בעקבות הווי הכחול: איך יוצרים ומתחזקים חשבון אינסטגרם מוצלח

שירה ברזילי, האמנית שמאחורי המותג Koketit והעורכת הגרפית של מגזין Gostyle, קיבלה וי כחול באינסטגרם וחזרה כדי לספר: מה צריך לעשות כדי להצליח ברשת

יום אחרי ה"מט גאלה", ורגע לפני שעובדי הניקיון מסיימים לטאטא את ערמות הפאייטים העיקשות ממדרגות ההיכל הניו יורקי, שירה ברזילי התעוררה בדירתה בתל אביב. היא גללה בטבעיות את הפיד שתיעד את הלוקים מהגאלה, ובין שסע למחשוף מוגזם נתקעה על תמונה אחת שלא נתנה לה מנוח. "ראיתי את הלוק של ג'אנל מונה ואמרתי לעצמי: 'הא! הנה קוקטית!' נכנסתי לראות מי המעצב. גיליתי שהוא (כריסטיאן סיריאנו; רח"ש) עוקב אחריי, וזה היה מבחינתי אישור שהוא אכן ראה וויצר משהו בהשראתי.

 

"היה דיון אם זו העתקה או לא, אבל היי, זה האינסטגרם! אני נהנית מהחשיפה, אז אני צריכה גם לקחת בחשבון שיעתיקו אותי. מחמיא לי שהוא קיבל ממני השראה, ואני הכי מפרגנת לקוקטית שהיא זכתה לצעוד על השטיח האדום של המט גאלה".

 

ג'אנל מונה בשמלה של כריסטיאן סיריאנו במט גאלה  (צילום: John Lamparski/GettyimagesIL)
    ג'אנל מונה בשמלה של כריסטיאן סיריאנו במט גאלה (צילום: John Lamparski/GettyimagesIL)

     

    והאיור של קוקטית, כריסטיאן סיריאנו בעוקבים:

     

    לבוקר שאחרי המט גאלה קדם בוקר מפתיע אחר. הבוקר שבו גילתה ברזילי שקיבלה את הווי הכחול (verified) מאינסטגרם. "לא ממש הבנתי את המשמעות של זה בהתחלה, עד שחברותיי המשפיעניות הגיבו בהתלהבות. ואז הבנתי שזו לגמרי חותמת של: 'היי, אנחנו רואים אותך'. את בעצם לא יודעת מתי תקבלי אותה. את אמנם נכנסת להגדרות ומגישה בקשה, אבל אז את צריכה לחכות שהם יגיבו, אם בכלל. אין לי מושג מה הקריטריונים לקבל אותו, אבל אמרתי שאנסה. אני מכירה אנשים עם הרבה יותר עוקבים ממני שעדיין מחכים לו. מה שכן, זו הוכחה לכך שאני לא קונה עוקבים. אני יכולה לחתום ש־90 אחוז מהאנשים חושבים שקנית עוקבים כשקופצים לך העוקבים ב־70 אלף בשנה".

     

    ואכן, בשנה החולפת החשבון של ברזילי עשה קפיצה משוגעת. היא החלה את דרכה כבלוגרית איור ב־xnet וטיפחה במשך שנים את Koketit, דמות מאוירת שאליה מתנקזת אסתטיקת היצירה שלה, עשתה שיתופי פעולה עם מותגים כמו רוברטו קוואלי, H&M, שאנל ואנתרופולוג'י, ובמשך הזמן גם הפכה למותג לייף סטייל המציע פרינטים לבית, קעקועים זמניים ואטרקציות לאירועים. והיא מצאה את דרך הזהב לעשות את זה, ובגדול, באינסטגרם. במקום להעלות עמוד עם ניחוח שיווקי המציג מיקס של איורים ומוצרים שלה, ברזילי למעשה משתלטת על אימג'ים ויראליים אחרים ומאיירת עליהם בסגנון המזוהה איתה. העולם עצמו, כך היא מגדירה את זה, פשוט הפך לקנבס שלה.

     

     

    מה הייתה התובנה שהקפיצה לך כל כך את החשבון?

    "זה היה תהליך. שום דבר לא נוצר ביום. הסתכלתי סביבי וראיתי מה הולך היום, מה עושים, מה לא עושים, מה רווי ומה מצוי, ורציתי למצוא את מקומי. את הכוח הגלום באינסטגרם גיליתי די בהתחלה, אבל לקח לי זמן לתעל את החוזקות שלי אל תוך הדבר הזה. היו המון ניסיונות סגנוניים והמון גלגולי רעיונות. אני מרגישה שדווקא האינסטגרם, כלי שאתה כל היום צריך לתרגל דרכו יצירה, עזר לי להתפקס מאוד על מי אני כיוצרת, וזה מדהים, כי זו לא הייתה המטרה. זה בעצם תוצר לוואי שקרה לי וזה מרגש אותי.

     

    שירה ברזילי: "האינסטגרם עזר לי להתפקס על מי אני כיוצרת"

     

    "מעבר לכלי עבודה, זה כלי לחשיבה יצירתית. אני תמיד אומרת שאינסטגרם זה כמו טווס. כיוצר, אתה פורש את הנוצות שלך וממגנט אליך את העולם, להבדיל מצייד שרץ ומחפש את הטרף הבא שלו ובדרך מבזבז המון אנרגיה. מבחינתי להרים טלפון למותגים, לרוץ אחרי שיתוף הפעולה הבא, זה חשוב, אבל כשאני פורשת את הנוצות שלי, אני גם מתרגלת את האמנות שלי וגם מושכת אליי התעניינות ובעצם את העבודה הבאה.

     

    "כשאני מייצרת משהו שהוא באמת מתוך הנפש שלי, מסתבר שזה נוגע בהמון אנשים. אני כל כך מתרגשת כשעוקבים כותבים לי שבזכותי הם חזרו לצייר, או מתייגים אותי בציורים שהם ציירו בהשראת קוקטית. זה מתבטא גם בכל מה שקרה עם המט גאלה".

     

    הקפיצה המטורפת בעוקבים והווי הכחול גררו אולי גם מבטים ירוקים מקנאה מקולגות?

    "קשה לי להאמין שיש אנשים שעדיין קונים עוקבים, או קונים לייקים. זה נראה לי מיושן. במיוחד אם את משפיענית שרוצה לעשות שת"פים מסחריים. בוטים זה משהו אחר. זה לא מזויף. אם עושים את זה נכון, זה אחלה כלי להגדלת חשיפה"

    "ממש לא בקטע רע, אבל כן היו חברות שהן אינסטגרמיות ששאלו איך זה קרה ואמרו: 'וואו, איזו קפיצה, פעם אחרונה שנכנסו לחשבון שלך היו לך 20 אלף עוקבים'. יש להן איזה ניצוץ חשדני בעיניים, אבל אני לא מתעסקת בשליליות. אני פשוט חיה בעולם שלי, מעלה תוכן שאני אוהבת ומאמינה בו ומשקיעה מאוד. קשה לי להאמין שיש אנשים שעדיין קונים עוקבים, או קונים לייקים. זה נראה לי מיושן. במיוחד אם את משפיענית שרוצה לעשות שת"פים מסחריים.

     

    "בוטים זה משהו אחר. זה לא מזויף. אם עושים את זה נכון, זה אחלה כלי להגדלת חשיפה ואני גם נעזרת בו מדי פעם. זה עזר לי להגיע לקהלים מטורגטים נפלאים. היום יש יותר ויותר אתרים שבודקים את הנתונים שלך כמו רנטגן והם רואים כמה עוקבים אמיתיים יש לך. כל חברה שמכבדת את עצמה שעוסקת בשיווק דיגיטלי משתמשת בכלים האלה. האינסטגרם צמח למימדים מטורפים די מהר, ולאט לאט דברים שוקעים ונהיים יותר ברורים. כמשפיענית, פעם לא ידענו מה הערך שלנו מבחינת גביית סכומים עבור פוסטים ממומנים. היום יש אתרים שמודדים את הנתונים האלו עבורך. אני מאוד סקרנית לראות לאן כל זה ילך בעתיד".

     

    עוד תובנה שהגיעה אליה בתור משפיענית היא שלא כל מה שעובד למשפיענים אחרים עובד בהכרח עבורה. אם תיוג של סלב בסדר גודל בינלאומי נחשב לקרש קפיצה מעולה עבור משפיען, לפעמים החשיפה המהותית מגיעה דווקא ממקום אחר. "בתקופה שעוד הייתי מציירת סלבס, ציירתי את גל גדות מלא בתקווה שהיא תעלה אותי. לפני שנה, כשבוע לפני יום ההולדת שלי, התעוררתי וראיתי שהפיד מתפוצץ וגיליתי שהיא העלתה ציור שלי של זוג מתנשק. זו הייתה הפתעה מקסימה וגם עלו לי כמה אלפי עוקבים.

     

    הציור של קוקטית שהעלתה גל גדות. הפיד התפוצץ:

     

    "מאוד הערכתי את המחווה שלה. עם זאת, מה שבאמת חשוב זה לא כמות העוקבים שיש למי שמעלה איור שלי, אלא מי שעוקב אחריו. גל ברוב מדהימותה חשפה אותי לכמות מטורפת של אנשים, אבל כשמגזין שעוסק באמנות שיש לו 150 אלף עוקבים מעלה ציור שלי, יש לזה אפקט לא פחות חשוב, כי זה מכוון לקהל שמתעניין בתכנים האלה. זה 'הזהב'. חשיפה זה חשוב, סוג חשיפה זה עוד יותר חשוב, אבל מה שהכי חשוב, זה הסיפוק ביצירה".

     

    הכרחנו את שירה לשבת (נו טוב, זה קל, היא נמצאת חדר לידינו) ולחשוף את הטיפים הכי חשובים למי שרוצה להצליח כמשפיענית רשת:

     

    1. הדבר הכי חשוב באינסטגרם זה העקביות. אם תצליחו להתמיד ולשמור על עקביות בכל מה שאתן מעלות, עם הזמן תתחילו לראות תוצאות. אין קסמים ותרופות פלא. פשוט צריך להעלות תוכן טוב באופן שיטתי.

    2. שמרו על שפה אחידה וסגנון כתיבה דומה בכל הפוסטים שלכן.

    3. תחשבו על הנראות של הפיד שלכן על ידי תכנון מראש של אילו פוסטים בכוונתכן להעלות. אם אתן טיפוסים יותר ספונטניים, זה בסדר - פשוט הקפידו שהפיד ייראה טוב.

    4. שמירה על כתב יד מזוהה אינן פוטרות אתכן מגיוון בתכנים. אל תשעממו את העוקבים שלכן עם אותן תמונות ואותם רעיונות. השקיעו בתכנים מקוריים ושונים מבלי לשנות את מי שאתן. הישארו נאמנות לעצמכן.

    5. בכל מה שקשור לאלגוריתם המסתורי, במקום להתמרמר על כך שאינכן מועדפות על ידו, תוך כדי שאתן בונות כל מיני תיאוריות קונספירציה כאלו ואחרות, הבינו שכל עוד תעלו תכנים טובים, בסופו של דבר, אלוהי האינסטגרם כן יפרגנו לכן. האינטרס שלהם זה לקדם תוכן טוב. פשוט ככה.

     

    טיפים נוספים של שירה ואיך נעשתה הקפיצה של 70 אלף עוקבים אחרי העמוד שלה? הכתבה המלאה במגזין Gostyle

      

     

    הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: עדן לוי)
    הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: עדן לוי)
     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד