פעם הלכה 'ראש בקיר' מול המורים, היום תופסת ראש על קירות משרדים

בראיון הקבלה ללימודי העיצוב היא נכשלה, אך ניסתה שוב והפכה מצטיינת. הקריירה של דנה פיקל-נועם, שעיצבה את מתחם המשחק בנתב"ג, מוכיחה: משתלם להתעקש

קרן אמר שחף

|

18.01.17 | 03:07

דנה פיקל-נועם. "העבודה בסטודיו לפעמים שואבת אותי אליה, ומיד מרגישים את זה בבית. זו מלחמה שאני תמיד מפסידה בה" (צילום: דנה קופל)
דנה פיקל-נועם. "העבודה בסטודיו לפעמים שואבת אותי אליה, ומיד מרגישים את זה בבית. זו מלחמה שאני תמיד מפסידה בה" (צילום: דנה קופל)

משפחה שטסה לחו"ל עם ילדים, בדרך כלל לא מדלגת על מתחמי המשחקים שהוקמו בטרמינל 3 של נתב"ג, סמוך לשערי העלייה למטוס. בזמן שהמבוגרים עושים קניות בדיוטי פרי, הילדים יכולים להעביר את הזמן בחללים האלה, שאותם עיצבה דנה פיקל-נועם. "יצרנו ארבעה מתחמים, שכל אחד מעוצב באווירה של מקום אחר", היא אומרת. "דאגנו לטפטים שתוחמים את אזור המשחק; גם עיצבנו חלק מהאלמנטים המשחקיים ותלינו מוביילים מהתקרה".

 

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

עוד בערוץ אנשים:

 

 

 

הילדים שמשחקים שם בוודאי לא מודעים להשקעה הרבה, אבל מבוגרים ששמים לב לקרדיט של פיקל-נועם יודעים להעריך את העבודה, ואלה שמכירים את המעצבת באופן אישי גם דואגים לשלוח לה ד"ש מהפרויקט. "הרבה חברים ומכרים שולחים לי תמונה שלהם כשהם עוברים שם", היא מספרת.

 

וככה זה נראה:

 

אחד ממתחמי המשחקים בנתב"ג. ההורים בדיוטי פרי - הילדים כאן (צילום: Brand New)
    אחד ממתחמי המשחקים בנתב"ג. ההורים בדיוטי פרי - הילדים כאן(צילום: Brand New)

    מתחם נוסף. "חברים שולחים לי תמונה כשהם עוברים שם" (צילום: Brand New)
      מתחם נוסף. "חברים שולחים לי תמונה כשהם עוברים שם"(צילום: Brand New)

       

      השמיים הם הגבול

       

      לפני כעשר שנים עזבה פיקל-נועם את הסטודיו לעיצוב גרפי שבו עבדה, ופתחה עסק משלה. חיבור עם לקוח גרם לה להתאהב בתחום הלא שגרתי של עיצוב קירות. "אדריכל פנה אליי ושאל אם אני מעוניינת בפרויקט, והחלטתי שאני חייבת לעשות אותו", היא מספרת. "זה קסם לי. עיצוב קירות היה שונה מכל מה שעשיתי לפני כן; משהו שלא למדתי ולא הכרתי".

       

      מאז עיצבה פיקל-נועם (39) קירות במשרדים של חברות גדולות רבות. "זו נישה שקיבלה תאוצה בעקבות הכניסה של משרדי גוגל לארץ לפני כמה שנים. אנשים ראו בתקשורת איך המשרדים שלהם מעוצבים, והביקוש לזה עלה. כשחברה עוברת למשרד חדש, הקירות בו עירומים ולבנים, אז ההנהלה רוצה לתת למותג ביטוי בעיצוב וליצור אווירה מהנה לעובדים. העיצוב יכול לכלול פינות אינטראקטיביות ומשחקים, ויש פרויקטים שמשולבים בהם גם קירות ירוקים עם צמחייה או קיר טיפוס. השמיים הם הגבול".

       

      פיקל-נועם מספרת שמגיל צעיר ידעה שתעסוק בעיצוב. "התהליך הזה היה מאוד ברור, לא יכולתי לעסוק במקצוע אחר". אחרי שהשתחררה מהצבא, ניסתה להתקבל למחלקה לעיצוב גרפי במכון הטכנולוגי בחולון (HIT), אבל לא עברה את ראיון הקבלה. "נעזרתי במישהי כדי להכין תיק עבודות, והיא עזרה לי גם להשיג ראיון נוסף אצל ראש המחלקה, שבסוף קיבל אותי. ברבות הימים הפכתי לסטודנטית מצטיינת, בעיקר אצל המרצה שלא העביר אותי בראיון הראשון. אני לא אדם שנלחם על דברים, אבל אז הרגשתי שזה המקום שאני מתאימה לו. מבחינתי, לא הייתה אפשרות אחרת".

       

      אחרי סיום התואר הייתה פרילנסרית למשך תקופה קצרה ולאחר מכן עבדה כשנתיים בסטודיו לעיצוב גרפי. כשנולד בנה הבכור, החליטה להתפטר מעבודתה ולפתוח עסק עצמאי, ושמו "סטודיו בוטיק Brand New". "כשיש ילדים", היא אומרת, "יותר נוח להיות שכיר, אבל אני נמצאת איפה שמרגיש לי טוב ונכון. בתור שכירה התגעגעתי לקשר הישיר עם הלקוחות, שמאוד אהבתי אותו כשהייתי פרילנסרית. יש לי רצון לספק את הלקוח. זה בא ממקום פנימי, כי זה מה שמביא לי סיפוק עצמי".

       

      משרדי חברת אמדוקס ברעננה שפיקל-נועם עיצבה את קירותיהם (צילום: אדם שי)
        משרדי חברת אמדוקס ברעננה שפיקל-נועם עיצבה את קירותיהם(צילום: אדם שי)

         

        מלחמה יומיומית

         

        היא נשואה לערן נועם, סמנכ"ל מכירות בחברת הייטק, אם לגיא (10), עידן (7) ורועי (2). הם גרים בתל אביב, שתי קומות מעל העסק שלה, שאליו הצטרפו בשנים האחרונות המעצבות הגרפיות אמליה ורבקה ואיריס גרסטן. "עד לפני כשנה עבדנו מהסלון בבית שלי. אחרי שאיריס הצטרפה, ידעתי שאני צריכה לשכור מקום. זה התחיל להיות קשה גם בגלל חוסר הניתוק בין העבודה לבית. הילדים היו רוצים לשבת לראות טלוויזיה, ולא יכולתי לומר להם להסתגר בחדר.

         

        "העבודה שלי מאתגרת אותי ואני אוהבת לעצב, אבל זו מלחמה יומיומית עבורי, כי יש לי רצון להיות הכי טובה בעבודה ולעשות הכל הכי מושלם, ותמיד אני מרגישה בסוף שלא עשיתי מספיק בשביל הלקוח וגם לא בשביל הבית והילדים. העבודה בסטודיו לפעמים שואבת אותי אליה, ומיד מרגישים את זה בבית. זו מלחמה שאני תמיד מפסידה בה. מצד שני, לא הייתי מוותרת על אף אחד מהדברים - לא על משפחה ולא על קריירה".

         

        בקריירה שלה היא מרבה לשתף פעולה עם מעצבים אחרים, בעיקר אלה שאחראים על עיצוב הפנים בחברה ששכרה אותה לעיצוב הקירות. "הם מתארים לי מה הם מתכננים מבחינת חומרים, צבעים וריהוט, ואיך העובדים יישבו בחלל, ואז אני עובדת מול מנהלי החברה האחראים על השיפוץ ושומעת מה הם רוצים.

         

        "בכל פרויקט יש הפתעות. התחלתי לעסוק בתחום הזה של הקירות בלי להכיר אותו, והייתי צריכה לעבור תהליך של למידה. היום אני מבינה את העוצמות של הדבר הזה. לפעמים גם טפט של מילה אחת בצבע לבן על קיר לבן עושה את העבודה, וזה יכול להיות עוצמתי הרבה יותר מקיר מלא בדברים".

         

        מהן התגובות של העובדים לקירות המעוצבים?

        "כשההדבקות מתבצעות אחרי שהחברה כבר נכנסה למשרדים החדשים, הסקרנות של העובדים מטורפת. הם כל הזמן שואלים מה הולך להיות על הקירות. יש לקוחות שמבקשים שהכל יהיה מודבק לפני הכניסה למשרדים, כדי שיהיה 'אפקט וואו'. כיף לי לראות את התגובות של העובדים ולדעת שהם מרוצים. מכיוון שהם נחשפים לגירויים שעל הקירות כל יום, המטרה היא גם שיהיה להם נעים, ושהעיצוב לא יציק להם ולא יימאס עליהם עם הזמן, וזה אתגר גדול. חברה שמשקיעה בקירות משדרת שהיא משקיעה גם בעובדים. הם מעלים לרשתות החברתיות תמונות מהמשרד, וזה חשוב לחברה. זה תחום מיוחד, שלדעתי רק יגדל".

         

        _______________________________________________________

         

        היום היא שחקנית מפורסמת. הקליקו על התמונה:

         

        "אני מודה לאחי שהוא לא עזר לי". הקליקו על התמונה (צילום: מתוך אלבום פרטי)
        "אני מודה לאחי שהוא לא עזר לי". הקליקו על התמונה (צילום: מתוך אלבום פרטי)

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד