חדשנות בעולם הרכב:
אולם התצוגה אצלכם בסלון

בעזרת ה-Live Showroom של "רנו" תוכלו לבקר באולם התצוגה מהסלון בבית, אפילו מאוחר בערב. הצצה ראשונה לרעיון שיווקי מבריק שהולך לשנות את חווית הקניה שלנו

צביקה בורג

|

24.01.17 | 12:31

חברת רנו משיקה: אולם תצוגה אמיתי בו תוכלו "לבקר" באמצעות המחשב, לדבר עם איש מכירות וגם לבצע רכישה.   Showroom Live של רנו (צילום: אסף לוי)
חברת רנו משיקה: אולם תצוגה אמיתי בו תוכלו "לבקר" באמצעות המחשב, לדבר עם איש מכירות וגם לבצע רכישה. Showroom Live של רנו (צילום: אסף לוי)
תהליך הקניה נוטש את הרחוב והאולמות ועובר לרשת - גם בשוק הרכב.  Showroom Live של רנו (צילום: אסף לוי)
תהליך הקניה נוטש את הרחוב והאולמות ועובר לרשת - גם בשוק הרכב. Showroom Live של רנו (צילום: אסף לוי)
אנשי המכירות מצוידים במצלמה אישית, באמצעותה תוכלו "להכנס" אל תוך המכונית.  Showroom Live של רנו (צילום: אסף לוי)
אנשי המכירות מצוידים במצלמה אישית, באמצעותה תוכלו "להכנס" אל תוך המכונית. Showroom Live של רנו (צילום: אסף לוי)

זוכרים איך קנינו מכונית פעם, לפני שנים? נאספנו - כל בני המשפחה, בתוספת איזה דוד או מכר ש"מבין" ברחוב המסגר בתל אביב, צעדנו מסוכנות לסוכנות, נגענו בפח הצבעוני, ליטפנו את הריפוד, הרחנו את ניחוח ה"חדש" וקיבלנו אינסוף נתונים והצעות מחיר.

 

ב-2017 כבר אין לנו חשק, זמן וכוח לכל זה. רק המחשבה על כניסה לתל אביב באמצע היום, חיפוש חנייה וצעידה בין נציגי היבואנים הממטירים שלל נתונים של כ"ס וסל"ד ומומנט ומפתח גלגלים ומרווח גחון וכו' וכו' – הופכת את חגיגת הקנייה לסבל מתמשך. ב-2017 אנחנו כבר בפורמט אחר של קניות: פותחים מחשב (בכל שעה שהיא במהלך שעות היממה), נכנסים לאתר שופינג כלשהו, בוחנים את מה שמוצע, גוררים ל"סל הקניות", משלמים וממתינים לשליח.

 

גם בסמארטפון ובטאבלט. Showroom Live של רנו (צילום: אסף לוי)
    גם בסמארטפון ובטאבלט. Showroom Live של רנו(צילום: אסף לוי)

     

    וזה עובד. ברחבי העולם נסגרות חנויות וננטשים קניונים - ועולים ופורחים אתרי מכירה ברשת. אז למה לא לעשות את זה גם בתחום הרכב?

    גם ב"רנו" שאלו את אותה שאלה. התשובה שלהם היא Renault Live Showroom, אולם תצוגה אמיתי (לא וירטואלי), שתוכלו "לבקר" בו באמצעות המחשב (או הסמארטפון או הטאבלט), לדבר עם איש המכירות, לקבל נתונים ומחירים ואולי גם לקנות.

     

    איך זה עובד?

    באולם המכירות (שלצורך העניין מוקם בפריפריה, באשקלון, אבל ניתן להקימו בכל מקום, אם תרצו - אפילו בחו"ל) הוצבו מספר כלי רכב, הוא רושת ב-13 מצלמות וידיאו ובאנשי מכירות המצוידים גם הם במצלמות אישיות.

    מערכת התקשורת איתם מופעלת דרך אתר ייעודי - renaultlive.co.il. נכנסים לאתר, מקלידים בחלונית את השם ואת מספר הנייד, ואיש המכירות מתקשר אליכם.

    במהלך השיחה תוכלו לראות על המסך את הנציג באולם וברכב, "להיכנס" אתו לתוך המכונית, לשוחח אתו ולקבל מידע אודות נתונים טכניים, ביצועים ומחירים, להזמין נסיעת מבחן וגם לסגור על עסקה. "בעתיד", אומרת מנכ"לית "רנו" ישראל, ענת מילוסלבסקי-כחלון, "נרחיב את הרעיון ונציע שירותים נוספים. בסופו של דבר, תהליך הקניה נוטש את הרחוב ואת החנויות והאולמות ועובר לרשת בכל תחום, גם ברכב, ואנחנו שמחים להיות ראשונים ליישם את זה כאן, בישראל".

     

    לקנות רכב מבלי לקום מהספה. Live Showroom (צילום: אסף לוי)
      לקנות רכב מבלי לקום מהספה. Live Showroom(צילום: אסף לוי)

       

      ה-Live Showroom של "רנו" יפעל מ-10:00 עד 22:00 (בימי שישי עד שעות הצהריים), וכך, מאוחר בערב, אחרי שתשכיבו את הילדים לישון, תוכלו להתיישב על הספה ולבקר באולם.

      נכון לעכשיו, מוצג באולם הממוחשב של "רנו" דגם אחד, ה"טווינגו", שבתקופה זו נמצא בתחילת תהליך השיווק שלו בישראל. בהמשך יוצגו גם דגמים נוספים, בהתאם למועד הגעתם לישראל.

      ומן הסתם, יאמצו יבואני רכב אחרים שיטות שיווק דומות.

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד