פאוור קאפל אופנתי: "אנשים צריכים להיות יותר נועזים בלבוש ובחיים"

מאחורי בלוג האופנה הזוגי The Mamu עומדים בני הזוג אופיר לוי ודניאל אורבך (פלוס שפם) שרוצים לעזור לאנשים להבין כמה כוח יש בבגדים. ואל תקראו להם היפסטרים

"אנחנו מקבלים תגובות מאנשים שנתנו להם את האומץ להתחיל ללבוש פריט מסוים או לעשות שילובים אחרים. אנשים מחפשים היום את ההזדהות האישית הזו, ואנחנו חושבים שאנחנו מאפשרים את זה". אופיר  לוי ודניאל אורבך (צילום: אסף ליברפרוינד)
"אנחנו מקבלים תגובות מאנשים שנתנו להם את האומץ להתחיל ללבוש פריט מסוים או לעשות שילובים אחרים. אנשים מחפשים היום את ההזדהות האישית הזו, ואנחנו חושבים שאנחנו מאפשרים את זה". אופיר לוי ודניאל אורבך (צילום: אסף ליברפרוינד)
"יש הרבה בלוגרים עם המון סגנונות, אבל אנחנו מציעים משהו כיפי, שמח וחופשי" (צילום: מתוך הבלוג The Mamu)
"יש הרבה בלוגרים עם המון סגנונות, אבל אנחנו מציעים משהו כיפי, שמח וחופשי" (צילום: מתוך הבלוג The Mamu)

היא: אופיר לוי, 28. חשבה לעשות את זה בתחום המשחק, אבל הבינה שמתאים לה יותר להיות מאחורי הקלעים. כשסיימה את השירות הצבאי טיילה מסביב לעולם כשנה, ועם חזרתה לארץ ותחילת עבודתה בסטודיו של המעצבת נועה יער, עולם האופנה נפתח בפניה – ובגדול. לימודי התקשורת באוניברסיטה הפתוחה וההתוודעות לתחום המדיה נטעו בה את הרצון לשלב בין העולמות וליצור משהו משל עצמה.

 

הוא: דניאל אורבך, 27. עובד בעץ וטיפוס מרדן מיסודו. לפני שהכיר את אופיר תחום האופנה היה רחוק ממנו מרחק שנות אור, ומאז המפגש ביניהם וליטוש הפוטנציאל האופנתי על ידי אופיר המצב התהפך. מבחור עם שפם נצחי ווספה הוא הפך למוביל דעה אופנתי שחי את התחום ונושם אותו.

 

ביחד הם בני זוג בחיים וההורים הגאים של הבלוג בן השנה פלוס The Mamu . הבלוג, שנולד מתוך תשוקה משותפת להביא לידי ביטוי את הטנגו היצירתי ששניהם רוקדים, הפך למה שהם מכנים "קאפל סטייט אוף מיינד" - במה משותפת של זוג צעיר שאוהב אופנה, חולק דמיון עשיר ורצון לביטוי עצמי באמצעות לבוש וסגנון חיים.

 

מעבר לזה שאנחנו זוג נאהבים, אנחנו החברים הכי טובים, נפשות תאומות. השם של הבלוג מייצג את הביחד שלנו" (צילום: מתוך הבלוג The Mamu)
    מעבר לזה שאנחנו זוג נאהבים, אנחנו החברים הכי טובים, נפשות תאומות. השם של הבלוג מייצג את הביחד שלנו"(צילום: מתוך הבלוג The Mamu)

     

    לא מאמי, מאמו

    אופיר: "בני זוג אחרים קוראים אחד לשני 'מאמי'. אצלנו זה תמיד היה 'מאמו'. כשהתחלנו לעבוד על הבלוג היה ברור לנו שזה יהיה משהו משותף. אנחנו 'סול מייטס'. מעבר לזה שאנחנו זוג נאהבים, אנחנו החברים הכי טובים, נפשות תאומות. השם של הבלוג מייצג את הביחד שלנו".

     

    "יש לי חיבור מיידי עם משופמים ברחוב, במיוחד עם משופמים מבוגרים. אנחנו עוברים זה מול זה והמבט בעיניים זה של זה אומר הכל"
    דניאל: "יש בלוגי אופנה זוגיים בעולם, אבל בארץ אפשר לומר שאנחנו הראשונים. העניין של בלוגים בכלל מפותח יותר בחו"ל ובארץ עדיין נותר חולמני משהו. הדברים מגיעים לפה באיחור וחשוב לנו להיות מביאי בשורה. כמובן שהמודעות הולכת וגדלה עם הזמן, ואם בעולם יש טרפת סביב בלוגרים מצליחים, פה זה מתחיל לחלחל. אנשים שלא מגיעים מהעולם הזה לא תמיד מבינים מה עושים, אבל אנחנו נתקלים בעיקר בפרגון ובפידבקים טובים. קנאה מאנשים אחרים בקליקה? אנחנו משתדלים פחות להתעסק בזה. קנאה היא משהו אנושי וטבעי וזה לגיטימי. העיקר שאנחנו ממשיכים לעשות את מה שאנחנו מאמינים בו. חשוב לנו להמשיך להשפיע, ובמובנים רבים אין לנו בעיה להיות מתחת לרדאר".

     

    שפם, עד הסוף

    דניאל: "אנשים בהחלט מסתכלים עליי ברחוב ואני יכול להגיד שאני נהנה מזה. יש לי שפם כבר המון שנים, עוד לפני שהגעתי לתל אביב. הוא נמצא שם כי הוא צריך להיות ולא בגלל שמדובר בטרנד. כנראה שהוא יהיה איתי עד הסוף. השפם אצלי הוא לא רק סימן היכר, הוא מבטא משהו הרבה יותר עמוק. הוא גורם לי להרגיש במזרח אירופה של שנות ה־50 וה־60. יש לי חיבור מיידי עם משופמים ברחוב, במיוחד עם משופמים מבוגרים. אנחנו עוברים זה מול זה והמבט בעיניים זה של זה אומר הכל".

     

    לא רק היפסטרים

    דניאל: "ידענו שהמילה הזו תגיע בסוף. אז כן, יש אולי משהו במראה שלנו שזורק לשם, אבל אנחנו לא אוהבים להגדיר את עצמנו. יש דברים שאנחנו אוהבים שמתקשרים לסגנון הזה, אבל יש גם מיינסטרים. בעצם יש הכל. לא היינו שמים את עצמנו באף משבצת. שנינו עברנו אבולוציה סגנונית משותפת שהביאה אותנו למקום שבו אנחנו נמצאים היום. כל אחד מאיתנו הביא את הזהות שלו ואז נוצר הביחד, השילוב".

     

    להעיז ולחלום

    אופיר: "בגדול, המטרה שלנו בבלוג היא לעזור לאנשים להבין כמה כוח יש בבגדים ולעורר בהם את הרגשות העזים שהם מעוררים אצלנו. בגדים עוזרים לפתח דמיון, וחשוב לנו להמשיך להציג שילובים לא מובנים מאליהם שאולי לא כולם יאהבו או יבינו, אבל מייצגים את האמת שלנו. חשוב לנו להביא מיקס אנד מאץ' שלא רואים בכל מקום, להשתעשע, להעז, ליהנות מהדרך. לא סתם המשפט שמופיע ב־Bio שלנו באינסטגרם ובבלוג הוא be bold; be free; be whatever. אנחנו מקבלים תגובות מאנשים שנתנו להם את האומץ להתחיל ללבוש פריט מסוים או לעשות שילובים אחרים. אנשים מחפשים היום את ההזדהות האישית הזו, ואנחנו חושבים שאנחנו מאפשרים את זה. יש הרבה בלוגרים עם המון סגנונות, אבל אנחנו מציעים משהו כיפי, שמח וחופשי. חשוב לנו לעודד אנשים להיות יותר נועזים בלבוש, אבל גם לאמץ את הנועזות הזו כגישה לחיים. תחלמו! זה חשוב. אולי אנשים אחרים חושבים שאנחנו חיים בסרט, אבל הסרט הזה הוא המסע המשותף של שנינו ואנחנו נהנים ממנו".

     

    "אולי אנשים אחרים חושבים שאנחנו חיים בסרט, אבל הסרט הזה הוא המסע המשותף של שנינו ואנחנו נהנים ממנו" (צילום: מתוך הבלוג The Mamu)
      "אולי אנשים אחרים חושבים שאנחנו חיים בסרט, אבל הסרט הזה הוא המסע המשותף של שנינו ואנחנו נהנים ממנו"(צילום: מתוך הבלוג The Mamu)

       

      עכשיו אנחנו בקטע של כובעים

      אופיר: "בשלב שבו אנחנו נמצאים הסגנונות שלנו הרמוניים. כל אחד מביא משהו מעצמו ואנחנו מפתחים אותו יחד. מישהו מאיתנו יכול להגיע עם נקודת התחלה וניקח את זה למקום אחר. זה תהליך מאוד דינמי. אנחנו מקבלים השראה כל בוקר אחד מהשני. לפעמים אני אתלבש לפני דניאל והוא יסתכל עליי ויאמר משהו כמו: "וואו, מאמו, איך את נראית", ויותר מאוחר ביום אני אגלה שמה שלבשתי שימש כרפרנס למה שהוא בחר ללבוש. אנחנו מאוד אוהבים לשלב אביזרים בלוקים שלנו. עכשיו אנחנו בקטע של כובעים - קסקטים וברטים. זה הכי הזוי והכי כיף. בכלל, אנחנו אנשים של צבע, שהוא בעינינו דבר מחיֶה וחיובי".

       

      "לא נסכים לפרסם או לשתף פעולה עם מותג שאנחנו לא מתחברים אליו" (צילום: מתוך הבלוג The Mamu)
        "לא נסכים לפרסם או לשתף פעולה עם מותג שאנחנו לא מתחברים אליו"(צילום: מתוך הבלוג The Mamu)

         

        ביזנס אנד פלז'ר

        אופיר: "יש בינינו גם חילוקי דעות – בצורת החשיבה ובפיתוח קונספטים. אחד יכול להגיד א' והשני ב'. לומדים למצוא את עמק השווה. בשנה מאז שפתחנו את הבלוג למדנו המון. נפלנו וקמנו. זה מאוד קשה, במיוחד כי אנחנו עושים עוד הרבה דברים חוץ מזה כדי להתפרנס. היינו שמחים שהבלוג יתפתח למקור הכנסה מספק ושנוכל להיות מושקעים בו נטו. כשאנחנו עסוקים בדברים אחרים היצירה לפעמים נחסמת, וכשאנחנו מצליחים להוציא פוסט מדויק תחושת הסיפוק היא ענקית. משהו שמאוד מאפיין את העבודה על הבלוג הוא השוויוניות בינינו. הביחד הזה נותן המון כוח וגם מנטרל את הצורך להילחם".

         

        להישאר נאמנים לעצמנו

        אופיר: "לא נסכים לפרסם או לשתף פעולה עם מותג שאנחנו לא מתחברים אליו. יש לנו סגנון מוצק ואנחנו יודעים לעשות את החיבורים שישקפו את הדרך שלנו. מעל הכל חשובה לנו הנאמנות לעצמנו, גם אם זה אומר כמה אלפי עוקבים פחות. עשינו שיתוף פעולה מעניין עם דורון אשכנזי. ביקרנו בסטודיו שלו ולקחנו כמה פריטים שהיה לנו וויז'ן ברור מה אנחנו הולכים לעשות איתם. יצרנו משהו סופר־עכשווי. הכי גושה רובצ'ינסקי. כשדניאל לובש את המכנסיים של דורון ביומיום, אנשים מגיבים ומתלהבים. אצל רוב האנשים הבגדים של דורון מקוטלגים כחליפות ובגדי חתן, וזו דוגמה לאיך שימוש נכון יכול להפוך פריטים לנכונים בהקשר הרבה יותר רחב".

         

        לתמוך ביצירה המקומית

        אופיר: "הרשתות הזרות ואפשרויות הרכישה באינטרנט עשו משהו מנוכר לתעשייה. תמיד אפשר להזמין עוד פריט מאסוס, אבל בסוף צריך למצוא את הפריטים הייחודיים שמוציאים ממך משהו אמיתי וגורמים לך להרגיש מיוחד. פרסמנו לאחרונה פוסט שמדבר על הצורך לפרגן למעצבים מקומיים ולתמוך בהם, על החשיבות שבלבדל את עצמנו מכל מה שאפשר להשיג ברשתות אחרות בעולם. בסוף בסוף, אין כמו בבית".

         

        קולקציית קפסולה בדרך?

        דניאל: "יש לנו הרבה רעיונות שהולכים להבשיל. קולקציית קפסולה בעיצובנו היא דבר שבטוח יקרה. הרבה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים איזה פריט מיוחד ואנחנו לא מוצאים תשובה מדויקת, אז למה שלא ניצור אותו בעצמנו?".

         

         (צילום: דודי חסון)
          (צילום: דודי חסון)

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד