שוברים את האינטרנט? המבצעים והמציאות של "שופינג IL"

חג קניות האונליין נפתח היום רשמית. אילו דילים כדאי לבדוק, מה היתרונות של קנייה מאתרים ישראליים לעומת הזמנות מחו"ל ואיך לקנות נכון וחכם יותר?

ליעונה מנקלי

|

06.11.19 | 11:56

עד 40% על מגוון פריטי עיצוב משובבים לבית. ארטאורי דיזיין (צילום: דן לב)
עד 40% על מגוון פריטי עיצוב משובבים לבית. ארטאורי דיזיין (צילום: דן לב)
רשת H&O במבצע 25% -50% הנחה על קולקציית עולם הבית החדשה, בתוקף עד סוף החודש (צילום: ישראל כהן)
רשת H&O במבצע 25% -50% הנחה על קולקציית עולם הבית החדשה, בתוקף עד סוף החודש (צילום: ישראל כהן)

הרגע הזה שבו נגמרות החופשות, מתחילה העונה הקרה וחוזרים לשגרה הוא בטח סוג של דיכאון חורף. אבל מסורת חגיגות הקניות של נובמבר מאיימת "להחליק" את התקופה הלא קלה תוך החלקת כרטיס האשראי, ולהפוך אותה לנחשקת במיוחד.

 

חג קניות האונליין נפתח רשמית היום (6 בנובמבר), עם שופינג IL, חגיגה בת יומיים, ממשיך ביום הרווקים הסיני ב-11 לחודש, בבלאק פריידיי (29 בנובמבר) ומסתיים בסייבר מאנדיי, (יום שני שאחרי חג ההודיה - השנה ב-2 בדצמבר). כל אלו בצירוף מבצעי סוף השנה שחותמים את השנה האזרחית, הופכים לימים בהם נשברים שיאים חדשים בכל הקשור לקנייה אונליין, בכל העולם וגם בישראל.

 

שופינג IL החל כמבצע ביוזמת חברת גוגל ישראל, לחיזוק רכישות האונליין בשוק הישראלי, אך סחפו את המדינה לחגיגת הנחות גם בחנויות הפיזיות. מדובר באירוע מכירות כחול-לבן המתפרס על פני יומיים, שבו יותר מאלף אתרים ישראלים, חנויות ורשתות, מציעים מוצרי פנאי, טיפוח, אופנה, בריאות, חשמל, עיצוב ועוד בהנחות ללקוח הישראלי. אותו לקוח שמחקרים קבעו שהוא "מספר 1 בעולם ברכישות אונליין מחו"ל".

  

 

Urban. כורסה ב-349 שקל במקום 490 שקל והדום ב-99 שקל במקום 139 שקל (צילום: ישראל כהן)
    Urban. כורסה ב-349 שקל במקום 490 שקל והדום ב-99 שקל במקום 139 שקל(צילום: ישראל כהן)

     

    הכי נמכר ברשת

    ערן שומרון, יועץ עסקי בכיר והבעלים של המכון הישראלי לניהול מעשי, מדווח כי הישראלי הממוצע מבצע כשלוש רכישות אונליין בחודש, וסל הכל כ-36 בשנה. לדבריו, סקרים שנערכו בשנים האחרונות חושפים כי 85% מבני הנוער בישראל ביצעו רכישה באינטרנט, ושקיים גידול קבוע של 10% ברכישות האונליין.

     

    שומרון מציין כי מרבית הקניות באתרי האינטרנט נעשות באופן ספונטני, ומסיבות רגשיות בעיקרן, אבל החגיגות היזומות והמתוזמנות יכולות להיות הזדמנות נהדרת להיערכות חכמה מראש, ולרכישת פריטים מבוקשים במחירים זולים במיוחד.

     

    לדבריו הלקוח הישראלי אוהב לקנות הכול מהכול, ואילו הפריטים הנמכרים ביותר ברשת הם בגדים, נעליים ובגדי ים, אך גם אקססוריז, צעצועים, כלי כתיבה ומוצרי חשמל כמו טלוויזיות ענק, מחשבים, שואבי אבק כמו דייסון ואיירובוט ושאר גדג'טים.

     

    "בישראל תחום האונליין מאוד מפותח ולכן הרכישה באתרים ישראלים חוסכת בעיקר זמן ואת הצורך לצאת ולהגיע לחנויות השונות. מספיק שיש מבצע עם אחוזי הנחה שלא מוצע בשוטף, ותהיה הסתערות ברשת על המוצרים הללו", הוא מסביר.

     

    "התפיסה שלי בנושא רכישה בחו"ל היא לקנות רק דברים שהפער בינם ובין המוצרים בישראל הוא משמעותי, ועומד על עשרות אחוזים"
    יחד עם זאת, אין ספק כי המבצעים בגזרה הישראלית אינם מתקרבים למחירים האטרקטיביים שמוצעים בבלאק פריידי ודומיו. "אלה מציעים מחירים נמוכים יותר בצורה משמעותית מהאתרים הישראלים. בנוסף, מגוון המוצרים באתרים בחו"ל הינו משמעותית רחב ומגוון יותר", הוא מודה. "יחד עם זאת", מציין שומרון, "כישראלי וכבעל שני עסקים בישראל, אני תמיד שמח לעודד רכישה מחברות ישראליות ולעודד צמיחה של עסקים בארץ. התפיסה שלי בנושא רכישה בחו"ל היא לקנות רק דברים שהפער בינם ובין המוצרים בישראל הוא משמעותי, ועומד על עשרות אחוזים".

     

    הדילים הישראלים שכדאי להכיר

     

    לבשלנים:
    • אתר ספייסז מציע עד 60% הנחה על מוצרים באתר, ביניהם מגוון רחב של מוצרים, חומרי גלם לאפייה ובישול וכלים מקצועיים למטבח הביתי.

     

    • עד 70% הנחה ינתנו ב"סולתם", הן באתר והן ברשת החנויות שבפריסה ארצית, כולל משלוח חינם על פריטים נבחרים.

     

    עד 70% הנחה ב"סולתם", הן באתר והן ברשת החנויות (צילום: גל בן זאב)
      עד 70% הנחה ב"סולתם", הן באתר והן ברשת החנויות(צילום: גל בן זאב)

       

      לאנשי המשרד:

      • עד 50% הנחה על מגוון מוצרים באתר "קרביץ" בימי השופינג IL, ביניהם מוצרי אלקטרוניקה, רמקולים ומטענים, תיקים, קלמרים וריהוט משרדי.

       

      למעצבים:

      • עד 40% על מגוון פריטי עיצוב משובבים לבית, ביניהם מתלים, תומכי ספרים ושאר יצירות, בבחינת אמנות לבית. ארטאורי דיזיין.

       

      עד 40% על מגוון פריטי עיצוב משובבים לבית (צילום: דן לב)
        עד 40% על מגוון פריטי עיצוב משובבים לבית(צילום: דן לב)

        ארטאורי דיזיין (צילום: אורי גרון)
          ארטאורי דיזיין(צילום: אורי גרון)

           

          • רשת אלוני מציעה מגוון אריחים במידות גדולות בהנחה של עד 50%, עד ל-13.11.

           

          אריחים במידות גדולות בהנחה של עד 50% ב"אלוני" (צילום: אסף לוי)
            אריחים במידות גדולות בהנחה של עד 50% ב"אלוני"(צילום: אסף לוי)

             

            • אביזרי עיצוב שווים בהנחות של 30% (על פריטים נבחרים) ב-ObliBop, כולל משלוח חינם בכל קניה. למי שאינו מורגל בקניות ברשת מציעים גם לראות מקרוב ולמשש (יום ו' בין 9:00-14:00) בשואו-רום בנווה ימין.

             

            • רשת H&O במבצע 25% -50% הנחה על קולקציית עולם הבית החדשה, בתוקף עד סוף החודש. המבצע מתקיים ברשת חנויות H&O ברחבי הארץ ובאתר.

            רשת H&O במבצע 25% -50% הנחה על קולקציית עולם הבית החדשה, בתוקף עד סוף החודש (צילום: ישראל כהן)
              רשת H&O במבצע 25% -50% הנחה על קולקציית עולם הבית החדשה, בתוקף עד סוף החודש(צילום: ישראל כהן)

               

               

              לילדים:

              • המותגים קרטרס, אושקוש וסקיפ הופ במבצע של עד 70% הנחה. במהלך שופינג IL אפשר להצטייד בבגדים חדשים, שמיכות ושאר פריטים לזאטוטים.

               

              המותגים קרטרס, אושקוש וסקיפ הופ במבצע של עד 70% הנחה (צילום: אסף לוי)
                המותגים קרטרס, אושקוש וסקיפ הופ במבצע של עד 70% הנחה(צילום: אסף לוי)

                 

                איך לקנות נכון וחכם?

                שרון בירקמן, מפעילת דף הפייסבוק "האישה שהפסיקה לקנות" ומפתחת שיטת כלים כלכליים למערכות יחסים בריאות, מספקת כמה רעיונות יצירתיים לקניות בסיילים של נובמבר, וטיפים להרגעת הבזבוזים:

                 

                Restocking – זו ההזדמנות שלכם לנהל בחוכמה ולצייד מחדש את המלאי הביתי, דוגמת בגדי ילדים לשנה הבאה, ציוד ספורט, קוסמטיקה ובישום, ועוד. לעיתים מצטרפות לחגיגה גם רשתות שיווק ומציעות מוצרי מכולת במחירי מבצע, אז אפשר גם למלא מחדש את המזווה הביתי.

                 

                התחדשות בדגמים ישנים – אחת המטרות של הסיילים היא להיפטר מדגמים ישנים, לקראת השקת החדשים. סביר להניח שההנחות על הדגמים האלה יהיו  גבוהות יותר, בעיקר מוצרי חשמל גדולים, רהיטים, מזרונים ונעליים.

                 

                היערכות מוקדמת - רבים מהמבצעים נחשפים במועד הסייל עצמו, לכן כדאי לפנות מבעוד מועד לעסקים שמעניינים אתכם ולברר האם מתוכנן מבצע מיוחד בבלק פריידיי. אל תתביישו להתעניין אם הם יסכימו לקנייה מוקדמת במחיר הסייל.

                 

                גיפט קארדס - חלק מהאתרים והחנויות יציעו גיפט קארד שלהם במחיר מבצע. זה שימושי לעתיד ובעצם מאפשר לנצל את מחיר הסייל גם בימים הנדירים בשנה שבהם אין סייל. חשוב לשים לב לתנאים של הגיפט קארד ולאותיות הקטנות.

                  

                רכישת כמות - ברוב האתרים יש הנחות על רכישות קבוצתיות. אז אם הבת שלי, אמא שלי והבת של השכנה צריכות טלפון סלולרי – אנחנו מהוות קבוצת רכישה.

                 

                הכינו שיעורי בית – מלאו את עגלת הקניות הוירטואלית שלכם בפריטים ורכשו אותם בסמוך לתחילת הסייל. בינתיים תוכלו להתעמק, להתלבט ולהרכיב את הסל הנכון בכל אתר שתרצו. ברגע שהסייל מתחיל, בדרך כלל ההתנפלות מחכה לשעות העבודה או לשעות הבוקר המאוחרות, אז כדאי להקדים ולרכוש. מוצרי דגל ולהיטים הם הראשונים שאוזלים מהמלאי.

                 

                רכשתם? תתנתקו - מומלץ להשתיק קבוצות פייסבוק ולהיפרד יפה ממיילינג ליסטס של אתרי מכירות לאחר הקנייה. הדבר האחרון שאתם צריכים זה להרגיש שלא קניתם מספיק, או להתפתות לעוד.

                 

                 

                 

                 
                הצג:
                אזהרה:
                פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד