כל הדרכים להיכנס לשבוע האופנה גם אם את לא דוגמנית ואושיית רשת

ירדן מיינפלד דיזנגוף החליטה שלא לחכות להזמנה לתצוגה של פראדה, ויצאה לבדוק איך עושים את שבוע האופנה גם בלי להיות פאשניסטה מחוזרת. המסקנות בפנים

מימין לשמאל: קרלי קלוס, אליין וולטרות',  ניקי הילטון רוטשילד ואשלי גרהאם בשורה הראשונה בתצוגה של ברנדון מקסוול בניו יורק   (צילום: Nicholas Hunt/GettyimagesIL)
מימין לשמאל: קרלי קלוס, אליין וולטרות', ניקי הילטון רוטשילד ואשלי גרהאם בשורה הראשונה בתצוגה של ברנדון מקסוול בניו יורק (צילום: Nicholas Hunt/GettyimagesIL)

תמיד חלמת לשבת בשורה הראשונה של שבוע האופנה, לחכך ברכיים באנה ווינטור או טיילור סוויפט בעודך לבושה באחת מהשמלות המוגזמות שרכשת תמורת כליה, בתקווה שיום אחד יהיה לך תירוץ מספיק טוב ללבוש אותה? פנטזת על הרגע שבו יכבו האורות, ובתיפופי מוזיקת לאונג' תצא הדוגמנית הראשונה שפותחת את התצוגה בדגם היסטרי?

 

לצערך, לא נולדת מעצבת, או קניינית, וחסרים לך כמה מאות אלפי עוקבים באינסטוש כדי להיחשב בלוגרית אמיתית? החדשות הטובות הן שיש עוד כמה דרכים סודיות להגיע למושבים הנחשקים מבלי להיות אושיית אופנה מוכרת. עם קצת חוצפה ישראלית, תושייה וחריצות, אולי תוכלי אפילו להגניב איזה סלפי עם ג'יג'י חדיד.

 

השחקנית דברה מסינג מתעדת בתצוגה של כריסטיאן סיריאנו (צילום: Yuchen Liao/GettyimagesIL)
    השחקנית דברה מסינג מתעדת בתצוגה של כריסטיאן סיריאנו(צילום: Yuchen Liao/GettyimagesIL)

     

    אז כמו שאת כבר בטח יודעת, יש ארבעה שבועות אופנה מרכזיים בעולם האופנה המתקיימים בבירות ניו יורק, לונדון, פריז ומילאנו פעמיים בשנה (פברואר וספטמבר). מי שמוזמנים לצפות בתצוגות הם בדרך כלל אנשי מפתח בתעשייה, סלבס, מובילי דעת קהל, בלוגרים, אנשי יחסי הציבור, קניינים ואפילו לקוחות קבועים של בתי האופנה (זה שיש לך כמה תיקי לואי ויטון לא ממש תופס, מדובר בלקוחות שרוכשות במיליוני יורו מדי שנה).

     

    מי שמנהל את הפן הטכני של שבוע האופנה הן חברות ההפקה, ומי שאמון על רשימת המוזמנים הן חברות יחסי הציבור של המותג ושל הפקת שבוע האופנה. ברוב המקרים להצליח להשיג כרטיס לתצוגות סגורות זו משימה כמעט בלתי אפשרית, אלא אם כן יש לך קשרים נכונים עם משרד יחסי הציבור או המותג עצמו. אם אין לך, כמו לרובנו, זה הזמן להפעיל את היצירתיות והחוצפה, להצטייד בלוח זמנים של שבועות האופנה לשנה הקרובה ולצאת לדרך:

     

    1. פנייה ישירה לחברות ההפקה ובתי האופנה

    הדרך הראשונה והכי הגיונית היא קודם כל לנסות לשלוח מייל תפוצה (נסו לציין שם, אם ידוע, ולשמור

    על זה כמה שפחות תפוצתי) לחברות ההפקה ובתי האופנה. דרך אתרי המועצות לאופנה בכל מדינה תוכלו להגיע לרוב חברות ההפקה המנהלות את התצוגות ולשלוח אליהן מייל עם בקשה לרכישת כרטיסים. קחו בחשבון שכמוכן יש עוד אלפים וזו הדרך עם הכי פחות סיכוי להצליח, אבל היי, אנחנו מגדילות סיכויים. אצל חלק מחברות ההפקה יגבו מכן דמי רישום בסכומים שונים רק לצורך הגשת הבקשה (לשבוע האופנה של ניו יורק, לדוגמה, חברת IMG גובה 80 דולר בהגשת הבקשה לכרטיס) וזאת מבלי להבטיח רכישת כרטיס. שימו לב שבחלק מהמדינות תצטרכו כתובת מגורים תקפה באותה עיר בירה כדי להיות זכאיות לכרטיסי כניסה (בהנחה שזכיתן לרכוש אותם).

     

    2. רכישת כרטיסים אונליין במכירה פומבית לצדקה

    לא הרבה יודעות, אך ברחבי הרשת מסתובבים להם כרטיסים נחשקים לתצוגות שוות (חלקם אפילו לשורות הראשונות) במסגרת ארגוני צדקה אשר נמכרים לרוב במכירה פומבית. למשל, באתר charitystars.com תוכלו לרכוש כרטיס זוגי לתצוגה של המעצב החם ג'ייסון וו בשבוע האופנה של ניו יורק בפברואר 2019 הקרוב בסך התחלתי של 500 דולר, שמועברים כתרומה לארגון לחקר הסרטן, למרבה במחיר. זה אמנם לא סכום זול, אבל אם אתן באזור וחולמות על שבוע האופנה, זו אחלה דרך להגשים חלום. בחלק מההצעות זה אפילו כולל בונוסים מדליקים, כמו סיור פרטי מאחורי הקלעים, הגעה לשואורום ועוד. החיסרון: זה דורש סבלנות וחרישה של הרשת. אם מצאתן כרטיס, כדאי לחטוף אותו לפני שמישהו אחר יקדים אתכן.

     

     

    לא נכנסתן? אפשר להתנחם בסצנה הלוהטת מחוץ לתצוגות (צילום: Achim Aaron Harding/GettyimagesIL)
      לא נכנסתן? אפשר להתנחם בסצנה הלוהטת מחוץ לתצוגות(צילום: Achim Aaron Harding/GettyimagesIL)

       

      3. התנדבות או עבודה בתצוגות

      בהרבה מבתי האופנה מגייסים מתנדבים לעבוד (בתשלום או בהתנדבות) מאחורי הקלעים בהכנות לתצוגות האופנה. עם קצת חריצות ותעוזה גם אתן יכולות להיות חלק משבוע האופנה, ועוד מאחורי הקלעים! הדרך המקובלת היא לרוב פנייה במייל לבתי אופנה שונים (תגישו ליותר, תגדילו סיכויים) ושליחת קורות חיים. באתר הרשמי של שבוע האופנה של ניו יורק, לדוגמה, יש רשימה מסודרת של חברות ההפקה הראשיות שאליהן אפשר לשלוח בקשות. בשבועות האופנה האירופאיים (מילאנו, פריז ולונדון) מי שאחראי על המתנדבים וגיוס העובדים הן לרוב המועצות לאופנה של אותה מדינה – אפשר לשלוח אליהן קורות חיים דרך המייל ולהתפלל.

       

      עוד שיטות להיכנס לשבועות האופנה בלי הזמנה רשמית -  החודש בגיליון Gostyle 

       

       

      הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
      הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים (צילום: שי יחזקאל)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד