2019 היתה אחת השנים הפוריות על השטיח האדום, שלוותה בהרבה דרמה, אופנה חסרת מעצורים, חזון נטול גבולות, שובלים ארוכים, גלימות מלכותיות וקילומטרים של בד שנגזרו באלגנטיות ופראות על ידי מעצבי העילית של התעשייה. במהלך השנה אי אפשר היה להתעלם מהמראות על השטיח האדום, שהציגו את הכוכבות באור צפוני זוהר וגדול מהחיים. שנה לאחר מהפכת MeToo, ניכר כי בהוליווד, קאן, ניו יורק, ונציה ולונדון, בחרו שחקניות הקולנוע והמוזיקאיות המובילות להפסיק להסתתר, ולהפגין את נוכחותן. רגע לפני 2020, Xnet אופנה בחר את עשרת המראות הבלתי נשכחים של השנה על השטיחים האדומים.
במקום הראשון: שרליז ת'רון בטקס האוסקר, פברואר
התלבושת: מראה חסוד שהורכב משמלת ערב הדוקה וצנועה עם צווארון מוגבה וגב חשוף בצבע פריווינקל של דיור הוט קוטור, עם שרשרת פנינים וצמידי יהלומים להשלמת המראה. השיער המסותת בצבע שחור, ארז את המראה באלגנטיות ותחכום.
למה אהבנו? לאורך השנה הצטיינה ת'רון במערכות לבוש מדויקות (כמו האנסמבל בשחור ולבן שלבשה לטקס פרסי גלובוס הזהב, גם הוא מבית דיור), שהגיעו לשיאן במראה הנקי, המדויק והעל-זמני שהרכיבה לטקס האוסקר. מסוג הלוקים שייכנסו לפנתיאון של השטיחים האדומים לדורותיהם.
במקום השני: אימאן בפסטיבל הסרטים בוונציה, ספטמבר
התלבושת: שמלת מקסי דרמטית וצבעונית מעוטרת נוצות של ולנטינו הוט קוטור בעיצוב פייר פאולו פיקולי.
למה אהבנו? כי רק דוגמנית בעלת שיעור קומה וניסיון כמו אימאן יכולה ללבוש שמלה כה דרמטית, להפיח בה חיים ולשלוט בדרך שבה היא מתפרשת במרחב. כל אחת אחרת היתה נראית כאילו עברה תאונה חזיתית עם מנצח רחיפה.
במקום השלישי: ליידי גאגא בטקס גלובוס הזהב, ינואר
התלבושת: שמלת סטרפלס עשירה בבד של ולנטינו הוט קוטור עם שובל דרמטי, שעוררה דיון נרחב על הגוון: לבנדר? פריווינקל? כחול פטאלו או פשוט תכלת?
למה אהבנו? השמלה של גאגא היתה מנקודות השיא ברצף הופעות מרהיבות שהפגינה במהלך השנה וחצי האחרונות על השטיחים האדומים בפרמיירות לסרט "כוכב נולד" בכיכובה ובטקסי הפרסים, עד לשלל התלבושות שהחליפה בערב הגאלה של מוזיאון המטרופוליטן. בשמלה זו, שהיתה מחווה לשחקנית ג'ודי גרלנד שכיכבה בגרסה מוקדמת של "כוכב נולד" בשנת 1954, היא איזנה בהצלחה בין דרמטיות לאלגנטיות, בין סקסיות מרומזת לשמרנות אמריקאית, ובין כוכבת הוליוודית משנות ה-40 לאופנה עכשווית.
במקום הרביעי: פנלופה קרוז בפסטיבל הסרטים בקאן, מאי
התלבושת: שמלה עם חלק תחתון נפוח בסגנון קרינולינה, עשויה בד תחרה בכחול ולבן של בית האופנה שאנל.
למה אהבנו? כבר הרבה זמן שלא חזינו ביופי שמימי שכזה. לפעמים כל מה שצריך כדי להיראות כמו נסיכה זה לא נסיך, אלא שמלה נסיכותית.
במקום החמישי: ג'וליה רוברטס בטקס גלובוס הזהב, ינואר
התלבושת: מכנסיים שחורים ממשי ומעליהם שמלה א-סימטרית בגוון ניוד בעיצובה של סטלה מקרטני.
למה אהבנו? בזכות המראה המרענן והמקורי, שחורג מ"כללי הטקס" של שמלת ערב ומצביע על חשיבה עצמאית מחוץ לקופסה. את הכוכבות שלנו אנחנו אוהבים כשהן לובשות את המכנסיים, תרתי משמע.
במקום השישי: קארדי בי בגאלה של המטרופוליטן, מאי
התלבושת: טוטאל לוק בעיצוב תום בראון, שכלל שמלת מקסי עם שובל ארוך ועגול בצבע בורדו וכיסוי ראש תואם.
למה אהבנו? קארדי בי לקחה את תמת הקאמפ של הערב צעד אחד קדימה, וגרמה לכוכבות האחרות להחוויר. מלבד ליידי גאגא, מן הסתם. כך או כך, עם כל הכבוד למוזיקאיות ראפ שחורות כמו ליזו וניקי מינאז', שניסתה להקטין את קארדי בי במשך כל השנה, האחרונה הראתה לכולן מאיפה נושם הבד.
במקום השביעי: ג'יין פונדה בטקס ה-SAG, ינואר
התלבושת: שמלת קשקשים בגזרה קרובה לגוף של בית האופנה האיטלקי ולנטינו (פעם רביעית ואחרונה בכתבה).
למה אהבנו? פונדה מוכיחה כי לסטייל אין גיל, ובגיל 82 (שאותו היא חוגגת החודש) היא אחת המתלבשות הטובות וממשיכה בפעילות אקטיביסטית חשובה לשמירה על כדור הארץ. גם אותה, אגב, היא עושה באדום אש.
במקום השמיני: אל פנינג בפסטיבל הסרטים בקאן, מאי
התלבושת: חצאית פליסה שחורה וחולצת שיפון לבנה עם שרוולי פעמון וכובע שחור של בית האופנה דיור, במחווה ל"המראה החדש" שיצר המייסד כריסטיאן דיור בשנת 1947.
למה אהבנו? מעטות הכוכבות שמסוגלות ללבוש בגד מחווה קלאסי בצורה כה מרהיבה ואף להטעין אותו בחן עכשווי.
במקום התשיעי: מריל סטריפ בפסטיבל הסרטים בוונציה, ספטמבר
התלבושת: שמלת מקסי צבעונית של ז'יבנשי בעיצוב קלייר ווייט קלר ומשקפיים כהים להשלמת המראה.
למה אהבנו? כי נינוחות אי אפשר לרכוש בכסף. מריל סטריפ הוכיחה שוב שלא צריך לחנוט את עצמך במחוכים בשביל למשוך את כל המבטים בתלבושת נוחה ומלאת שיק.
במקום העשירי: אשלי גרהאם בטקס פרסי ה-CFDA, יוני
התלבושת: שמלת צינור הדוקה עם שרוולים נפוחים וכובע תואם בעיצוב כריסטיאן סיריאנו.
למה אהבנו? אשלי גרהאם נותנת דוגמה לדוגמניות פלאס סייז אחרות, במראה סופר דרמטי כבת דמותה הצעירה של אלכסיס קרינגטון קולבי מ"שושלת".
פרס מיוחד: בילי פורטר בטקס האוסקר, פברואר
התלבושת: מערכת לבוש שהורכבה מחלק עליון של ז'קט טוקסידו ועניבת פרפר, וחלק תחתון של חצאית קטיפה שחורה בעיצוב כריסטיאן סיריאנו.
למה אהבנו? כוכב Pose הדגים השנה כיצד להרכיב מראות דרמטיים ובלתי נשכחים על השטיח האדום, בלי ליפול לקלישאות ועומס, והצליח למתוח את גבולות הדיון הארוך והמתיש על מגדר ואופנה למחוזות חדשים.