אל מול הים

דירת נופש בת שלוש קומות שעיצב דניאל חסון בפרויקט חדש מעל לנמל יפו שומרת על סגנון מינימליסטי נקי ורך כדי לתת מקום של כבוד לכחול הגדול שנשקף מהחלונות

אווירה של ריחוף במרפסת המפנקת (צילום: ערן תורג'מן)
אווירה של ריחוף במרפסת המפנקת (צילום: ערן תורג'מן)

לדירה בתמונות, המשתרעת על פני שלוש קומות בפרויקט חדש ויוקרתי שנבנה מעל הים ומול נמל יפו, מבנה ייחודי: בקומת הכניסה חנייה פנימית, וממנה עולה מעלית אל שתי הקומות העליונות. מביניהן קומת הביניים מוקדשת לחדרי השינה, ואילו העליונה ביותר מאכלסת את החלל הציבורי, כולל סלון, מטבח ומרפסת שיושבת ממש על הים. "זו דירה שמשמשת בתור דירת נופש, בעיקר בסופי שבוע, והרעיון היה ליצור שם אווירה של חופש ים תיכוני", מסביר דניאל חסון. "הלקוח במקרה הזה נתן לי סוג של כרטיס פתוח. הוא הגיע לשתי פגישות בסך הכל, פגישה אחת בחברת המטבחים ועוד אחת בחברת הרהיטים, וזהו. בסוף התהליך הוא הגיע וראה את הדירה הגמורה. דווקא העצמאות הזאת שלי כמעצב כוללת גם קושי, כי נאלצתי לבצע המון החלטות לבד. עם זאת, בעובדה שמדובר בדירת נופש יש משהו שמקל על התהליך, כי אם בבית רגיל צריך לדאוג להמון ארונות ואחסון, למטבח מאוד פונקציונלי וכן הלאה, בדירת נופש המעצב פחות כבול לצרכים האלה.

 

פינת הישיבה בסוויטת ההורים (צילום: ערן תורג'מן)
    פינת הישיבה בסוויטת ההורים(צילום: ערן תורג'מן)

     

    "מבחינת הבחירות העיצוביות, המחשבה הייתה שיש כאן נוכחות כל כך חזקה של ים שעוטף את הדירה מסביב, שחייבים ליצור איזשהו מינימליזם נעים ורך, כדי שייתן לנוף את הכבוד המגיע לו ויכניס אותו אל הבית פנימה. בחרתי בריצוף עשוי טרוורטין עם אריחים של מטר על מטר בליטוש מט לגמרי ובמטבח לבן ונקי. לניקיון העיצובי במטבח תרמה העובדה שכאמור זו לא דירה שגרים בה ביומיום. לכן המטבח בנוי בצורת אי שעליו משטח ובו הכיור והכיריים. מסביב לאותו אי אפשר גם לשבת על כיסאות בר, ואילו כל מוצרי החשמל מוסתרים בתוך נישה. האי מחובר לסלון, כך שנוצרת זרימה בין החדרים, וכמובן בכל מקום שעומדים בו נחשפים לחלונות העשויים אלומיניום בלגי ולים שנשקף דרכם.

     

    "בסלון ספת זמש בצבע שמנת ומולה שתי כורסאות עור. הרהיטים מונחים על שטיח קלוע בשילוב בד וראטן. לשטיח מראה נקי ופרשי והוא יוצר אווירה של ריחוף, כאילו שמשהו בסלון נפתח לכיוון הים. את התבלון בקומה הזאת הוספתי בעזרת כריות שתפרתי מבדים של יצרנים שונים. מכאן אנחנו זורמים לכיוון המרפסת, שם יש ספה עמוקה ורחבת ידיים עם כריות שהצבעוניות שלהן מדברת באותה צבעוניות של הכריות בסלון, כך שהפנים והחוץ מתחברים זה לזה.

     

    הפנים והחוץ מתחברים. מבט לסלון (צילום: ערן תורג'מן)
      הפנים והחוץ מתחברים. מבט לסלון(צילום: ערן תורג'מן)

       

      "בקומה השנייה יש שתי סוויטות לשינה: אחת חזיתית שפונה לים ומיועדת לבעלי הבית, ואחת עורפית שבה מתארחים לפעמים ילדיהם של בני הזוג או אורחים אחרים. בסוויטה המיועדת להורים שברתי את כל הקירות ויצרתי חלל גדול, ורק האסלה מופרדת ממנו כחדר סגור. המקלחת, לעומת זאת, פתוחה לחדר השינה. רצפת חדר השינה ממשיכה לתוכה וכשעומדים בה פשוט מתקלחים מול הים. במקום חדר ארונות בחרתי לשלב ארון אחד שמגיע לתקרה וארון נוסף בגובה 1.60 מ' בלבד, שעליו נשענת המיטה, כך שנשמרות הפתיחות והסירקולציה בחלל. בנוסף ניצלתי את אורכו של החדר כדי ליצור מול המיטה פינת ישיבה עם שני שזלונגים שמשקיפים אל הים. על הקיר מולם, שהוא המקום היחיד בצד הזה שיש בו קיר ולא חלון, תלויה טלוויזיה גדולה עם וילונות שנכנסים מאחוריה, כי היה לי חשוב שלא יראו את הקיר כלל. בצד ממוקם שולחן עבודה קטן, גם הוא מול הים, ובפינה אחרת נישה ובה מיני בר, כך שלא צריך לצאת מהחדר כדי להכין אספרסו או לקחת כוס משקה".

       

      לניקיון העיצובי במטבח תורמת העובדה שמדובר בדירת נופש שלא גרים בה ביומיום (צילום: ערן תורג'מן)
        לניקיון העיצובי במטבח תורמת העובדה שמדובר בדירת נופש שלא גרים בה ביומיום(צילום: ערן תורג'מן)

         

        "הסוויטה השנייה בנויה כחדר מוגדר ונפרד מחדר הרחצה, למקרה שיתארחו בה אנשים שאינם בני זוג. מכיוון שאין בה נוף מהים פינקתי אותם במקלחת גדולה וגם באמבטיה פרי סטנדינג, שנקנו ב־HeziBank כמו כל הריצופים, החיפויים, הברזים והכלים הסניטריים האחרים. גם כאן, כמו בשאר חדרי הבית, העיצוב נקי מאוד, משדר פתיחות ומזמין את המבקרים להיכנס לאווירה של חופש".

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד