מקורית, אקלקטית עם חוש הומור: דירת קבלן, אבל לא מה שחשבתם

דירת קבלן סטנדרטית בשוהם זכתה לעיצוב מחדש הכולל פריטים שבעלי הבית אספו במשך שנים לפני השיפוץ, שילובי סגנונות והמון מקוריות והומור. ביקור בית

הסלון, פינת האוכל וגרם המדרגות המוביל לקומה השנייה. הקיר מאחורי המדרגות חופה בלוחות גבס דמויי בטון, פתרון זול יחסית שיוצר מראה יוצא דופן  (צילום: איה אפרים)
הסלון, פינת האוכל וגרם המדרגות המוביל לקומה השנייה. הקיר מאחורי המדרגות חופה בלוחות גבס דמויי בטון, פתרון זול יחסית שיוצר מראה יוצא דופן (צילום: איה אפרים)
בזכות כל החפצים הבית נראה עמוס, אבל זה עומס בטוב טעם (צילום: איה אפרים)
בזכות כל החפצים הבית נראה עמוס, אבל זה עומס בטוב טעם (צילום: איה אפרים)
ארונות המטבח הצבועים בתכלת מוקפים בחפצים וברהיטים שליקטו בעלי הבית במשך שנתיים לפני המעבר  (צילום: איה אפרים)
ארונות המטבח הצבועים בתכלת מוקפים בחפצים וברהיטים שליקטו בעלי הבית במשך שנתיים לפני המעבר (צילום: איה אפרים)
שולחן נגרים אותנטי  במרפסת המשמש כמזנון בארוחות רבות משתתפים (צילום: איה אפרים)
שולחן נגרים אותנטי במרפסת המשמש כמזנון בארוחות רבות משתתפים (צילום: איה אפרים)
חדרי הבנות. שחור-לבן ונגיעות ורודות (צילום: איה אפרים)
חדרי הבנות. שחור-לבן ונגיעות ורודות (צילום: איה אפרים)
הבית הלא שבלוני שלפניכם מפריך את אחד המיתוסים הרווחים בכל הנוגע לדירות קבלן. נהוג להזהיר את הרוכשים שחשוב לערוך את כל השינויים לפני קבלת המפתח, אחרת מדובר בכאב ראש רציני. והנה, המעצבת מירב בן־ארי, שעיצבה את דירת הדופלקס הזו, שמחה לדווח אחרת.

 

בני הזוג, באמצע שנות ה־30 לחייהם, רכשו את דירת הקבלן הממוקמת בקומה העליונה של בניין חדש ביישוב שוהם בלי לערוך שינויים בשלב הבנייה. את כל השינויים והשדרוגים ערכו השניים בעזרת המעצבת לאחר קבלת המפתח הנכסף. "הם קיבלו את הבית כמו שהקבלן בנה אותו, ואז ערכנו את כל השינויים – שברנו אמבטיות, החלפנו את המדרגות המקוריות המשעממות, החלפנו את כל המטבח וכך הלאה, ממש שינוי מאלף ועד תו של העיצוב המקורי", מפרטת בן־ארי.

 

רהיטים גדולים נרכשו במיוחד לבית החדש, אך פריטים וחפצים קטנים יותר לוקטו במשך תקופה ארוכה לפני המעבר (צילום: איה אפרים)
    רהיטים גדולים נרכשו במיוחד לבית החדש, אך פריטים וחפצים קטנים יותר לוקטו במשך תקופה ארוכה לפני המעבר(צילום: איה אפרים)

     

    לזוג ארבע בנות בגילאים שונים, והיה להם חשוב שלכל אחת תהיה פינה משלה התואמת את אופייה ואת תחומי העניין שלה. "לבעלת הבית, שמצטיינת בטעם משובח והייתה מעורבת מאוד בפרויקט, היה חשוב שלכל חדר ולכל חלל יהיה טוויסט משלו", אומרת בן־ארי. "למשל, חדר בנות עם קיר בריקים או עם רהיטים מברזל שחור, שנדיר למצוא בחדרי ילדים".

     

    פינת האוכל (צילום: איה אפרים)
      פינת האוכל(צילום: איה אפרים)

      מטבח בתכלת (צילום: איה אפרים)
        מטבח בתכלת(צילום: איה אפרים)

         

        עמוס בטוב טעם

        כמו פרויקטים אחרים שבהם בעלי בית מעורבים במיוחד, גם כאן מבוסס העיצוב על חפצים רבים שליקטו הדיירים הרבה לפני שפרקו את הארגזים. רהיטים גדולים נרכשו במיוחד לבית החדש, אך פריטים וחפצים קטנים יותר לוקטו במשך תקופה ארוכה לפני המעבר. "בזכות כל החפצים הבית נראה עמוס, אבל זה עומס בטוב טעם", קובעת המעצבת. "זה בית שמתאים מאוד למשפחה שגרה בו, ובניגוד לבתים אחרים – אי אפשר להחליף אותם בדיירים אחרים, הבית הוא לגמרי הם".

         

        בעלת הבית אלופה באירוח וזה ניכר גם בבית וגם במרפסת (צילום: איה אפרים)
          בעלת הבית אלופה באירוח וזה ניכר גם בבית וגם במרפסת(צילום: איה אפרים)

           

          הפנטהאוז המואר משתרע על פני 160 מ"ר בשתי קומות ונהנה גם ממרפסת בשטח של 50 מ"ר המשמשת לאירוח ולבילוי. "בעלת הבית אלופה באירוח וזה ניכר גם בבית וגם במרפסת. כך למשל יש במרפסת פינת אוכל, פינת ישיבה לאונג'ית וגם שולחן נגרים צדדי ואותנטי המשמש כמזנון בארוחות רבות משתתפים", מספרת בן־ארי.

            

          בקומה התחתונה נמצאים הסלון, המטבח, שירותי האורחים, ממ"ד המשמש חדר לבת הבכורה ויציאה למרפסת רחבת הידיים. המטבח, בצבע תכלת, מוקף בלא מעט חפצים ופיצ'פקעס שליקטו בעלי הבית במשך השנתיים שקדמו למעבר, ובהם מדפי מתכת משרדיים עמוסים בצנצנות, סלסילות מתכת, ספרי בישול ומגזינים, עציצים קטנים ופריטים וינטג'יים למראה כמו מטחנת בשר ישנה עם צבע מתקלף, משקל מטבח ועוד.

           

          מתמצת את הקו האקלקטי של הבית. הסלון (צילום: איה אפרים)
            מתמצת את הקו האקלקטי של הבית. הסלון(צילום: איה אפרים)

             

            צלחות בשירותי האורחים

            הסלון מתמצת את הקו האקלקטי של הבית, או כמו שבן־ארי מגדירה זאת: סגנון אקלקטי מודרני, תוצאה של ליקוט מגוון היוצר בסופו של דבר מראה הרמוני שכל פרטיו מתחברים יחד.

             

            צלחות של מעצב–העל פיירו פורנסטי מקשטות את הקירות בשירותי האורחים  (צילום: איה אפרים)
              צלחות של מעצב–העל פיירו פורנסטי מקשטות את הקירות בשירותי האורחים (צילום: איה אפרים)

               

              בשירותי האורחים המושקעים בא לידי ביטוי סימן ההיכר של בן־ארי, הדואגת לשלב כמעט בכל פרויקט שלה פריטים של מעצב־העל האיטלקי בעל הטאץ' ההומוריסטי פיירו פורנסטי. כאן בולטות הצלחות של המעצב על הקירות המחופים בקרמיקה בשחור ולבן. בשילוב אלמנטים נוספים, כמו משטח עץ חמים שעליו כיור בטון קר ואביזרים שונים בזהב, נוצר חדר מושקע ולא שגרתי.

               

              גבס במראה בטון

              אל הקומה העליונה מובילות מדרגות מעוצבות ודרמטיות העשויות מברזל שחור בשילוב עץ. כמו כל יתר עבודות הברזל בבית, גם הן יוצרו על ידי "רונן חג'ג' עבודות מתכת". האפקט של גרם המדרגות המיוחד מועצם על ידי לוחות גבס דמויי בטון שיוצרו בחברת "גבסולוגיה" ומחפים את הקיר שמאחוריו. "זה נראה כמו בטון, אבל עולה הרבה פחות וזה פתרון מדהים לקבלת מראה אורבני", מסבירה בן־ארי.

               

              לוחות בטון מגבס (צילום: איה אפרים)
                לוחות בטון מגבס(צילום: איה אפרים)

                 

                גרם המדרגות המדובר מוביל אל הקומה העליונה, שם נמצאים חדרי השינה של ההורים ושל שלוש בנות נוספות וכן חדרי הרחצה. חדר השינה של ההורים הוא בעצם חלל משותף לשינה ולרחצה. עבודת נגרות מדויקת הופכת את החדר לנקי ופונקציונלי, עם ארון בגדים רחב ידיים ומיטה מרופדת בגוונים רכים.

                 

                קיר משושים ונדנדה המשתלשלת מהתקרה משמשת כשולחן צד בחדרה של הבת השנייה  (צילום: איה אפרים)
                  קיר משושים ונדנדה המשתלשלת מהתקרה משמשת כשולחן צד בחדרה של הבת השנייה (צילום: איה אפרים)

                   

                  ברזל שחור בחדרי הבנות

                  חדרה של הבת האמצעית, שבן־ארי מגדירה "טום בוי", מעוצב בסגנון רחוק מאוד מזה של חדר בנות סטנדרטי. אין פה ולו סנטימטר ורוד או סגול, לא נצנצים ולא פרחים. קיר החדר מחופה במשושים גדולים בשחור־לבן הנראים כמו חלק מכדורגל ענקי. מהתקרה משתלשלת נדנדה המשמשת כשולחן צד.

                   

                  חדר בנות בלי טיפה ורוד (צילום: איה אפרים)
                    חדר בנות בלי טיפה ורוד(צילום: איה אפרים)

                     

                    מיטת ברזל שחורה ניצבת גם כאן, וגם המדפים מעל שולחן הכתיבה עשויים מאותו חומר. הפרקט, שולחן הכתיבה מעץ והחפצים מלאי ההומור על המדפים הם האלמנטים שמחממים את משחקי השחור־לבן המאפיינים את החדר.

                    שולחן הכתיבה מעץ והחפצים מלאי ההומור על המדפים הם האלמנטים שמחממים את משחקי השחור־לבן  (צילום: איה אפרים)
                      שולחן הכתיבה מעץ והחפצים מלאי ההומור על המדפים הם האלמנטים שמחממים את משחקי השחור־לבן (צילום: איה אפרים)

                       

                      חדר הילדים השלישי בבית, המשמש את שתי הבנות הצעירות, שונה לגמרי ויש בו אלמנטים ורודים ורכים, לצד נגיעות חספוס כמו קיר של בריקים בצבע לבן־אפרפר. משחק הצבעים בחדר הזה הוא בסקאלה של שחור, לבן, אפור וכמובן ורוד, אבל אין פה שימוש מופרז בוורוד, אלא נגיעות שלו בלבד: כיסאות איימס, טקסטיל, גוף תאורה ממתכת ורודה וחלק קטן מחפצי הנוי.

                       

                      אין פה שימוש מופרז בוורוד, אלא נגיעות שלו בלבד (צילום: איה אפרים)
                        אין פה שימוש מופרז בוורוד, אלא נגיעות שלו בלבד(צילום: איה אפרים)

                        2 ארונות ל-2 בנות ועוד כמה נגיעות ורודות (צילום: איה אפרים)
                          2 ארונות ל-2 בנות ועוד כמה נגיעות ורודות(צילום: איה אפרים)

                           

                           

                          שורה של מראות לא אחידות מקשטת את חדר האמבטיה של הילדות ומאפשרת לכמה מהן להשתמש בו ביחד  (צילום: איה אפרים)
                            שורה של מראות לא אחידות מקשטת את חדר האמבטיה של הילדות ומאפשרת לכמה מהן להשתמש בו ביחד (צילום: איה אפרים)

                             

                            חדר הרחצה של הילדות בקומה העליונה הוא דוגמה נוספת לחוש העיצוב של המשפחה, עם אריחים בדוגמת FishBone בגוונים אפרפרים־תכלכלים, כיור בגודל כפול הניצב על שידת עץ ארוכה ואוסף של מראות שיוכל לשמש כמה ילדות במקביל, כך שהצרכים הפונקציונליים מתאחדים עם אלה הוויזואליים.

                              

                            עוד עיצוב וסטייל וגם קורין גדעון, בגיליון החדש של Gostyle:

                             

                             (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
                              (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

                               

                               
                              הצג:
                              אזהרה:
                              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד