משקעי טעינה ועד צמיג חסין תקר: חמישה דברים שחסרים ברכב שלך

תעשיית הרכב מפליאה בביצועים טכנולוגיים? מסתבר שלא תמיד. הכנו רשימה של דברים פשוטים שהיינו רוצים למצוא במכונית שלנו אבל משום מה – הם לא שם

צביקה בורג

|

12.07.17 | 14:10

לפעמים נדמה שהמהנדסים לא תמיד חושבים על הצרכן – שרק רוצה להניע ולנסוע, או על הצרחן (במושב האחורי), שרק רוצה לשבת בנוחות, ולשחק בסמארטפון מבלי שהסוללה תגמר (צילום: Shutterstock)
לפעמים נדמה שהמהנדסים לא תמיד חושבים על הצרכן – שרק רוצה להניע ולנסוע, או על הצרחן (במושב האחורי), שרק רוצה לשבת בנוחות, ולשחק בסמארטפון מבלי שהסוללה תגמר (צילום: Shutterstock)

המכוניות שלנו כבר גדושות ועמוסות בטכנולוגיה ובאלקטרוניקה ובאבזרי בטיחות, נוחות ופינוק, עד שממש אפשר להרגיש בהן כמו בבית. ובכל זאת, כשאנחנו נוסעים בהן, מתברר שכמה דברים קטנים לא נעשו עד הסוף, שהמהנדסים אולי הפליאו בביצועים אבל לא תמיד חשבו על הצרכן – שרק רוצה להניע ולנסוע, או על הצרחן (זה שבמושב האחורי), שרק רוצה לשבת בנוחות, ולשחק בסמארטפון שלו בלי שהסוללה תיגמר לעולם.

 

אז הנה, 5 דברים שהיינו רוצים לראות בכל מכונית, אבל הם עדיין לא שם:

 

1. שקעי טעינה לכולם

איכשהו, תעשיית הרכב עדיין לא הפנימה את מהפיכת הסלולר והסמארטפונים. העובדה שכמעט כל אדם – בוגר או ילד – מחזיק במכשיר נייד (סמארטפון או טאבלט) באמצעותו הוא מתקשר, גולש ומעסיק את עצמו בצפייה, מחייבת גישה רצופה כמעט לשקעי טעינה.

 

איכשהו, תעשיית הרכב עדיין לא הפנימה את מהפיכת הסלולר והסמארטפונים (צילום: Shutterstock)
    איכשהו, תעשיית הרכב עדיין לא הפנימה את מהפיכת הסלולר והסמארטפונים(צילום: Shutterstock)

     

    • אז איפה שקעי הטעינה במכונית שלכם?

    תתפלאו, אבל רוב יצרני הרכב עדיין נאמנים למתכונת בת עשרות השנים, של שקע בודד בקדמת הרכב, זה שפעם נקרא "שקע המצית". אז מה אם הילדים מאחור מתחננים לאמא הנהגת שתחבר אותם לאותו שקע בודד? אז מה אם צריך לחבר אליו מפצל וכבלים ארוכים ומסורבלים? את רוב היצרנים זה לא ממש מעניין, ושקעי טעינה נוחים ליושבים מאחור הם עדיין עניין נדיר.

    2. "נהג, המצבר גוסס!"

    אומרים, שבמכוניות המודרניות של היום יש הרבה יותר כוח מחשוב מאשר בחלליות "אפולו" שנשאו את בני האדם אל הירח לפני כחמישים שנה. חלק מהמכוניות של 2017 יודעות אפילו לנהוג כמעט לבד, בלא מגע יד אדם (לפחות למשך זמן מוגבל). אם כך – מה הבעיה להתקין שבב קטן או להמציא אפליקציה, שיאותתו לנו שהמצבר במכונית עומד "למות", ושבקרוב לא תוכלו להתניע את המכונית? וכך נוכל להגיע באופן עצמאי לחשמלאי, כדי להחליף מצבר (ולא להידרש לגרר יקר).

     

    תתפלאו, אבל התראה כזאת עדיין לא קיימת במכוניות. לפחות לא באלה שאנחנו מכירים, ואפילו אם הן יקרות ויוקרתיות ממש. וכך, לצד הסוזוקי אלטו שלכם - שעלולה לא להניע בבוקר קר מדי (או חם מדי) - יכולה לעמוד גם מרצדס S500 שעולה כמעט פי 20, עם אותה בעיה.

     

    3. מקום לסמארטפון

    10 שנים חלפו מאז אותו ערב היסטורי-אייקוני שבו הציג סטיב ג'ובס מ"אפל" את האייפון הראשון, משך זמן מספיק להחלפה או ל"מתיחת פנים" של שני דורות של דגמי רכב. אבל, אם תיכנסו לכל מכונית כמעט, תקשרו למצוא בה מקום נוח והגיוני להניח בו את הסמארטפון שלכם.

     

    דרושה מגרעת בסביבת הנהג, שתוכל לשמש כמקום בטוח לסמארטפון בעת הנסיעה (צילום: Shutterstock)
      דרושה מגרעת בסביבת הנהג, שתוכל לשמש כמקום בטוח לסמארטפון בעת הנסיעה(צילום: Shutterstock)

       

      אז יש מי שתוקעים אותו במרווח הצר שמאחורי ידית ההילוכים, אחרים נעזרים בשקע המיועד לבקבוק השתייה, ויש את אלה שהסמארטפון מונח להם על הירך (שזו עוד דרך כמעט בטוחה להיות מעורב בתאונה). והשאלה היא כמובן – מה הבעיה לארגן בסביבת הנהג מיני-מדף או מגרעת כלשהי, שעליהם ניתן להניח בבטחה את המכשיר הקטן הזה?

       

      4. תנו להחליף נורה

      נדיר, אבל מדי פעם קורה: אחת מנורות הרכב מפסיקה לפעול או "נשרפת" ויש צורך להחליפה. לכאורה, מדובר בפעולה פשוטה: מרימים את מכסה תא המנוע או תא המטען, מסירים את כיסוי הנורה, מנתקים את הכבלים, מחליפים ומרכיבים הכל מחדש, עניין של חמש-שש דקות עבודה. למעשה, העסק מסובך בהרבה.

       

      לא תמצאו כמעט מכוניות שבהן החלפת נורה היא עניין פשוט כל כך. יותר מכך – כמעט תמיד זה עסק לחשמלאי מומחה, ותתפלאו לגלות, שיש דגמים שגם חשמלאים מנוסים מתקשים להתמודד בהם עם נושא פעוט ובסיסי כל-כך, של החלפת נורה. למה זה מסובך כל כך? למהנדסי הרכב הפתרונים. את מי שזה קורה לו בשעת לילה בכביש חשוך – זה לא מנחם.

       

      5. צמיג שלא מתפנצ'ר

      הצמיגים ממולאי האוויר הומצאו ופותחו על ידי דאנלופ, מישלן וגודייר בשלהי המאה ה-19, לפני כ-120 שנה. הם אמנם שופרו במהלך השנים, אבל עדיין - למעט מספר קטן, ייחודי ויקר של דגמי צמיגים חסיני תקר ((Run flat) – כמעט כולם מועדים לפנצ'ר, שעלול להשבית לכם את המכונית בדיוק ברגע הלא נכון והלא מתאים, וגם לסכן את החיים שלכם במקרים מסוימים שבהם תקר מתרחש עת נהיגה במהירות גבוהה.

       

      120 שנה של פיתוח טכנולוגי - וטרם נמצא צמיג ללא תקר (צילום: Shutterstock)
        120 שנה של פיתוח טכנולוגי - וטרם נמצא צמיג ללא תקר(צילום: Shutterstock)

         

        במונחים של פיתוח טכנולוגי – 120 שנה הם כמעט נצח. ובכל זאת, צמיג ללא תקר הוא עדיין חיה אקזוטית ונדירה.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד