אם כבר רצים לקנות מתנות מיותרות בוולנטיינ'ס - כדאי שהן ייראו כמוהן

חג השופינג הרומנטי מפיק יצירתיות אסתטית במיוחד ממותגים אלגנטיים ומתוחכמים בעולם. אפילו למי ששונא את היום הזה - הם הכינו מתנות שקשה לעמוד בפניהן

עודד בן יהודהפורסם: 10.02.19 08:55
סבוני אהבה בהשראת אימוג'יז רומנטיים-אירוטיים, למשאלות שקשה לבטא בעל פה (צילום: מתוך lushusa.com)
סבוני אהבה בהשראת אימוג'יז רומנטיים-אירוטיים, למשאלות שקשה לבטא בעל פה (צילום: מתוך lushusa.com)
אוהבים את היום הזה? שונאים אותו? אז יש כאן בקבוקים לכל אחת ואחד מכם (צילום: מתוך twitter.com)
אוהבים את היום הזה? שונאים אותו? אז יש כאן בקבוקים לכל אחת ואחד מכם (צילום: מתוך twitter.com)

לא ברור איך בכזו קלות, ללא בידוק בטחוני או עיכובים של שעות בנתב״ג, היגרו לישראל ארבעה רגלים נוצריים: סילבסטר, כריסמס, האלווין (ליל כל הקדושים) וגם ולנטיינ'ס, שיחתים כרטיס ב-14 בפברואר, כמדי שנה. לא כולם יודעים שהחג הנוכחי הוא המצאה של מפעלי נייר. באמצע המאה -18, בתי דפוס

בריטיים ואמריקאיים החליטו לתפוס בעלות על אגדה נוצרית - הקדוש ולנטינוס, שחיתן בסדר חיילים נוצרים ששירתו באימפריה הרומית, ושילם על כך בחייו - ולמנף אותה לכרטיסי ברכה.

 

לפי CNN, בשנה שעברה נשלחו ברחבי העולם 145 מיליון כרטיסים רומנטיים לרגל יום האוהבים, וב-Fortune דיווחו לפני שנתיים כי האמריקאים הוציאו ברכות ומתנות ליום האהבה לא פחות מ-18.6 מיליארד דולר. הצליח להם.

 

ואצלנו? יחד עם ט״ו באב, נעמדו הישראלים חובבי הקניות (והקיטש) בתור לקופה גם בחורף וגם בקיץ. בשבילם וגם בשביל מי שסולד מיום השופינג הזה, הנה כמה דוגמאות יצירתיות של מעצבים שהופכות את העניין לנחמד ויפה:

 

זו כבר מסורת ב''אדידס'', שאוהבת לחגוג את חג האהבה עם מהדורות מוגבלות של נעלי ''סטאן סמית'' ו''סופרסטאר'' (צילום: מתוך adidas.com, mothership.sg, hypebeast.com)
    זו כבר מסורת ב''אדידס'', שאוהבת לחגוג את חג האהבה עם מהדורות מוגבלות של נעלי ''סטאן סמית'' ו''סופרסטאר''(צילום: מתוך adidas.com, mothership.sg, hypebeast.com)

    לב הוחבא בין שלושת הפסים של ''אדידס'', בדגם ''סופרסטאר'' (צילום: מתוך adidas.com, mothership.sg, hypebeast.com)
      לב הוחבא בין שלושת הפסים של ''אדידס'', בדגם ''סופרסטאר''(צילום: מתוך adidas.com, mothership.sg, hypebeast.com)

       

       

       

      גם בחברת האופנה האיטלקית "דולצ׳ה וגבאנה" לא נשארו חייבים, והציעו אפשרות לצייר על הסניקרס שלכם את השם או ראשי התיבות של יקיריכם, בעיצוב ייחודי ומצויר ביד. מה עושים? מאוד פשוט: לשלוח שם (עד 10 תווים כולל ריווח), ולהוסיף סכום פעוט של 445 פאונד בריטי.

       

      הבאתי לך דולצ'ה וגבאנה. אה, אם המלה שבחרתם לא הולמת, כבר יהיו אתכם בקשר (צילום: מתוך store.dolcegabbana.com)
        הבאתי לך דולצ'ה וגבאנה. אה, אם המלה שבחרתם לא הולמת, כבר יהיו אתכם בקשר(צילום: מתוך store.dolcegabbana.com)

         

         

        ענקית המוגזים "קוקה קולה" לא שוכחת לפרוט על נימי הרומנטיקה ורוכסני הארנק, עם מהדורות בהדפסה מיוחדת ומוגבלת. קראו לי נובוריש או ניקול ראידמן, אבל את אחד הדגמים היפים שלהם הכינה (ב-2013) מעצבת ההלבשה התחתונה הצרפתיה, שנטל טומא, כשצילום התחרה וסרט המשי נראים ממש תלת-ממדיים.

         

        שנטל תומא לקוקה קולה (צילום: מתוך chantalthomass.com)
          שנטל תומא לקוקה קולה(צילום: מתוך chantalthomass.com)

           

           

           

          יצרנית הנרות הצרפתית ״דיפטיק״, שהפכה את מוצריה לאביזרי חובה בכל מלון בוטיק ממוצע, יצאה עם שני דגמי נרות בניחוח ורדים - האחד ורד דמשק, השני זן של ורד סנטפוליה.

           

          המאיירת ג'אן דטלנטה אחראית לאסתטיקה הפופ-ארטית בגוונים עמוקים של סגול, ורוד וכתום, במוטיב הוורדים (צילום: מתוך diptyqueparis.com)
            המאיירת ג'אן דטלנטה אחראית לאסתטיקה הפופ-ארטית בגוונים עמוקים של סגול, ורוד וכתום, במוטיב הוורדים(צילום: מתוך diptyqueparis.com)

             

             

            גם חברת ההנעלה הבריטית ד"ר מרטנס יוצאת בכל שנה בדגמים מיוחדים לחג האהבה, כשהשנה הוורדים תופסים מקום של כבוד בעיטורי הנעל ובאקססוריז הנלווים.

             

            ורד הנעל של ד''ר מרטנס (צילום: מתוך drmartens.com)
              ורד הנעל של ד''ר מרטנס(צילום: מתוך drmartens.com)

              וקולקציה מוצלחת יותר שיצאה לפני שנתיים. לבן מינימליסטי ולב אדום גדול במרכז (צילום: מתוך drmartens.com)
                וקולקציה מוצלחת יותר שיצאה לפני שנתיים. לבן מינימליסטי ולב אדום גדול במרכז(צילום: מתוך drmartens.com)

                 

                 

                אתם רואים נכון:

                 

                קטשופ קוויאר? (צילום: מתוך twitter.com)
                  קטשופ קוויאר?(צילום: מתוך twitter.com)

                   

                  קיסרית הקטשופ "היינץ" מציעה מהדורה מוגבלת במיוחד - 150 צנצנות - לעוקבי חשבון הטוויטר האמריקאי שלה. מה זה בכלל קטשופ קוויאר, והאם מדובר בחילול קודש כפול?

                   

                  אז לא מדובר בביצי דגים שצללו לתוך רוטב עגבניות מסוכר, אלא פנינים קטנות של עגבניות שמגיעות באריזת קוויאר, עם טעם עבה ועשיר של רוטב העגבניות הנודע.

                   

                  דרך ראוותנית במיוחד לפנק את השניצל והצ'יפס שלכם (צילום: מתוך twitter.com)
                    דרך ראוותנית במיוחד לפנק את השניצל והצ'יפס שלכם(צילום: מתוך twitter.com)

                     

                    תחת הסלוגן: Get Naked for Valentine’s Day ועם הומור בריטי אופייני, השיקה יצרנית הסבונים LUSH "ערכת אהבה", שמבוססת על איורי אימוג׳ים של חד-קרן, ואייקונים שבאים לייצג אברי גוף מוצנעים.

                     

                     

                    סבונים ליום האהבה. נא להשתמש בתבונה (צילום: מתוך lushusa.com)
                      סבונים ליום האהבה. נא להשתמש בתבונה(צילום: מתוך lushusa.com)

                       

                      כן, זה מקציף (צילום: מתוך lushusa.com)
                        כן, זה מקציף(צילום: מתוך lushusa.com)
                         

                         

                         

                         אוסף LV & Me של "לואי ויטון" עוצב כבר לפני ארבע שנים. אך בניגוד לכל תיקי הלבבות שמותג היוקרה העממי מייצר בכל שנה לוולנטיינ'ס, זה היה פרויקט מעניין שמוצדק לחזור אליו. מדובר בסדרת תכשיטים טיפוגרפיים, בהשראת הזמרת הצרפתיה אמנדה ליר. במסגרת ההשקה הופק סרטון, שמציג רובוטית משחקת עם האותיות השונות.

                         

                        בסטייל הם מבינים. לואי ויטון (צילום: מתוך eu.louisvuitton.com)
                          בסטייל הם מבינים. לואי ויטון(צילום: מתוך eu.louisvuitton.com)

                          חותמת בנשיקה (צילום: מתוך eu.louisvuitton.com)
                            חותמת בנשיקה(צילום: מתוך eu.louisvuitton.com)

                            סדרת התכשיטים הטיפוגרפיים (צילום: מתוך eu.louisvuitton.com)
                              סדרת התכשיטים הטיפוגרפיים(צילום: מתוך eu.louisvuitton.com)

                               

                              Mr Flower Fantastic הוא מותג ניו יורקי, שמתמחה בשזירת פרחים לעבודות פופ-ארט דו-ממדיות ותלת-ממדיות. אתר האינטרנט המשובח של המותג אינו חושף את זהותו של האמן, ואלמוניותו מבטאת את האג׳נדה שלו: האדרת הפרח - ולא היוצר. "לאורך ההיסטוריה, חילופי הפרחים נועדו להביא שלום. עם האמנות שלי והפלטפורמה שיצרתי, זה בדיוק מה שאני מתכוון-ת לעשות", נכתב שם. וממש כמו צייר רנסנסי, עם חזון אמנותי שלם, הוא משתמש בפרחי ורדים, צבעונים, חבצלות וסחלבים כצבעי הבסיס שלו:

                               

                              את הפרחים הוא קוצץ ומעוות לתוך צורות בלתי צפויות, כמו נעלי Air Jordan של נייקי (צילום: מתוך mrflowerfantastic.art)
                                את הפרחים הוא קוצץ ומעוות לתוך צורות בלתי צפויות, כמו נעלי Air Jordan של נייקי(צילום: מתוך mrflowerfantastic.art)

                                יצירות פרחוניות אמנותיות לחלוטין (צילום: מתוך mrflowerfantastic.art)
                                  יצירות פרחוניות אמנותיות לחלוטין(צילום: מתוך mrflowerfantastic.art)

                                   

                                  כרטיסי מתנה הם הפתרון המושלם ליום האהבה: חוסכים את כאב הראש של מציאת מתנה מדויקת, ומאצילים סמכויות: שבן הזוג או בת הזוג יחליטו מה הם רוצים לקנות עם זה. 

                                   

                                  ב''נייקי'' עיצבו סדרת כרטיסי ברכה ייעודיים, עם סיסמאות שנונות לפי שמות הדגמים שלהם (צילום: מתוך sneakersteal.com)
                                    ב''נייקי'' עיצבו סדרת כרטיסי ברכה ייעודיים, עם סיסמאות שנונות לפי שמות הדגמים שלהם(צילום: מתוך sneakersteal.com)

                                     

                                    מעצב האופנה הבריטי פול סמית, שידוע בחיבתו למותגים בריטיים ולסמלי הממלכה, שיתף פעולה עם אחת מחברות היין הוותיקות באנגליה: Berry Bros. & Rudd. סמית עיצב את התוויות והוסיף להן את חתימתו, ובסך הכל יש במהדורה הזו 5,000 בקבוקים, שנמכרים באריזות של תריסר.

                                     

                                    לחובבי פול סמית: קבלו את היין (צילום: מתוך paulsmith.com)
                                      לחובבי פול סמית: קבלו את היין(צילום: מתוך paulsmith.com)

                                      גם לראותם בלבד זה יפה (צילום: מתוך paulsmith.com)
                                        גם לראותם בלבד זה יפה(צילום: מתוך paulsmith.com)

                                         

                                        ועכשיו ללא אלכוהול, ועדיין בבריטניה: חברת המשקאות ״פולאר זלצר״ השיקה שני טעמים: לחובבי חג האהבה - ולשונאיו. 

                                         

                                        מהלך חכם: גם אם אתם שונאים את החג - אולי תרצו לקנות (צילום: מתוך twitter.com)
                                          מהלך חכם: גם אם אתם שונאים את החג - אולי תרצו לקנות(צילום: מתוך twitter.com)

                                          בגב התוויות המאוירות, אפשר למלא את הכיתוב ''תהיה-תהיי שלי'' או ''אני מעדיף-ה לשתות לבד'' (צילום: מתוך twitter.com)
                                            בגב התוויות המאוירות, אפשר למלא את הכיתוב ''תהיה-תהיי שלי'' או ''אני מעדיף-ה לשתות לבד''(צילום: מתוך twitter.com)

                                             

                                             

                                            ובאריזות שחורות ואלגנטיות, עם כיתוב בטיפוגרפיה היפסטרית, מציעה יצרנית הניחוחות האמריקאית ״סנדובל״ מהדורה מיוחדת תחת השם (המקורי) LOVE. ״כל בקבוק מכיל גבישים שהיו תחת ירח מלא עם כוונות טובות״, נכתב באתר החברה, שהצליח לאתגר את הציניות שלנו.

                                             

                                            פשוט אהבה, פשוט ריח (צילום: מתוך studiosandoval.com)
                                              פשוט אהבה, פשוט ריח(צילום: מתוך studiosandoval.com)

                                               

                                              חובבי רומנטיקה יתחברו לניחוחות האלה, כנראה (צילום: מתוך studiosandoval.com)
                                                חובבי רומנטיקה יתחברו לניחוחות האלה, כנראה(צילום: מתוך studiosandoval.com)

                                                 

                                                 

                                                ולסיום וידוי אישי: קלישאתי ככל שזה יישמע, האהבה שלי לשוקולד יכולה לגבור על כל רומן חולף (או קבוע), וחיבתי ל"טובלרון" השווייצרי, ששורשיה עוד בשנות התשעים, התעצמה כפליים משנחשפתי למארזים הטיפוגרפיים שהושקו לכבוד יום האהבה.

                                                 

                                                עיצוב חכם ויפה לפורמט הצר והארוך של השוקולד הנודע (צילום: מתוך amazon.com)
                                                  עיצוב חכם ויפה לפורמט הצר והארוך של השוקולד הנודע(צילום: מתוך amazon.com)

                                                  דוד, אל תשכח להביא לי טובלרון (צילום: מתוך mytoblerone.co.uk)
                                                    דוד, אל תשכח להביא לי טובלרון(צילום: מתוך mytoblerone.co.uk)

                                                     

                                                     

                                                     

                                                     
                                                    הצג:
                                                    אזהרה:
                                                    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
                                                    אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
                                                    בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

                                                    להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
                                                    odedbenyehuda@gmail.com