האישה ששנאה לקנות חזיות תמצא לך סוף סוף את הגזרה המושלמת?

המוכרות ב"בנות פסיה" בהלם: אורית חשאי הקימה אתר מצליח לרכישת חזיות המתבסס על חוכמת ההמונים, ומאפשר לקנות חזיות בלי למדוד ובלי לטעות

"בשנתיים הראשונות לא מכרתי בדולר". אורית חשאי  (צילום: אביגיל עוזי)
"בשנתיים הראשונות לא מכרתי בדולר". אורית חשאי (צילום: אביגיל עוזי)

מי מאתנו לא אוהבת להרגיש מיוחדת? להסתובב ברחובות בתחושה שאת הכי יוניק שיש? המיזם של אורית חשאי מוכיח שלפעמים ההפך הוא הנכון, ושאם נדע להשתמש בדימיון בינינו בדרכים יצירתיות נוכל להרוויח ממנו, ובגדול. Brayola, האתר שהקימה חשאי לרכישה חכמה של חזיות, מתבסס על עקרון חוכמת ההמונים, עקרון שהוכיח את עצמו כיעיל במיוחד במשימה המאתגרת של מציאת החזיה המושלמת.

 

"לא רציתי להמציא מותג חזיות חדש. רציתי לאפשר לכל אישה לקנות המון חזיות יפות שיתאימו לה ממש בלי שהיא תצטרך למדוד"

הכל התחיל, בדומה למיזמי ענק אחרים, מחוויה אישית כואבת שרק ייחלה למזור יעיל. "לא אהבתי לקנות חזיות", מספרת חשאי, "למען הדיוק די שנאתי. קניתי חזיות יקרות ואחרי פחות מחודש הן כבר התחילו להציק לי. שאלתי את עצמי איך זה יכול להיות שיש בעולם כזה גל של חדשנות, ובכל זאת אף אחד לא חשב איך להפוך את התהליך של קניית חזייה לקלה ומהנה יותר.

 

"אז עלה לי הרעיון להקמת 'בריולה'. לא רציתי להמציא מותג חזיות חדש. רציתי לאפשר לכל אישה - ללא קשר לגיל, תקציב או מידה - להיכנס לאתר ולהיות מסוגלת לקנות המון חזיות יפות שיתאימו לה ממש בלי שהיא תצטרך למדוד. אישה לא קונה גוצ'י ואז אומרת: אוקיי. אז אני לא צריכה את הפראדה. אנחנו אוהבות שופינג ובגדים. אז איך יכול להיות שכל כך קשה לקנות חזיות?"

 

חזיות בחוכמת המונים

בתקופה שבה עבדה כמתכנתת בחברת קומברס, חשאי מעידה על עצמה שהיא לא באמת הבינה את המשמעות של מילים כמו 'יזם' או 'מנכ"ל', אבל מה שקרה שבפועל הוא שהיא התחילה לבנות את המיזם הראשון שלה, בלי לדעת שזה בעצם מה שהיא עושה. "הייתי חודשיים לפני חתונה והרגשתי שתעשיית החתונות היא תחום מאוד אפור. כל ספק ממציא לו מחירים ואין באמת אפשרות לדעה מה נכון, מופרך או מתאים. אמרתי לעצמי, איזה מגניב יהיה אם ארים אתר שיתרום לקהילת המתחתנים ובעצם ירכז את כל חוות הדעת שקשורות בחתונה, החל מהקייטרינג ועד לרב.

 

"רציתי לדאוג שיותר ויותר אנשים יוכלו להרים חתונה שתהיה הכי קרוב למושלמת. אז קודדתי את האתר mit4mit ובעצם די הנחתי אותו בצד. אחרי כמה חודשים התחלתי ממש לשמוע בבתי קפה דיבורים על האתר וראיתי איך הוא מתפוצץ ברמת השימוש. זה גם לי לשאול את עצמי למה להמשיך לעבוד בקופסה שחורה אם אני יכולה לקודד בעצמי את החלומות שלי? זה היה הגילוי שלי של עולם היזמות".

 

אחרי ההרפתקה היזמית של mit4mit חזרה חשאי להיות שכירה בקרן הון סיכון. במשך שנתיים, היא מספרת, למדה כל מה שיכלה מיזמים אחרים שמגשימים חלומות. לאט לאט החלה להבין טוב יותר את החלום שלה: אתר שיאפשר רכישה קלה ומדויקת של חזיות המבוסס על עקרון חוכמת המונים. או במילים אחרות: מאגר נתונים ענק של משתמשות אמיתיות שמקצר את הדרך למציאת החזיה המושלמת עבור אחרות.

 

"בניתי קהילה שמאפשרת לכל מי שרוצה לקנות חזייה למצוא 100 אלף נשים כמוה, וכיום אני כבר יכולה להגיד: תספרי לי רק על חזייה אחת שיש לך ואת אוהבת ואני אציע לך את האפשרויות הכי נכונות עבורך"

"אני קובעת את החוקים"

"במשך השנתיים הראשונות", היא מספרת על ימיה הראשונים של "בריולה", "לא מכרתי בדולר. רק אספתי דאטה. האתגר המרכזי הראשון היה לבנות את מאגר המידע שיכול לבסס פעילות של אתר כזה. בניתי קהילה מרשימה וענקית שמאפשרת לכל מי שרוצה לקנות חזייה למצוא 100 אלף נשים כמוה, נשים שכבר קנו חזיות חדשות ויכולות לתת לה המלצות מותאמות אישית.

 

"כיום, עם התפתחות האתר והצמיחה שלו אני כבר יכולה להגיד: תספרי לי רק על חזייה אחת שיש לך ואת אוהבת ואני אציע לך את האפשרויות הכי נכונות עבורך. אני כבר לא צריכה לגייס נתונים חדשים כי המאגר מתחדש באופן אורגני. הקניות באתר בעצם מגדילות ומחדשות את מאגר הנתונים".

 

חשאי מעידה שההיענות לאתר הייתה אדירה. כיום מחזור המכירות עומד על עשרות מיליוני דולרים, והיד כמובן נטויה. מזה מספר שבועות שהאתר האמריקאי מבצע משלוחים גם לישראל. "יש לי מסר אחד שחשוב להעביר לי לנשים", אומרת חשאי: "ברגע שיש לך את הדבר הזה שלך - בין אם מדובר ב'אמאזון' הבא או בעסק קטן בהרבה - ברגע שאת בונה את החברה שלך, יש לך את החופש להיות איזו אמא שאת רוצה.

 

"המשרדים של 'בריולה' נמצאים ברמת השרון. למה? כי הגן של הבן שלי נמצא למטה. אני קובעת את החוקים. אם זו לא הייתה החברה שלי, לא הייתה לי אפשרות לקבל החלטות כאלה. נשים רבות חוששות להיכנס להרפתקה יזמית בגלל הילדים והמשפחה, אבל אני מאמינה שדווקא העצמאות מאפשרת לבנות את המשפחה שלך בדרך שאת רוצה ולפי הכללים שאת בוחרת".

 

 אפרת רומן הקימה שני סטארט-אפים אחרי שלקתה בסרטן השד. הכתבה המלאה על הנשים שלוקחות את העניינים לידיים - בגיליון Gostyle

 

 

הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים
הגיליון החדש של מגזין Gostyle - עכשיו בדוכנים
 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד