סנפירי גוצ'י או כפפות אגרוף של לואי ויטון: הפריטים הכי הזויים באיביי

לרגל חודש הקניות ברשת, עמוד אינסטגרם מיוחד מאגד את המוצרים המופרכים ביותר שנמכרים אונליין – מאוברול בהדפס פניו של קים ג'ונג און ועד שמלת כלה לכלבים

איתי יעקב

|

05.11.17 | 09:12

עם תחילת חודש נובמבר הופכת זירת המכירות אונליין לאזור מלחמה. סינגלס דיי, בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, וזה עוד לפני שהאתרים הישראליים נכנסו לתמונה ומציעים, כל אחד, שלל הנחות, מבצעים ואטרקציות כדי למשוך את הקונים. בתוך בהלת הקניות הזו קם עמוד האינסטגרם ebaybae, המציב מראה משועשעת לתעשיית השופינג אונליין, ובעיקר לפריטי הלבוש, אביזרי האופנה וחפצי הנוי שאנשים מוכרים באתר eBay – רובם מיד שנייה, אך חלקם חדשים. החוק של העמוד המשובח: ככל שהמוצר מופרך יותר, כך מגיעה לו יותר התייחסות.

 

A post shared by Tae In Ahn (@ebaybae) on

 

A post shared by Tae In Ahn (@ebaybae) on

 

את ebaybae הקימה טאה אין אהן, עובדת במחלקת התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, שמכלה את שעות הפנאי שלה בנבירה בלתי פוסקת ב-eBay בחיפוש אחר פריטים הזויים. בעמוד תמצאו כפפות אגרוף של לואי ויטון, סנפירים של גוצ'י, פאוצ'ים עם הדפס של כרס משתפלת, או לחלופין, בטן שרירית עם ריבועים, כפפות של ידי קוף שעירות, אוברול שמכוסה בהדפס פניו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, ופריטים נוספים ברוח זו. חלק מהמוצרים הם זיוף של מותגים, אחרים אמיתיים, אך כמו תמיד באתר – קשה מאוד לדעת האם הלוגו שייך לחברה המקורית או הודפס על מוצר מקרי, בטח במקרה כמו סנפירים של גוצ'י במחיר 250 דולר.

 

A post shared by Tae In Ahn (@ebaybae) on

 

A post shared by Tae In Ahn (@ebaybae) on

 

בראיון לאתר דייזד אנד קונפיוזד הסבירה אהן כי הרעיון להקמת העמוד נולד "מהרצון לחלוק עם חברים רשמים מגוחכים שאיתרתי ב-eBay, כמו גם לשחרר את התשוקה שלי לעשות שופינג באתרים. אלה בעצם כל הדברים שהייתי רוצה לקבל, אם היה לי תקציב בלתי מוגבל ושטח אחסון לכל המוצרים האלה". אהן מסבירה כי חלק מהמוצרים מגיעים אליה ישירות בהודעות פרטיות מאנשים שכבר התמכרו לעמוד שלה, אחרים היא מוצאת בחיפושים אינסופיים.

 

A post shared by Tae In Ahn (@ebaybae) on

 

A post shared by Tae In Ahn (@ebaybae) on

 

"אני חושבת שהפוסטים שלי מציגים שילוב של האסתטיקה האישית שאני מעדיפה, לצד יצירת דיון בתרבות חומרית וצרכנות", אומרת אהן, "אני אוהבת לבדוק את התווית מאחורי מותגי יוקרה, שאלות של טעם טוב לעומת טעם רע, ערך כספי מול ערך אסתטי, וניכוס של לוגואים".

 

______________________________________________________

 

30 יורו או 30 שקל? החוק שרשתות האופנה לא רוצות שתכירו

תעלומת המחירים. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: איתי יעקב)
תעלומת המחירים. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: איתי יעקב)

 

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד