מעתיקים, מקצרים ולא מתנצלים: רשת האופנה שסוחפת מיליונים

אם אתן אוהבות את הבגדים שלכן צמודים, קטנים וסינתטיים, ובכלל הסגנון הקרדשיאני מדבר אליכן – זהירות: אתן עשויות להיכנס לאתר פאשן נובה ולעולם לא לצאת ממנו

מקז׳ואל ועד בגדי ערב, מדגמי ספורט או בגדי ים ועד לנז׳רי, בטווח מחירים מאפשר שנע בין 8 ל־70 פאונד. פאשן נובה (צילום: מתוך fashionnova.com)
מקז׳ואל ועד בגדי ערב, מדגמי ספורט או בגדי ים ועד לנז׳רי, בטווח מחירים מאפשר שנע בין 8 ל־70 פאונד. פאשן נובה (צילום: מתוך fashionnova.com)

עיצובים נועזים, על גבול המופרכים, בואכה חנות סקס פינתית; ערימות ספנדקס מעורב בלייקרה, מעורב בתחרה (בהחלט לא צרפתית) המודגמים על מבנה גוף קרדשיאני (כלומר ישבן עסיסי הנושא אגן רחב ומותניים צרים־צרים): אם עדיין לא ניחשתן שהקלקנו על fashionnova.com, אתן מוזמנות להצטרף למיליונים שכבר חיפשו את האתר בגוגל בשנה האחרונה. מדובר ברשת האופנה המחופשת ביותר בשנת 2018, כשמאחוריה, במקום השני, אפשר למצוא אפופות אבק את לואי ויטון, ובמקום השלישי את ורסאצ׳ה.

 

זהו אתר אופנה אמריקאי שמציע בגדים בסגנונות אינסופיים לנשים ולגברים, מקז׳ואל ועד בגדי ערב, מדגמי ספורט או בגדי ים ועד לנז׳רי, בטווח מחירים מאפשר שנע בין 8 ל־70 פאונד. המייסד הוא ריצ'רד סאגיהן, אמריקאי יליד אירן, שעבד ברשת חנויות האופנה של אביו והחליט שהוא רוצה לפתוח משהו משלו. ב־2006 השיק את החנות הראשונה שלו בקניון פנורמה, קליפורניה, וכדי לקדם את העסק העלה לאינסטגרם תמונות של הפריטים הנמכרים ביותר בחנות. בהדרגה גם הלקוחות עצמן התחילו להעלות תמונות שלהן לבושות בבגדי הקולקציה, ועוד לפני שהשיק את החנות האינטרנטית כבר היו לו מעל חצי מיליון עוקבים באינסטגרם. את החנות המקוונת של fashionnova.com הוא השיק ב־2013, ולפי הדיווחים הכל נחטף בסוף שבוע אחד.

 

600 אאוטפיטים חדשים עולים מדי שבוע לאתר ויש מידות לכוווולם (צילום: מתוך fashionnova.com)
    600 אאוטפיטים חדשים עולים מדי שבוע לאתר ויש מידות לכוווולם(צילום: מתוך fashionnova.com)

     

    קטגוריה לאאוטפיטים שקיילי ג'נר הכי אוהבת

    עם העלייה לאוויר הוא שילם לקיילי ג׳נר, קארדי בי ובלאק צ'יינה לא מעט כסף כדי שילבשו את הבגדים שלו ויעלו לרשת. לפסטיבל קואצ׳לה לפני שנה, למשל, לבשה ג׳נר אוברול סטרפלס קצר וצמוד ב־18 דולר בלבד, וכמו נבואה שמגשימה את עצמה, ג׳נר, המהווה השראה לחלק ניכר מהעיצובים המוצעים באתר, אימצה בעצמה כמה מהלוקים, ולא מזמן אפילו נפתחה קטגוריה מיוחדת באתר שמאגדת את כל האאוטפיטים שהיא הכי אוהבת.

     

    קארדי בי:

     

    קארדי בי: "אני רוצה שהנשים שלובשות את הבגדים שלי ירגישו קורנות וסקסיות. אני רוצה שהן ייראו כאילו הן לובשות גוצ׳י ופראדה, אבל הן לא. הן לובשות את הליין שלי"

    בנובמבר שנה שעברה השיקה קארדי בי קולקציה מיוחדת בשת״פ עם פאשנובה, שכללה 80 לוקים במחיר ממוצע של 40 דולר. "אני רוצה שהנשים שלובשות את הבגדים שלי ירגישו קורנות וסקסיות. אני רוצה שהן ייראו כאילו הן לובשות גוצ׳י ופראדה, אבל הן לא. הן לובשות את הליין שלי", אמרה ל"ביזנס אוף פאשן" בריאיון לרגל השקת הקולקציה. גם סאגיהן עצמו מאמין בטשטוש ההפרדה בין מותגי־על לאופנה ״זולה״ ושואף לאפשר לכולם גישה להיות אופנתיים. בראיונות הספורים שהעניק לתקשורת הצהיר שהוא מאמין בחיבור בין אופנה אולטרה־מהירה כמו שלו לבין מותגי־על.

     

    קיילי ג'נר: 

     

    ועם האמונה הזו הוא מצליח לסחוף אחריו מיליוני מתלבשים ומתלבשות. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, 14.7 מיליון חובבי אופנה עוקבים באינסטגרם אחרי מה שיש לאתר להציע, והם בעיקר בני דור המילניום, בגילאי 35-16, המכונים באינסטוש "בייבי נובה" - אלה שמתגוררים בארה״ב ומבקרים בחמש חנויות פאשנובה העצומות בגודלן (שטחה של החנות בברבנק הוא 3,000 מ"ר), הממוקמות בקניונים בדרום קליפורניה. בריאיון למגזין WWD אמר סאגיהן שהחברה גדלה בשנת 2017 ב־600 אחוז. הוא עצמו נבחר ב־2018 לאחד מ־500 האנשים המשפיעים על תעשיית האופנה ברשימה היוקרתית של האתר "ביזנס אוף פאשן".

     

    מעתיקים, מקצרים ולא מתנצלים

    80 אחוז מהבגדים מיוצרים בלוס אנג׳לס, כשלדברי סאגיהן 600 אאוטפיטים חדשים עולים מדי שבוע לאתר והאינסטוש מתעדכן מדי שעה. יש מידות לכוווולם, במיוחד אחרי שב־2017 הושק אתר פלאס סייז לנשים ולגברים, והמחירים, כאמור, לא עוברים את רף ה־70 פאונד. כל אלה גרמו לנו להבין למה המשתמשים בגוגל התנפלו על האתר. מעבר קל עם העכבר על העמודים העניק לנו ביטחון עצמי, במקביל לתחושת נגישות וקבלה של כל מבני הגוף, וזה מרגיש נהדר. פתאום מכנסיים במידה 42 נראים לנו אידיאליים ושמלת לייקרה במידה 44 מעולם לא הייתה סקסית יותר.

     

    אבל לא ישבן סקפטי כשלנו ילך עיוור אחר מראה עיניים. אחרי שמבלים מספיק זמן באתר, חוקרים ומגלים שלא הכל מושלם בעולמות האופנה של הדוט קום. לעתים קרובות מאשימים (ובצדק) את פאשנובה בגניבת דגמים ממעצבים אחרים, ללא מתן קרדיט ובלי רשות, ובמעורבות יתר של פוטושופ שמצרה את היקפי המותניים באופן מוגזם ביחס לרוחב האגן ומעצבת קו מפשעה דמיוני. לאלה נוספות האשמות בחשיפת הוואגינה בדגמים מסוימים, החושפניים מדי אפילו בשביל הגולשים שמורגלים בסטנדרטים של הלבוש המינימלי שמציג האתר.

     

     

    השילוב של יצירת דגמים למבני גוף שאינם נחשבים למודל היופי האידיאלי ״הרזה״, שנע בין מידה 38 ל־40, יחד עם הליטוש הפוטושופי של התמונות, מעלים את השאלה עד כמה מודל היופי הזה אכן נהיה לגיטימי? עוד שאלה שעולה היא למה באמת האתר הפך לכל כך פופולרי? האם האתר מוכיח שמהפכת ״הנשים האמיתיות״ הצליחה ומודל היופי השתנה, או בעצם מוכיח את ההפך: לנשים מלאות יחסית אין אופציות אחרות לשופינג ברשת, ולכן כולן מתנקזות לאתר אחד? (הסטייליסט של קארדי בי, למשל, אמר בריאיון לאתר "קוסמופוליטן" שגם עכשיו הרבה רשתות לא מוכנות להשאיל לה בגדים). האם התמונות החושפניות מעלות על נס את היופי האמיתי של הנשיות מלאות הקימורים, או שאולי בעצם גם זה נחשב מחפצן?

     

    מודל יופי חדש. מציאותי או לא?

    ״פאשנובה הוא למעשה אינטרפרטציה לסממן תרבותי מאוד עכשווי שקורה״, אומרת רתם לויתן, המעצבת למותג הישראלי Retema בגדים במידות 42 והלאה. ״החלפנו את מודל היופי הרזה במודל יופי מקומר, שזה משמח, למרות שמדובר במודל יופי של קימורים בצורה מאוד מסוימת, שגם הוא לא בדיוק מושג. ובכל זאת, זהו מודל יופי מגוון. עם כל החסרונות של זה, יש בזה משהו מדהים בגיוון שזה מייצר״.

     

    עוד על אתר פאשן נובה בגיליון מרץ של מגזין Gostyle

     

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד