במגרש של הגדולים: ה"אופטימה הייבריד" תנסה לתת פייט למובילות השוק

ארוכה יותר, מרווחת במושב האחורי וחסכונית מאוד ביחס לגודלה:"קיה" אופטימה החדשה תנסה להתחרות במשפחתיות הגדולות

לחצו PLAY לנסיעת המבחן
רותם גרוזוביק
 נעזרת במנוע חשמלי שמוסיף כוח כשצריך אבל בעיקר מאפשר לחסוך בדלק. כמה? בנהיגה סולידית אפשר להגיע לכ-18 ק"מ לליטר. מעשית – צפו לכ-15-14 ק"מ לליטר. קיה אופטימה היבריד (צילום: רונן טופלברג)
נעזרת במנוע חשמלי שמוסיף כוח כשצריך אבל בעיקר מאפשר לחסוך בדלק. כמה? בנהיגה סולידית אפשר להגיע לכ-18 ק"מ לליטר. מעשית – צפו לכ-15-14 ק"מ לליטר. קיה אופטימה היבריד (צילום: רונן טופלברג)
 חבילת אבזור מקורית הכוללת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטייה מנתיב (לא תיקון אוטומטי), מצלמה אחורית, וניהול אוטומטי של האורות הגבוהים. קיה אופטימה הייבריד (צילום: רונן טופלברג)
חבילת אבזור מקורית הכוללת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטייה מנתיב (לא תיקון אוטומטי), מצלמה אחורית, וניהול אוטומטי של האורות הגבוהים. קיה אופטימה הייבריד (צילום: רונן טופלברג)
המושב האחורי של האופטימה יכול לאכלס ברווחה שלושה מבוגרים או כיסאות בטיחות לילדים. קיה אופטימה הייבריד (צילום: רונן טופלברג)
המושב האחורי של האופטימה יכול לאכלס ברווחה שלושה מבוגרים או כיסאות בטיחות לילדים. קיה אופטימה הייבריד (צילום: רונן טופלברג)
בישראל קוראים להן עדיין "מכוניות מנהלים". באירופה וברוב חלקי העולם מדובר בסך הכל במכוניות משפחתיות, או ב"משפחתיות גדולות", אבל אורך הפח, נפח המנוע המוגדל והאבזור המשופר העניק להן אצלנו הילה משודרגת, בעיקר בימים בהן בעלות על מכונית לא הייתה עניין נפוץ כל כך. בעיניים כלות הביטו בימים ההם על מי שנהג ב"מנהלים": במאזדה 6, בסיטרואן C5, בפיג'ו 508, בהונדה אקורד, בפורד מונדיאו או בסובארו B4 (שפעם קראו לה "לגאסי").

 

ב-2017, רוב ה"מנהלים" כבר נוסעים בקרוסאוברים, או ברכבי פנאי גדולים. הסגמנט הזה, של "משפחתיות גדולות", ספג את הירידה הגדולה ביותר בנתח השוק שלו בעקבות מהפיכת הפנאי / הג'יפונים / הקרוסאוברים – תלוי איך מעדיפים לקרוא להם. אבל המשפחתית הגדולה עדיין כאן. יש שמעדיפים אותן על פני קרוסאוברים כדי שלא לנקר עיניים, אחרים באמת מעדיפים הרבה פח בחזית ומאחורי הרכב, מרחב פנימי גדול ותא מטען מרשים, ויש מי שמתחברים לחוויית הנהיגה, שהמשפחתיות הגדולות עדיפה בהן על פני הקרוסאוברים הגבוהים.

 

מי נותר בשוק?

שני דגמי "מנהלים" מובילים את השוק הישראלי בשנים האחרונות: סקודה סופרב (2,684 יחידות עלו לכבישים בשנת 2017), ויונדאי סונטה - ההיברידית החסכונית (1,735 יחידות), שדגם חדש שלה הוצג ממש לאחרונה.

 

כל האחרות משתרכות מאחור: טויוטה אוונסיס (800 יחידות), מאזדה6 (699), פולקסווגן פאסאט (637), שברולט מאליבו (721), סובארו ניסאן אלטימה (187), ה-S60 של וולוו (113), אופל אינסיגניה (64), פיג'ו 508 (50). כשמשווים את נתוני המסירות לאלו של הקרוסאוברים הפופלריים (ספורטאז' עם 9,961 יחידות, אאוטלנדר עם 6,254 וטוסון עם 6,123) – רואים לאן "ברח" השוק.

 

אבל יש מי שלא מוותרים. "קיה" למשל, הציגה לא מכבר את הגרסה ההיברידית של ה"אופטימה", מכונית המנהלים שלה שגרסת הדיזל שלה פופולרית למדי בקרב נהגי המוניות. האופטימה, למי שלא יודע, היא אחות כמעט תאומה לסונטה מבית יונדאי. השלדה, מערכת ההנעה והמכלולים זהים עד דומים. את ההבדלים תמצאו בעיצוב החיצוני והפנימי, באבזור ובדגשים שונים שמעניק היצרן ומעצבים את אופי הרכב.

 

אחות כמעט תאומה לסונטה מבית יונדאי. קיה אופטימה הייבריד (צילום: צביקה בורג)
    אחות כמעט תאומה לסונטה מבית יונדאי. קיה אופטימה הייבריד(צילום: צביקה בורג)

     

    למה לשים לב באופטימה החדשה?

    היא היברידית. כלומר, נעזרת במנוע חשמלי שמוסיף כוח כשצריך אבל בעיקר מאפשר לחסוך בדלק. כמה? בנהיגה סולידית אפשר להגיע לכ-18 ק"מ לליטר. מעשית – צפו לכ-15-14 ק"מ לליטר, וזה לא רע למכונית גדולה כל-כך.

     

    היא בטוחה. ב"קיה" כמעט ולא חסכו והתקינו באופטימה חבילת אבזור מקורית הכוללת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטייה מנתיב (לא תיקון אוטומטי), מצלמה אחורית, וניהול אוטומטי של האורות הגבוהים. בגרסה היקרה יותר (175 אלף שקל, 10,000 יותר מהבסיסית) תקבלו גם התראת שטחים מתים מצדי ומאחורי הרכב.

     

    היא מאובזרת. מערכת המולטימדיה מצוידת בצג של 7 אינץ', מושב הנהג חשמלי (ביקרה גם מושב הנוסע), התנעה בלחיצת כפתור ועוד.

     

    היא מרווחת. הגודל, כמו שאומרים, כן קובע במקרה זה, והמושב האחורי של האופטימה יכול לאכלס ברווחה שלושה מבוגרים או כיסאות בטיחות לילדים.

     

    היא נעימה לנסיעה. המתלים רכים יחסית, כמעט בסגנון אמריקאי, ובידוד הרעשים טוב.


    מערכת המולטימדיה מצוידת בצג של 7 אינץ', מושב הנהג חשמלי (ביקרה גם מושב הנוסע), התנעה בלחיצת כפתור ועוד. קיה אופטימה הייבריד (צילום: צביקה בורג)
      מערכת המולטימדיה מצוידת בצג של 7 אינץ', מושב הנהג חשמלי (ביקרה גם מושב הנוסע), התנעה בלחיצת כפתור ועוד. קיה אופטימה הייבריד(צילום: צביקה בורג)

       

      אז למי היא מתאימה?

      ל"מנהלים" (כלומר, מי שמקבלים רכב צמוד בגודל הזה) שרוצים להציג תדמית ירוקה, ולמשפחה עם ילדים שיכולה להרשות לעצמה ומעדיפה משפחתית על-פני קרוסאובר.

       

      לסיכום

      למה כן? חסכונית, בטוחה, מרווחת.

      למה לא? תנוחת ישיבה, התנהגות כביש אנמית, עיצוב חיצוני סולידי מדי.

      שורה תחתונה: למי שאוהבים את הרכב שלהם בגדול אבל בכל זאת פוזלים ללא הרף לעבר חשבון הדלק.

       

       

       

      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי ארבל, סגנון: ראובן כהן)
      הגליון החדש של לאשה - עכשיו בדוכנים (צילום: שי ארבל, סגנון: ראובן כהן)
       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד