דיזל
המבקרת: הילה יחימוביץ'
מותג האופנה האיטלקי דיזל משיק קולקציית קפסולה ראשונה מטעם ה-Denim Lab, פרויקט טרי המשלב מומחים, מעצבים ואמנים המאתגרים באמצעות טכניקות מיוחדות את בד הדנים – הלוא הוא הלחם והחמאה של החברה. לקולקציה הראשונה בחרו במעצבת הצרפתייה פאוסטין שטיינמץ, אשר בעיבוד ייחודי הצליחה ליצור מראה דנים שקוף או נעלם על גבי קומץ פריטים, ובהם חולצה, ז'קט, שמלה, מעיל ואקססוריז. שטיינמץ הצעירה ידועה בחיבתה לדנים (הזוכה בישראל לרוב לכינוי "ג'ינס" על שם המכנסיים העשויים ממנו), ובעונות האחרונות התנסתה בטכניקות צביעה, קריעה ושיבוצי אבנים על גבי הבד.
שיתוף הפעולה בין שטיינמץ ודיזל יצר אוסף פריטים עוצרי נשימה, בזכות עבודת יד מורכבת ומרשימה בחיבור בין סיבי דנים לניילון. המראה המתקבל הוא כאילו מישהו תלש או מחק חלקים מהבד, המופיעים כפאנלים שקופים ועומדים בניגוד מושלם לדנים המחוספס בגוני שחור דהוי, אינדיגו ותכלת.
התוצאה היא אוסף של יצירות אמנות מהבד הכי יומיומי שיש. הבחירה במניפולציה של משחקי שקיפות הופכת את הפריטים ללבישים, בניגוד, למשל, לדנים מעוטר אבנים או לטכניקות בומבסטיות יותר. הדנים המשודרג של שטיינמץ לא נראה מופרך, וניתן ללבוש את שמלת הקשירה, החולצה או הז'קט מבוקר עד ערב. מבחינת העלות, מדובר ברכישה למכורי דנים בלבד: טווח המחירים של הקפסולה מתחיל ב-850 שקל ומטפס עד 4,300 שקל.
מחירים: מכנסיים קצרים, 850 שקל; תיק, 920 שקל; כובע, 1,100 שקל; חולצה, 1,700 שקל; ז'קט, 1,900 שקל; אוברול, 2,100 שקל; שמלה, 2,900 שקל; מעיל טרנץ', 4,300 שקל.
להשיג בדיזל, קניון רמת אביב.
מה קנינו השבוע בדיזל?
פירסט אפרל
המבקר: איתי יעקב
לפני שלוש שנים השיקה מעצבת האופנה נטלי טל את המותג פירסט אפרל, המציע בגדים נוחים בגזרות רחוקות מהגוף – סגנון שנראה כפונה לקהל לקוחות מבוגר יותר מהמעצבת בת ה-32. "אני מתרחקת מטרנדים כמו מאש", היא אומרת בחנות הסטודיו שלה בדרום תל אביב, "אני אוהבת בגדים מרווחים, נינוחים, וחשוב לי לשמור על כתב היד שלי. אני חייבת להיות נאמנה לעצמי".
בקולקציית הקיץ 15 דגמים, כולם בגזרות רפויות ומבדים טבעיים, בטווח מידות רחב של 46-38. הגוונים השקטים של פודרה, שחור ולבן מדגישים את המראה השמרני יחסית של העיצובים, התואמים במדויק את הצהרת הכוונות של המעצבת.
הפריטים בקולקציה משתלבים היטב אחד עם השני, וגם עם פריטים של המותג מעונות קודמות. לדוגמה, מכנסיים רחבים בדוגמת פסים המסתיימים באורך הקרסוליים, שניתן ללבוש עם חולצה ללא שרוולים שבצדה שסע עמוק; או שמלה ללא שרוולים עם סיומת א-סימטרית במראה גיאומטרי, שאפשר ללבוש עם מעיל קל מעודפי העונה הקודמת. כחלק מהרצון לפנות לנשים רבות, טווח המחירים נגיש יחסית למעצבות צעירות והמחירים באתר אף זולים ב-10 אחוז מהמחירים בחנויות.
מחירים: חולצות, 400-210 שקל; טוניקות ושמלות, 550-350 שקל; מכנסיים, 489-250 שקל.
להשיג בחנות המותג, זבולון 40, תל אביב; בחנות המקוונת ; ובחנויות גוסטה.
בל & סו
המבקרת: הילה יחימוביץ'
לענבל ועדי בוסיבא, צמד האחיות מאחורי החנות המקוונת והיכל האופנה השינקינאי בל & סו, יש כישרון מעורר קנאה ללקט קולקציות היוצרות יחד אוסף אקלקטי שעדיין חולק שפה משותפת. בדרך כלל השפה המשותפת היא שבדית – שכן לאחיות בוסיבא יש חיבה עזה למותגים סקנדינביים – אך הפעם מצטרפת גם אנגלית עם מבטא מחוספס מדרום ארצות הברית, שבאה לידי ביטוי בשיתוף הפעולה של בל & סו עם המותג הישראלי הצעיר Vender. התוצאה: קולקציה קטנה וחצופה בשם Red Neck, White Collar, המציעה חולצות טי, שמלות ותיקים עם קקטוסים וציטוטים משירי קאנטרי.
שיתוף פעולה ישראלי אחר, שממשיך מעונות קודמות, הוא עם בגדי הים של דיווה בהדפסים עזים כמו מנומר או עיטור עלים. כאן תמצאו את גזרת הגב החשוף שכבר הפכה לסימן ההיכר של השת"פ, וכן גרסה מעט מכוסה יותר.
נקודת חושך אחת בתמהיל המדויק של בל & סו מופיעה בפריטים של המעצבת מארה הופמן, שעברה בתקופה האחרונה מהפך רעיוני. היא החליטה להפסיק לייצר את ההדפסים המזוהים איתה לטובת פריטים ידידותיים יותר לסביבה. העונה נמצא בחנות את שמלות הפשתן הפרחוניות שלה, מודפסות בגוונים מעושנים ורכים. אומנם מדובר באקו-שיק מבורך, אך הוא ללא ספק פחות שיקי מהדגמים המוכרים שלה, הצבעוניים והעשירים. כנראה שגם בחנות חושבים כך, שכן זו תהיה העונה האחרונה שבה ייבאו את הפריטים של הופמן.
הידידותיות לסביבה ממשיכה גם בקולקציה של צ'יפ מאנדיי, העשויה ברובה מכותנה אורגנית בדגש על דנים כשלצד מכנסי הג'ינס המוכרים מככבות גם שמלות וחולצות מכופתרות. לטעמנו מכנסי הג'ינס הרחבים והדקיקים מסתמנים כלהיט של העונה, למי שגופה מאפשר לה ללבוש פרופורציות כאלה.
את התמהיל משלים המותג השבדי הצעיר 5Preview, בעל גישה חיובית לחיים שבאה לידי ביטוי בגוונים, בהדפסים ואפילו בתוויות הבגדים. הצבעוניות נעה בין תכלת, כחול רויאל, כתמתם ואדום, עם פריטים ורסטיליים שיכולים להתאים ליומיום וגם לחתונת צהריים במראה לא מתאמץ – כמו חצאית פליסה בצבע כחול או שמלת שיפון שקופה עם הדפס פרגים יפהפה.
מחירים: חולצות, 229-159 שקל; מכנסי ג'ינס, 459-259 שקל; שמלות, 1,590-229 שקל; נעליים, 629-329 שקל; תיקים ואביזרים, 499-129 שקל.
להשיג בבל אנד סו, שינקין 41, תל אביב; ובחנות המקוונת .
מה קנינו השבוע בבל & סו?
העין השלישית
המבקרת: הילה יחימוביץ'
המותג העין השלישית משיק קולקציית קפסולה בהשראת הציירת המקסיקנית פרידה קאלו, כחלק משיתוף פעולה עם תיאטרון הבימה. המותג חבר לסטייליסט גילי אלגבי במלאכת עיצוב התלבושות של משתתפי המופע "פרידה" בכיכובה של לירז צ'רכי, ומציע גם לקהל הרחב להיכנס לדמותה הצבעונית באמצעות הקולקציה, המיוצרת בסין, בהודו ובישראל. הפריטים שיצרה מעצבת המותג הדר ארליך פרלמן כוללים שמלות שיפון מתנפנפות, חצאיות קומות, שאלים סרוגים וחולצות רקומות בצבעוניות עזה של אדום, ירוק וכחול, עם פרחים במגוון הדפסים ושילובי גדילים.
התלבושות למופע מציגות את רוח התקופה ומתאימות היטב לבמה, אך האם יש הצדקה ליצור קולקציה תחת דמותה הגרנדיוזית של קאלו? בפועל, קשה למצוא בפריטים פרשנות מיוחדת לדמות הרבגונית שכבר שימשה השראה לשלל יצירות ומותגים. מעבר לפרחים גדולים והרבה אדום – שאכן נראים נפלא על צ'רכי והרקדניות במופע – הקולקציה נראית כקו בוהו-שיק נוסף, שלא יוצא כלל מגבולות הגזרה הנוחים לו.
מצד שני, העין השלישית עושה כאן את מה שהיא יודעת הכי טוב: אופנה בוהמיינית שהקהל הישראלי מחבב מאוד, עם פריטים קלילים המחמיאים למגוון מידות, באיכות סבירה ובמחירים נוחים. כעת יקבלו הישראליות את אותו תפריט עם ניחוח "מקסיקני" קל, אך קשה להאמין שמישהי תשים לה להבדל.
מחירי קולקציית הקפסולה: חולצות, 119-39 שקל; חצאיות, 129-59 שקל; שמלות, 279-79 שקל; עליוניות, 119-59 שקל.
להשיג בסניפי הרשת.
מה קנינו השבוע בעין השלישית?
לאפייט
המבקר: איתי יעקב
רשת נעלי לאפייט, שהוקמה בשנת 1938 כחנות נעליים ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב ומונה כיום שבעה סניפים, פועלת באופן חריג בתעשיית הנעליים המקומית. כל הדגמים מיוצרים עבורה באיטליה, בספרד ובצרפת על ידי יצרנים מקומיים, עם שינויים לצרכי הרשת. לדוגמה: Lafayette Made in Spain by Gradea, כפי שהופיע על זוג סנדלי עור איכותיים עם חרטום מחודד.
צפו: הצצה לקולקציה של לאפייט
בשנים האחרונות סובלת הרשת מתדמית של אכסניה לנעלי נשים בסגנון מבוגר ובמחירים גבוהים. ביקור בלאפייט מגלה כי המרחק בין הדימוי למציאות אינו גדול, והוא תוצאה של מחירים לא זולים וניסיונות מועטים להתייחס למה שקורה היום בעולם האופנה, כמו נעליים צהובות בשיבוץ אבני סברובסקי של חברת Accademmia במחיר 2,700 שקל, שנצצו אלינו מהמדף.
אם אתן לא מחפשות אחר הטרנד החם הבא, לעומת זאת, בלאפייט מציעים לא מעט דגמים קלאסיים ואמנותיים, שעם סטיילינג נכון – כפי שמדגים הקטלוג המרהיב לרשת שיצרו העונה הצלם שי יחזקאל והסטייליסט ראובן כהן – ישדרגו כל הופעה. מבין הדגמים הרבים בקולקציה, התחברנו במיוחד לאלה במראה אמנותי, כמו נעליים שחורות קלאסיות עם לשונית אחורית בצבע אדום, סנדלים בדוגמת פסים לאורך ולרוחב בשחור-לבן, וסנדלי פסים עם עקב כסוף ועגול של חברת הנעליים הצרפתית Azuree עם טכנולוגיה של פלסטיק שקוף וגמיש המסייע לאחיזה נוחה של הרגליים.
מחירים: 3,000-450 שקל.
להשיג בסניפי הרשת.
מה קנינו השבוע בלאפייט?