קים קרדשיאן בקמפיין ישראלי? עד כמה הכוכבים הבינ"ל טובים לעסקים

    קלאודיה שיפר להוניגמן, סקרלט ג'והנסון לסודה סטרים או נעמי קמפבל באירוקה – נזכרנו בסלבס שיובאו לדגמן למותגים ישראלים, ובדקנו האם השתלמו החוזים השמנים

    איתי יעקב

    |

    25.03.18 | 09:18

    הגעתו לישראל עוררה הד תקשורתי רחב וסיקור שלא היה מבייש ביקורים של סטארים גדולים ממנו בהרבה. ג'רמי מיקס עם בר רפאלי בצילומים לקרולינה למקה (צילום: אייל נבו)
    הגעתו לישראל עוררה הד תקשורתי רחב וסיקור שלא היה מבייש ביקורים של סטארים גדולים ממנו בהרבה. ג'רמי מיקס עם בר רפאלי בצילומים לקרולינה למקה (צילום: אייל נבו)
    פמלה אנדרסון שימשה כפנים (ובעיקר כגוף) לחברת הלנז'רי הישראלית בוניטה דה מאס בין השנים 2013-2011 (צילום: פרסום בנדה)
    פמלה אנדרסון שימשה כפנים (ובעיקר כגוף) לחברת הלנז'רי הישראלית בוניטה דה מאס בין השנים 2013-2011 (צילום: פרסום בנדה)
    גם מותגים הפונים לשוק הישראלי בלבד נעזרו באבק כוכבים. נעמי קמפבל לאירוקה
    גם מותגים הפונים לשוק הישראלי בלבד נעזרו באבק כוכבים. נעמי קמפבל לאירוקה
    פנים גבריות נוספות לצד בר רפאלי בקמפיין עבר של קרולינה למקה: סטיבן טיילר
    פנים גבריות נוספות לצד בר רפאלי בקמפיין עבר של קרולינה למקה: סטיבן טיילר
    מריה קארי בקמפיין של חברת הקוסמטיקה הישראלית פרמייר ים המלח ב-2017
    מריה קארי בקמפיין של חברת הקוסמטיקה הישראלית פרמייר ים המלח ב-2017

    בשנת 2002 קלאודיה שיפר עוד היתה סחורה חמה בישראל. תופעת הטופ מודלס הבינלאומיות שפרחה בשנות ה-90 אומנם פינתה את מקומה לטובת דוגמניות כוכבות חדשות וצעירות יותר, כמו ג'יזל בונדשן ונטליה וודיאנובה שכבשו את המסלולים, אבל זה לא הפריע לחברת האופנה הוניגמן, שנמצאת כיום בתהליך הקפאת הליכים, לבחור בשיפר להוביל את קמפיין הקיץ של המותג, שנה לאחר שאותה שיפר כיכבה בקמפיין לבירה גולדסטאר. צוות צילום שבראשו צלם האופנה רון קדמי והסטייליסט ראובן כהן הוטס אל פלמה דה מיורקה, בה התגוררה שיפר, ליום צילום אחד שזכה לפרסום חובק מדיות בישראל - כתבות בטלוויזיה, ראיון ענק במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות, קטלוג, צילומי יחסי ציבור, ושלטי חוצות באיילון ובתחנות האוטובוס ברחבי הארץ.

     

     

    "בישראל של 2002 קלאודיה שיפר היתה שם מפוצץ", נזכרת מעצבת החברה דאז ירדנה זיו, כיום ראש המחלקה לאופנה בסטודיו 6B. "היא היתה כבר לקראת הירידה של שמה בעולם, אבל על פי סקרים שערכנו בישראל, לא היה מישהו שלא ידע מי היא. היא התאימה בול לקהל הלקוחות שלנו, נשים בגילאי 50-30 ש'גדלו' עליה. היום כשאני מספרת עליה לסטודנטים שלי, אין להם מושג על מי אני מדברת, אבל בזמן אמת - קלאודיה היתה סנסציה. זה הקפיץ את המכירות של הוניגמן באחוזים רבים, אבל מסיבות תקציביות, יכולנו לשכור אותה לעונה אחת בלבד".

     

    הבאה בתור בקמפיין ישראלי? קים קרדשיאן (צילום: Gettyimages)
      הבאה בתור בקמפיין ישראלי? קים קרדשיאן(צילום: Gettyimages)

       

      "אין ספק ששני הפרזנטורים האלה סייעו לנו להיחשף בתקשורת הישראלית וגם בתקשורת הבינלאומית", אומר אורן בר-גיל (צילום: אייל נבו)
        "אין ספק ששני הפרזנטורים האלה סייעו לנו להיחשף בתקשורת הישראלית וגם בתקשורת הבינלאומית", אומר אורן בר-גיל(צילום: אייל נבו)

         

        שיפר היא לא הבינלאומית הראשונה או האחרונה שהצטלמה עבור מותג ישראלי. רק בימים האחרונים הודיעה רשת המשקפיים הישראלית קרולינה למקה ברלין כי היא נמצאת במגעים מתקדמים לחוזה עם לא אחרת מקים קרדשיאן, לקראת כניסתה של הרשת לארצות הברית. "קים קרדשיאן היא השם הכי גדול באופנה וברשתות בארצות הברית, וזה יקל עלינו בחדירה לשוק האמריקאי במהלך השנה הקרובה", מסביר אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הודיס ושותף בחברה. נכון להיום אין חוזה חתום בין הצדדים, והמו"מ עדיין עלול ליפול ולהשאיר את קבוצת הודיס חתומים על אחד מתרגילי היח"צ החמים של העונה, יחד עם שמלת הכלה שענבל דרור עיצבה למייגן מרקל לכאורה. "החוזה כרגע בשלב שיש הבנה והסכמה בין שני הצדדים", אומר בר-גיל. "כרגע אנחנו עוברים צעד-צעד על הסעיפים".

         

        רפאלי וטיילר בקמפיין של קרולינה למקה
          רפאלי וטיילר בקמפיין של קרולינה למקה

           

          מבחינת קרולינה למקה ברלין קרדשיאן היא אולי פסגת הסלבס הבינלאומיים, אבל לפניה בקמפיינים של המותג כבר כיכבו לצדה של בר רפאלי, סולן להקת איירוסמית' סטיבן טיילר ו"הפושע החתיך" ג'רמי מיקס. לדברי בר-גיל, שניהם נבחרו כדי לשמש פנים גבריות לצד רפאלי, אך גם בשל התרחבותה של הרשת הישראלית לחו"ל, עם שמונה סניפים בספרד, שניים באנגליה, שלושה באוסטרליה ושניים בתאילנד, ומינוף הפרסום בישראל.

           

          בין אם הוא תרם למכירות או המותג או לא, אין ספק כי הגעתו של מיקס לארצנו הקטנה והפרובינציאלית, עוררה הד תקשורתי רחב וסיקור שלא היה מבייש ביקורים של סטארים גדולים ממנו בהרבה, כמו מדונה ומייקל ג'קסון, כולל התמונה הקבועה מהמרפסת במלון בתל אביב ופפראצי צמוד. "אין ספק ששני הפרזנטורים האלה סייעו לנו להיחשף בתקשורת הישראלית וגם בתקשורת הבינלאומית", קובע בר-גיל.

           

          A post shared by Tyra Banks (@tyrabanks) on

           

          הבחירה בפרזנטור בעל שם עולמי למותג בפריסה בינלאומית היא אסטרטגיה שיווקית נכונה וישנה, כמו שקרה ב-1994 גם במותג גוטקס, שהטיס לכאן את טיירה בנקס, או בחברות הקוסמטיקה אהבה ופרמייר ים המלח, שצילמו בהתאמה את קריסטין דיוויס ב-2008 ואת מריה קארי ב-2017. ומי לא זוכר את השחקנית סקרלט ג'והנסון בקמפיין לחברת המשקאות סודה סטרים, שעלה לכותרות לפני ארבע שנים בהקשר שלילי, כשג'והנסון הותקפה בתקשורת על הסכמתה לשמש פנים למותג שמייצר מעבר לקו הירוק (מאז העבירה החברה את המפעל ללהבים, וכך קרה גם עם חברת אהבה, שהעבירה את המפעל ממצפה שלם לעין גדי, שבתחומי הקו הירוק). "הייתי מודעת לכך שהמפעל של סודה סטרים נמצא בשטחים לפני שחתמתי על חוזה לפרסם אותו", אמרה ג'והנסון לגרדיאן הבריטי אז. "אני עומדת מאחורי החלטתי. סגירת המפעל ופיטורי כל העובדים לא נראים לי כפתרון הולם".

           

           

          נעמי קמפבל ומשקפי השמש של אירוקה
            נעמי קמפבל ומשקפי השמש של אירוקה

             

            לאורך השנים נעזרו באבק הכוכבים גם מותגים מקומיים שפונים אך ורק לשוק הישראלי. פמלה אנדרסון שימשה כפנים (ובעיקר כגוף) לחברת הלנז'רי הישראלית בוניטה דה מאס בין השנים 2013-2011, ב-1996 היתה זו שוב טיירה בנקס, הפעם לשוקולד רוזמרי של עלית, ואילו הנמסיס שלה, נעמי קמפבל, הצטלמה לקמפיין חברת משקפי השמש אירוקה בשנת 2006.

             

             

             

            המרואיינים בכתבה זו תמימי דעים כי הסלבס הבינלאומיים טובים לעסקים, אם כי בכל המקרים שלעיל לא נרשמה המשכיות באסטרטגיה הפרסומית הזו, ודאי משיקולי תקציב. אשת יחסי הציבור דניאלה רייבנבך, החתומה על הבאתה של קלאודיה שיפר להוניגמן והשחקן כריס נות', "מיסטר ביג" מהסדרה "סקס והעיר הגדולה", לקמפיין קו הדאודורנטים "נושם" של קרליין ב-2004, בחוזה של 250 אלף דולר, מסבירה כי בשני המקרים שהיו בטיפולה המטרה היתה לייצר פרסום מיידי חוצה מדיות. "כשכריס נות' הגיע לישראל ליוו אותנו צוותי מדיה וחדשות שלושה ימים רצופים. כולם ידעו שקרליין משיקים דאודורנט חדש", היא אומרת.

             

             

            עוד מציינת רייבנבך, שבהשוואה ל-109 מיליון העוקבים של קרדשיאן באינסטגרם, בתחילת המילניום הרשתות החברתיות היו עדיין בגדר חזון עתידני, והפרסום בשלטי חוצות ובתקשורת הוא שקבע את השיח. האם גם היום היתה ממליצה ללקוחותיה לשכור את שירותיו של פרזנטור בינלאומי יקר, בדומה למהלך של קרולינה למקה? "אני לא יודעת מה העלויות של קים קרדשיאן, אבל אני תמיד מסתכלת על עלות מול תועלת", היא מסבירה. "קלאודיה שיפר, למשל, היתה דקה לאחר השיא שלה בעולם, והמחיר שלה היה שווה את זה. אני זוכרת שמיכה הוניגמן היה בהתחלה בהלם, אבל לבסוף השתכנע. גם את מיסטר ביג הבאנו במחיר יחסית אטרקטיבי. אם לקוח יכול לעמוד תקציבית בהבאת פרזנטור בינלאומי - אני בעד. החוכמה היא להביא מישהו במחיר מצוין, שמוערך על ידי הקהל הישראלי, והחשוב מכול, מעניין תקשורתית".

             

            ______________________________________________________

             

            ומה ניצחה בדו-קרב האופנתי בין מלכת ירדן למלכת הולנד?

            מה לבשו ראניה מלכת ירדן ומקסימה מלכת הולנד למפגש דיפלומטי? לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)
            מה לבשו ראניה מלכת ירדן ומקסימה מלכת הולנד למפגש דיפלומטי? לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: AP)

             

             

             
            הצג:
            כל התגובות לכתבה "קים קרדשיאן בקמפיין ישראלי? עד כמה הכוכבים הבינ"ל טובים לעסקים"
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד