אוהבים את זה בקטן?
תכירו, זו ה"פיקנטו" החדשה

הדגם החדש של מכונית המיני הפופולארית ביותר בישראל, הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בתחילת מרץ וכבר הגיע אלינו. מה מחירו ומהם השיפורים לעומת קודמו?

צביקה בורג

|

15.03.17 | 11:33

הצטרפו לנסיעת המבחן. קיה פיקנטו
צילום: רותם גרוזוביק
ב-2015 הייתה הפיקנטו למכונית המיני הראשונה שהחזיקה בתואר "המכונית הנמכרת בישראל". קיה פיקנטו החדשה (צילום: רונן טופלברג)
ב-2015 הייתה הפיקנטו למכונית המיני הראשונה שהחזיקה בתואר "המכונית הנמכרת בישראל". קיה פיקנטו החדשה (צילום: רונן טופלברג)
ציון הבטיחות של משרד התחבורה לו זכתה הפיקנטו הוא 7, הרבה יותר מהמקובל בקטגוריית המיני. קיה פיקנטו החדשה (צילום: רונן טופלברג)
ציון הבטיחות של משרד התחבורה לו זכתה הפיקנטו הוא 7, הרבה יותר מהמקובל בקטגוריית המיני. קיה פיקנטו החדשה (צילום: רונן טופלברג)
עיצוב מחודד, דינמי, אגריסיבי ומתקדם יותר. קיה פיקנטו החדשה (צילום: רונן טופלברג)
עיצוב מחודד, דינמי, אגריסיבי ומתקדם יותר. קיה פיקנטו החדשה (צילום: רונן טופלברג)

כל כך קטנה – אבל כל כך משפיעה: דומה, שמאז הימים העליזים שבהם שלטו בכבישי ישראל סובארו ליאונה המיתולוגית ומאזדה 3, ששתיהן הפכו, כל אחת בתורה – האחת בשנות ה-80 וה-90 של המאה שעברה והשנייה בעשור הראשון של המאה הנוכחית – ל"מכונית הלאומית" של ישראל, לא היה דגם שזכה להצלחה רבה כל כך כמו "קיה פיקנטו".

 

למרות שהפיקנטו לא הייתה זו שהחדירה למודעות של הנהג הישראלי את העובדה שאפשר בהחלט להסתפק במכונית מיני קטנה (למהפך התודעתי והמספרי אחראית "סוזוקי אלטו"), הייתה זו ה"קיה" הקוריאנית הקטנה שהעניקה לגיטימציה מלאה לקטגוריית המיני. ה"פיקנטו" נחשבת למיני הראשונה שהייתה מכונית מושלמת, בלי חסרונות, בלי פשרות ובלי הנחות בדמות אבזור דל, איכות חומרים נמוכה וביצועים נרפים שאפיינו (ועדיין מאפיינים) חלק מהמכוניות הקטנות.

 

ב-2015 הייתה הפיקנטו למכונית המיני הראשונה שהחזיקה בתואר "המכונית הכי נמכרת בישראל". ב-2016 עלו לכבישים למעלה מ-13,000 "פיקנטו", ורק אחותה הגדולה, ה"ספורטאז'", עקפה אותה במספרי המכירה. בסך הכל נמכרו בישראל, מאז הצגת הדגם ב-2011, כ-55,000 "פיקנטו". וזה הרבה. מאוד.

ועכשיו – דגם חדש, שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בז'נבה בתחילת חודש מרץ וכבר הגיע אלינו לישראל, אחד השווקים הראשונים בעולם בו יימכר: הוא שקט יותר, מרווח יותר (אף שהמידות החיצונית כמעט לא השתנו), איכותי יותר, ובעתיד הלא רחוק יהיה לו גם מנוע טורבו חזק יותר (100 כ"ס).

 

שקט, מרווח ואיכותי יותר. הדגם החדש של קיה פיקנטו (צילום: רונן טופלברג)
    שקט, מרווח ואיכותי יותר. הדגם החדש של קיה פיקנטו(צילום: רונן טופלברג)

     

    במה הפיקנטו החדשה משופרת לעומת הדגם היוצא?

    בחוזק השלדה, ש-44% ממנה עשוי כעת מ"פלדה מתוחה" (לעומת 22% בדגם היוצא). כתוצאה, השלדה קלה ב-23 ק"ג אבל חזקה ב-12%.

     

    בבטיחות, עם 6 כריות אוויר כסטנדרט, ומערכת לבלימה אוטונומית, מערכת התראה על סטייה מנתיב, על שמירת מרחק מלפנים, וזיהוי תמרורים והולכי רגל. כדאי לדעת, שציון הבטיחות של משרד התחבורה לו זכתה הפיקנטו הוא 7, הרבה יותר מהמקובל בקטגוריית המיני.

     

    במולטימדיה, עם צג 7 אינץ' כולל קישורים לסמארטפונים עם מערכות הפעלה אנדרואיד ו-iOS (אפל). בתוספת תשלום: מצלמת רוורס ומשטח לטעינה אלחוטית.

     

    במנועים, כאמור – בסוף 2017 יוצג מנוע טורבו-בנזין שיפיק 100 כ"ס אבל בתחילה תסתפק הפיקנטו החדשה במנועי 1 ליטר נקיים במיוחד (עם פליטה של 89 גרם CO2 בלבד לק"מ) , או בדגם שיהיה הכי רלוונטי לישראל – ב-1.25 ליטר, 84 כ"ס, פליטת CO2 של 104 גרם ואפשרות לתיבת הילוכים אוטומטית.

     

    בעיצוב, שהוא מחודד, דינמי, אגרסיבי ומתקדם יותר, ומאפשר מרחב פנימי גדול יותר. אולי לא בהרבה – כמו שמפרטים בדפי הנתונים (בסנטימטרים ספורים בלבד), אבל במכוניות קטנות – כל סנטימטר חשוב.

     

    עיצוב מתקדם יותר, המאפשר מרחב פנימי גדול. קיה פיקנטו החדשה (צילום: באדיבות קיה)
      עיצוב מתקדם יותר, המאפשר מרחב פנימי גדול. קיה פיקנטו החדשה(צילום: באדיבות קיה)

       

      ועוד בחלל תא הנוסעים: מבחר תאי אחסון, החל מאפשרות לבקבוק שתייה של עד 1 ליטר (בדגם EX היקר יותר), דרך מדפים לאחסון סמארטפונים ועד מחזיקי כוסות נשלפים/ מתקפלים.

       

      באבזור, שמתחיל עם 7 כריות אוויר, כאמור מערכות הבטיחות שצוינו, תאורת יום, דיבורית בלוטות' נשלטת מההגה, כיסא נהג המתכוונן גם לגובה, חלונות ומראות בהפעלה חשמלית ועוד. בדגם EX היקר יותר תמצאו גם חישוקי 15 אינץ', בקרת אקלים, תוספות עור להגה ולידית ההילוכים ועוד.

       

      כמה היא עולה? כאמור, מ-64,900 שקל לדגם הידני, מ-69,900 שקל לאוטומטית (עם מנוע 1 ליטר), מ-79,500 שקל לאוטומטית עם מנוע 1.25 ליטר.

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד