגשגת וחיים מאושרים

״רוב השמלות הן וואן אוף א-קיינד, המון עבודת יד, וכמובן אוסף הבדים והתחרות שאני שנים אוספת מכל רחבי העולם״. שמלות בעיצובה של רננה גיתית אורן. צילום: חן לוי
״רוב השמלות הן וואן אוף א-קיינד, המון עבודת יד, וכמובן אוסף הבדים והתחרות שאני שנים אוספת מכל רחבי העולם״. שמלות בעיצובה של רננה גיתית אורן. צילום: חן לוי
"לא סתם אני כבר 12 שנה מעצבת, כי גם אני כזו באופיי, כל הזמן צריכה שינוי והתחדשות, וזה מה שכל כך מרגש אותי בעבודה עם הכלות". רננה גיתית אורן  (צילום: טל שחר)
"לא סתם אני כבר 12 שנה מעצבת, כי גם אני כזו באופיי, כל הזמן צריכה שינוי והתחדשות, וזה מה שכל כך מרגש אותי בעבודה עם הכלות". רננה גיתית אורן (צילום: טל שחר)

רננה גיתית אורן, מעצבת אופנה ובעלת המותג Toora.

אנחנו עוקבת אחרי ההתפתחות של טורה מספר שנים, סלון כלות אלטרנטיבי בכרכור שנהפך למפורסם וכלות רבות מכל רחבי הארץ נוהרות לעצב שם את שמלת כלולותיהן.

 

איך הכל התחיל?

"לאחר 6 שנות פעילות בתחום האופנה, בעשרות בוטיקים וחנויות מעצבים, לקוחות החלו לבקש ממני שאעצב להן שמלות כלה ברוח המותג. בהתחלה ממש לא הסכמתי לחשוב על זה אפילו, בחיים לא אעצב שמלות כלה, הצהרתי! כשהגיע הזמן וחיפשתי לעצמי שמלת כלה, והסתובבתי בסלונים ברחבי הארץ, הבנתי את הצורך בשמלה, ובסלון שמציע תהליך אלטרנטיבי, שיתאים לנשים כמוני. לקחתי נשימה עמוקה ופתחתי סלון כלות״.

 

מה מייחד את הסגנון העיצובי שלך?

"הסגנון העיצובי שלי: בוהמייני, רומנטי, וינטג. מה שמייחד את השמלות שלי היא צורת העבודה שלנו בסטודיו שרוב השמלות הן וואן אוף א-קיינד, המון עבודת יד, וכמובן אוסף הבדים והתחרות שאני שנים אוספת מכל רחבי העולם".

 

צילום: חן לוי
    צילום: חן לוי

     

    מה הכי חשוב בבחירת שמלת כלה?

    ״שיהיה לכלה נוח עם השמלה, גם מבחינה פיזית על הגוף: בדים נושמים, קלילים, וגם מבחינה רגשית, שהשמלה תשקף את אישיות ורוח הכלה. חשוב גם החיבור למעצבת ולצוות, כי לעיתים תהליך זה מעלה אמוציות ועניינים של דימוי גוף, וחשוב מאוד שיהיה חיבור טבעי וטוב עם מי שמלווה את הכלה".

     

    את עוסקת בתחום שמחייב התחדשות ורענון כל הזמן, ממה את שואבת השראה?

    ״נכון. לא סתם אני כבר 12 שנה מעצבת, כי גם אני כזו באופיי, כל הזמן צריכה שינוי והתחדשות, וזה מה שכל כך מרגש אותי בעבודה עם הכלות. אני על כל כלה יוצרת יצירת אמנות, ההשראה שלי מגיעה כמעט מכל דבר, מעולם הרגש שלי ומעולמות הטבע, מהכלות עצמן.. והכי הכי מרגש אותי שמגיעה אליי ההשראה דרך חלומות בלילה״.

     

    מה הטרנדים הבולטים בקולקציות העתידיות ב-2020?

    ״נראה המון פיסולי בד, כיווצים, משחקי נפח, נפילות בד וטקסטורות מיוחדות".

     

    איפה את רואה את עצמך בעוד כ-5 שנים?

    ״אנו בצעדים ראשונים לחשיפת המותג מעבר לים, ואני מתרגשת מזה מאוד, להכיר וללמוד נשים וקהלים מכל רחבי העולם. בעוד 5 שנים ההמלצות שאקבל מהכלות שלי תהיינה בשפות רבות ומגוונות. שאיפתי תמיד ללמוד דברים חדשים, ליצור, לרגש ולחדש״.

       

    • עורכת הפרויקט: שוש רוטנברג
    • הפקה: קבוצת רוטנברג תקשורת | צילום: טל שחר | איפור: רונית יולזרי  

     

     

    הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו, סגנון: לימור ריחנה)
    הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי פרנקו, סגנון: לימור ריחנה)
     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד