סובארו היא יצרנית רכב לא גדולה במיוחד. אם תרצו – אפשר לסווג אותה אפילו כיצרנית נישה, כזאת שמתמקדת במספר קטן של דגמים, חלקם מיוחדים. לסובארו יש משפחתית (מזדקנת) – האימפרזה, משפחתית גדולה (B4), שני דגמי פנאי (XV ופורסטר), 3-2 דגמים ספורטיביים ועוד אי אלו סטיישנים מיוחדים, והיא ניצבת רק במקום ה-22 בהיקף ייצור המכוניות מבין כלל יצרני הרכב בעולם.
מה שמעניין בסובארו, זה שלמרות היקף הייצור הנמוך יחסית מצליחה החברה מפעם לפעם להפיק דגמי נישה מיוחדים, שמושכים תשומת לב. אימפרזה STI למשל, וגם ה-BRZ (המקבילה לטויוטה GT86). כזאת היא גם ה"לבורג" (Levorg), סטיישן-ספורטיבית גדולה למראה, בעלת מראה שרירי-מרושע עד קרבי ועם חבילת ביצועים בהתאם, שנמצאת באולמות התצוגה בישראל זה מספר חודשים.
העיצוב:
לכאורה סטיישן מסורבלת, אבל מבט מקרוב מאפשר לזהות קווי עיצוב ספורטיביים ואגרסיביים, כיאה לרכב ביצועים. מתחת למעטה הפח ממוקם המנוע המפיק 170 כ"ס ומומנט טוב של 25.5 קג"מ. ההנעה היא לכל ארבעת הגלגלים, תיבת ההילוכים רציפה, כנהוג בלא מעט דגמים של המותג (לטובת חיסכון בדלק), אבל בסיוע מתגי "פרפר" מתחת להגה אפשר להפוך את סגנון הנהיגה לדינמי יותר.
בפנים יש מקום לחמישה נוסעים, שנהנים מלא פחות משמונה שקעי טעינה ו-USB (צל"ש) ומתא מטען מרווח ונגיש.
על הכביש:
הלבורג אינה מכונית ספורט, אבל היא בהחלט ספורטיבית עם קבלות. אפשר לאתגר אותה בכבישים מפותלים והיא תתנהג לא רע ואפילו באופן מהנה, אם כי נהג שמבין ימצא בה מגרעות כמו חרטום הנוטה לרכות יתר תחת עומס ותיבת הילוכים מסרסת תחת מאמץ.
ובכל זאת, הלבורג היא משהו מרענן. אמנם תג המחיר שהוצמד לה (175 אלף שקל) ימנע ממנה להפוך לרבת מכר, אבל לקוח שובב ובעל ראש צעיר וספורטיבי יוכל לשקול אם לבחור בה במקום במכונית "מנהלים" משמימה או אפילו בקרוסאובר, שדומים לו מתרוצצים באלפים רבים סביבו.
מחיר: 180 אלף שקל.
נמסרו מתחילת 2016: 15 יחידות.
פלוס: עיצוב, ביצועים.
מינוס: מחיר, פחות ספורטיבית ממה שנראה.
שורה תחתונה: למי שרוצה להיות מקורי.