העולם שייך למלבינים: אנתוני הופקינס ולארי קלארק מדגמנים

מאפירים בצדעיים או בשיער לבן ואצילי – גברים מפורסמים שחצו מזמן את ה-60 הם הפרזנטורים החדשים של בתי האופנה הגדולים. הסיבה, כמו תמיד, צבע הכסף

איתי יעקב

|

31.07.17 | 09:06

סר אנתוני הופקינס בקמפיין החדש של בריוני. אפילו הלקוח ביבי נתניהו יכול להזדהות איתו (צילום: Gregory Harris)
סר אנתוני הופקינס בקמפיין החדש של בריוני. אפילו הלקוח ביבי נתניהו יכול להזדהות איתו (צילום: Gregory Harris)
פדרו אלמדובר הפך לדוגמן של פראדה בעשור השביעי לחייו (צילום: Willy Vanderperre)
פדרו אלמדובר הפך לדוגמן של פראדה בעשור השביעי לחייו (צילום: Willy Vanderperre)
דייב גהאן. אומנם רק בן 55, אבל כבר מוביל את הקמפיין של דיור הום (צילום: David Sims)
דייב גהאן. אומנם רק בן 55, אבל כבר מוביל את הקמפיין של דיור הום (צילום: David Sims)

בסתיו הקרוב ייצבעו עמודי הכרומו של מגזיני האופנה לגברים באפור ולבן. לא כי מדובר בצבעים הבולטים במלתחה החורפית לגבר, אלא בגוון השיער של הפרזנטורים החדשים של בתי האופנה הגדולים בעולם, שליהקו לשורותיהם מפורסמים שרחוקים מ"רוח המפקד" בתעשייה המקדשת נעורים.

 

חליפות היוקרה של בריוני לגברים יושבות בול על השחקן בן ה-79 בעל תואר האצולה, סר אנתוני הופקינס (צילום: Gregory Harris)
    חליפות היוקרה של בריוני לגברים יושבות בול על השחקן בן ה-79 בעל תואר האצולה, סר אנתוני הופקינס(צילום: Gregory Harris)

     

    סר אנתוני הופקינס בן ה-79 נבחר לשמש פנים למותג הגברים היוקרתי בריוני, הבמאי השנוי במחלוקת לארי קלארק בן ה-74 צולם למותג הלמוט לאנג, הבמאי פדרו אלמודובר בן ה-67 עומד במרכז הקמפיין של פראדה, ואילו דייב גהאן, סולן להקת דפש מוד המאפיר בצדעיים בגיל 55, הוא הפרזנטור הנבחר של דיור הום, והצעיר בחבורת גיל הזהב. יוצא דופן הוא הקמפיין של בלנסיאגה, שבדומה לתצוגת האופנה של המותג לחורף הקרוב ליהק לשורותיו שלל טיפוסים, רובם אנונימיים "מהרחוב", ובהם לא מעט גברים שנראים כצועדים אל עבר הפנסיה.

     

    לארי קלארק בן ה-74 בהלמוט לאנג. הגיע לגיל שאפשר להתחיל (צילום: ETHAN JAMES GREEN)
      לארי קלארק בן ה-74 בהלמוט לאנג. הגיע לגיל שאפשר להתחיל(צילום: ETHAN JAMES GREEN)

       

      בכלל, מגמת הקמפיינים המאפירים היא המשך ישיר לדוגמנים חרושי קמטים ומלבינים שצעדו על מסלולי התצוגות לעונה, כפי שנצפו אצל המעצבים ניק גרהאם, יוז'י יאממוטו, אוליבר ספנסר, סטפאנו ריצ'י ואחרים. אבל את הזינוק בעלייה של הגברים המבוגרים באופנה, הקדימה מגמה דומה בזירת האופנה לנשים, כבר לפני שנתיים, עם דמויות כמו הסופרת ג'ואן דידיון למותג האופנה סלין ב-2015, או לורן האטון בקמפיין הקיץ האחרון של בוטגה ונטה, ובתצוגה לאותה עונה.

       

      הצעיר בחבורה. דייב גהאן בדיור הום (צילום: David Sims)
        הצעיר בחבורה. דייב גהאן בדיור הום(צילום: David Sims)

         

        מותג האופנה האיטלקי בריוני, המייצר חליפות יוקרה לגברים בעלי ממון, שיכולים להרשות לעצמם חליפה ב-4,000 יורו בממוצע, ניסה כבר לפני שנה למתוח את פניו (או אולי דווקא לקמט אותן) עם ליהוק המנהל האמנותי הצעיר והמקועקע ג'סטין אושאה, וקמפיין בכיכובם של חברי להקת מטאליקה המזדקנים. אלא שהשינוי הקיצוני לא עבד, ובינואר האחרון הוחלף אושאה, חצי שנה בלבד לאחר שנכנס לתפקיד, במעצבת נינה מריה ניטשה (שהגיעה למותג אחרי 23 שנים במייזון מרג'יאלה) ובפרזנטור חדש הפונה לקהל היעד: סר אנתוני הופקינס, שחקן קולנוע נודע בעל תואר אצולה, דמות שלקוחות המותג, ביניהם גם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, יכולים להזדהות איתה ביתר קלות.

         

         

        הקמפיין של פראדה. לא רק הבמאי הנודע פדרו אלמודובר, אלא גם הלוקיישן הנחשב - משרדי OMA של אדריכל העל ההולנדי רם קולהאוס (צילום: Willy Vanderperre)
          הקמפיין של פראדה. לא רק הבמאי הנודע פדרו אלמודובר, אלא גם הלוקיישן הנחשב - משרדי OMA של אדריכל העל ההולנדי רם קולהאוס(צילום: Willy Vanderperre)
           

           

          הקמפיין החדש של פראדה בכיכובו של אלמודובר בעשור השביעי לחייו, לדוגמה, בולט לא רק בשיערו הלבן של הפרזנטור הנודע, פדרו אלמודובר, אלא גם הלוקיישן הנחשב - משרדי OMA של אדריכל העל ההולנדי רם קולהאוס, האחראי גם על שיתופי פעולה הדוקים עם מעצבת המותג מיוצ'ה פראדה, ועל עיצוב חנויות בית האופנה. במקרה של דייב גהאן לדיור הום, אין ספק כי הרוח ה"מרדנית" של המותג משתלבת היטב עם הערכים של סולן דפש מוד, שבגיל 55 עדיין רוקד נטול חולצה על במות אצטדיונים ברחבי העולם.

           

           

           

          על פי נתונים שפורסמו בפייננשל טיימס לפני שנתיים עם ניצני המגמה, נחשפו נתונים כי בעולם 5.3 מיליון גברים ונשים מעל גיל 65, עם הכנסה שנתית של למעלה מ-150 אלף דולר, רובם מאירופה וארצות הברית – מה שיכול בהחלט להסביר את התמריץ של בתי האופנה להפוך את עולמם לשייך דווקא למבוגרים. ניל סונדרס, מנכ"ל חברת הייעוץ Colimino, הסביר באותה כתבה כי מגמה זו נמצאת בנסיקה, כיוון שמשרדי הפרסום "חושבים שזה מגניב לקחת מישהו בוגר ולהראות כמה צעיר וטוב הוא יכול להיראות בבגדים שלהם. במילים אחרות, הם מראים כיצד אדם מבוגר חיצונית יכול להיראות בעל רוח נעורים".

           

          הקמפיין של בלנסיאגה. מעדיפים דווקא מלבינים שאינם מפורסמים (צילום: Johnny Dufort)
            הקמפיין של בלנסיאגה. מעדיפים דווקא מלבינים שאינם מפורסמים(צילום: Johnny Dufort)

             

            דברים דומים גם אמרה יועצת השיווק קלאודיה ד'ארפיציו, המפרסמת מדי שנה דו"ח הבוחן את דפוסי המכירות של מותגי יוקרה. "בענף כבר מזמן מודעים לכך שבשווקי היוקרה, ליבת הלקוחות הם דור הבייבי בום (שנולדו לאחר מלחמת העולם השנייה, א"י)", הסבירה. "אלו לקוחות מודעים יותר לעצמם, שלא צריכים דימוי של אדם צעיר כדי לקנות לעצמם אופנה ומותרות".

            ______________________________________________________

            ואיך נראית דוגמנית העבר האיקונית ורושקה בקמפיין ג'ינס בגיל 78?

            הקליקו לכל התמונות והפרטים על הקמפיין שהחזיר אותה לחיי הדוגמנות
            הקליקו לכל התמונות והפרטים על הקמפיין שהחזיר אותה לחיי הדוגמנות

             

             

             

             
            הצג:
            אזהרה:
            פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד