והרי התחזית: ליפסטיקים מטאליים, צלליות הולוגרפיות ואיפור קוריאני

מדיטוקס לעור ועד מות הקונטור: הושבנו את בלוגריות הביוטי הבולטות של ישראל לשיחה צפופה על הטרנדים הבולטים באיפור ובטיפוח לשנת 2017

מגמות בטיפוח ואיפור ל-2017 (צילום: Gettyimages)
מגמות בטיפוח ואיפור ל-2017 (צילום: Gettyimages)

הרשת מוצפת בנשים (וגם בכמה גברים) שמתיימרים לנכס לעצמם את הטייטל "ביוטי בלוגר", אבל לא כל מי שיודע להחזיק מסקרה ולבטא נכון את המילה "קונטור" גם יודע לעשות את זה נכון. בישראל אפשר למצוא לא מעט "מומחי ביוטי" מטעם עצמם, שבמקסימום ימליצו לכן בפעם ה־314 למרוח קונסילר שיקבע את הצלליות על העפעפיים.

 

עוד ביוטי גורו ב-Gostyle:

 

אבל יש גם כאלה שבאמת יודעים על מה הם מדברים: הבלוגריות שבחרנו כאן - בת שבע צ'רקסקי, אלינור ברטל, הדס שר ולובה שרגא (ראו בסוף הכתבה) - הן מהבולטות ברשת, והקסם שלהן הוא לא רק ההשקעה העצומה שניכרת בפוסטים ובסרטוני היוטיוב שלהן, שמאוד מזכירה באיכותה את התכנים של בלוגריות הביוטי המובילות בעולם, אלא גם בהבנה העמוקה באמת של כל מה שמתרחש בעולם הביוטי ובתחומים משיקים (בקיצור, הן עושות חשק לצאת לשופינג, ראו הוזהרתן). אז ביקשנו מהן לבחור בשבילנו כמה טרנדים בולטים לקראת שנת 2017 וזה מה שהיה להן לומר.

 

 

מותגי האינדי מתחזקים

לובה: "טרנד השופינג אונליין והחוזק של הרשתות החברתיות הצמיחו מותגים שביססו את תהילתם והצלחתם אונליין. מדובר במותגי E-Commerce שצמחו באופן בלעדי מתוך הרשת והצליחו לעשות לעצמם שם בקרב מבינות עניין, למשל Glossier, Anese Herbivore Botanical, Holly snail ועוד רבים וטובים. המכנה המשותף של כל המותגים הללו הוא ההתמקדות בעור, ברכיבים איכותיים וביצירת בסיס איכותי שמעליו ניתן להניח מעט איפור. מאחר שאלו מותגים מאוד מכווני סושיאל מדיה, אפשר לצפות מהם למוצרים מסקרנים, מיתוג מצוין ואריזות יפות שמצטלמות היטב.

 

"לצד הקו המינימליסטי ניתן גם למצוא מותגי אינדי שפרצו דווקא בגלל הצבעוניות העזה שלהם והיכולת שלהם ללכוד בצורה מדויקת ובזמן המדויק טרנד חם, כמו ג'פרי סטאר, Unicorn Lashes שהוציאו לאור מברשות חד־קרן ו־Bitter Lace Beauty ששברה את האינטרנט עם היילייטר בכל צבעי הקשת ואף שימשה השראה למותגים גדולים יותר שחיקו את הטרנד. בהשוואה לשוק המיינסטרים שמתאפיין כרגע בריכוזיות מאוד בולטת עקב התאגידים הגדולים שרוכשים עוד ועוד מותגי ביניים, בהחלט מרענן לפגוש מותגים קטנים ועצמאיים ששומרים על הייחודיות שלהם אונליין".

 

שפתוני הקרם חוזרים

בת שבע: "קצת שכחנו מקיומם בשנתיים האחרונות, כשכל מה שהיה למותגי האיפור להציע לנו היו השקות חדשות של שפתונים בגימור מָט ובמרקם נוזלי. אז זהו, שעכשיו הם חוזרים ובגדול. בדומה לשפתוני המָט, גם הטרנד הזה מגיע מלמטה, ממותגי אינדי שהחלו להשיק ליינים חדשים של שפתונים קרמיים רגילים ולקדם אותם כדבר הנכון לחורף 2017. אני שמחה שהם חזרו, כי יש נשים שמרגישות שמראה המָט מבגר ומייבש את השפתיים וקשה לתחזק אותו לאורך היום. גם מרקם הגלוס חוזר, ככה לפחות טוענת קיילי ג'נר, ונראה לי שהיא יודעת על מה היא מדברת".

 

שפתוני קרם, דיטוקס לעור ומותגי יוקרה
    שפתוני קרם, דיטוקס לעור ומותגי יוקרה

     

    דיטוקס גם לעור

    הדס: "אם הצרכניות של פעם היו מתרשמות ממוצר שפותח במעבדות הסודיות של נאס"א, היום הן מעדיפות שיקוי שנרקח במטבח של ישישה צוענייה במאה ה־18. אם זה מכיל תערובת של שלושה שמני מרפא ארומטיים מיערות בולגריה - סימן שזה מוצר חובה על שידת האיפור שלכן. אם זה אורגני, פרוביוטי, הוליסטי, Non GMO ,Gluten Free ואקו־פרינדלי - זה קאלט. אם זה מגיע בבקבוק זכוכית כהה עם פיפטה - לקנות מהר! גם אם זה עולה 90 פאונד למבחנה של 10 מ"ל.

     

    "בין המותגים השולטים בטרנד אפשר למצוא את Sunday Riley, שכבשו את השוק עם ה־Luna Night Oil שמחדש תאי עור באמצעות תמצית ויטמין A ושמן פרח הטנזי (בן חרצית למבינות בבוטניקה), המותג ההונגרי עתיק היומין Omorovicza ותרסיס הפנים Queen of Hungary שלהם שמורכב מתמציות ורדים ופירות, ולא נשכח את MV Organics שלוקחים קרדיט על העובדה שאלישיה קיז כבר לא מתאפרת ומסנוורת את כולנו עם העור הפלולס שלה, ככל הנראה בזכות השמנים במוצר הדגל שלהם - Rose Plus Booster".

     

    מותגי היוקרה נכנסים לתיק האיפור

    אלינור: "זה נכון לגבי איפור ואופנה כאחד: מה שבעבר נחשב מאוד יקר, מיותר ומתרברב היום נחשב הרבה יותר לגיטימי. אפשר לראות את זה באופנה בכמות הפריטים שנרכשים כל יום: יום אחד זה התיק של קלואה, אחר כך אלה הסניקרס של גוצ'י ובשלישי תיק הבלוגריות של איב סאן לורן.

     

    "גם באיפור ניתן לראות את עליית מותגי היוקרה, בין אם מדובר במותגי אינדי כמו Sunday Riley או Glossier ובין אם במותגים מוכרים וידועים כמו דיור ושאנל. מה שבעיניי נחמד בטרנד הזה זה שגם אם את לא יכולה להרשות לעצמך תיק בוי של שאנל, אולי תוכלי להרשות לעצמך שפתון בוי – ולהרגיש קצת יותר מיוחדת בפעם הבאה שאת מציצה בתיק האיפור שלך".

     

     

    צבעי שיער עמוקים יותר

    לובה: "שנת 2017 תהיה בסימן גווני שיער עמוקים יותר. גוני ה־Rose Gold וה־Chocolate Mauve הם הגוונים החמים ביותר כעת, ולאחרונה גם שמענו על שיער בגוון פאמפקין שאמור להיראות בדיוק כמו המשקה המפורסם של סטארבקס. אלה גוונים שאמורים לספק מענה לחובבות טרנדים שרוצות להתנסות בצבעים חדשים אך לא נמשכות לכל הגוונים הבהירים שקשים לתחזוקה".

     

    לא עוד עצמות לחיים חדות כתער, לסת מסותתת ואף דקיק  (צילום: Gettyimages)
      לא עוד עצמות לחיים חדות כתער, לסת מסותתת ואף דקיק (צילום: Gettyimages)

       

      הקונטור מת

      בת שבע: "בעצם זה ההיפוך לטרנד ההצללות שכבש אותנו בסערה בשנתיים האחרונות. לא עוד עצמות לחיים חדות כתער, לסת מסותתת ואף דקיק - הכיוון הוא ללוק הרבה יותר רך, יומיומי ופחות מתאמץ. הטרנד הזה מגיע מהמלכה האם, קים קרדשיאן־ווסט. היא בעצם זו שהפילה עלינו את הקונטורינג באקסטרים, אבל לאחרונה היא יצאה בהצהרה שטרנד הקונטור נגמר. אני לגמרי בעד זה, ובמיוחד בעד שצעירות שעד עכשיו פיסלו את עצמן לדעת ויצרו לוק מבוגר וכבד ירגיעו קצת. אפשר לוותר על המאמץ לפסל לעצמך פנים רזות ומחודדות ולהסתפק בסומק והארות. לא צריך יותר מזה".

       

      טיפוח קוריאני

      בת שבע: "בין אם זה אימוץ של צעדים בשגרת הטיפוח הקוריאנית ובין אם אלה מוצרים מקוריאה. זה לא סוד שהעולם המערבי סבור שהנשים האסייתיות מחזיקות באוצר בלום של סודות טיפוח לעור חרסינה מושלם ואנחנו מתות לדעת מאיזה מעיין נעורים הן שותות שם. אז אם עד עכשיו ידענו לומר שהן קונות רק מוצרים קוריאניים ואימצו לעצמן שגרת טיפוח אסייתית קשוחה, היום גם מותגים מערביים החלו להשיק מוצרים שמתכתבים עם מוצרים וטכניקות דומות. למשל, מי ריכוך (לא להתבלבל עם מי פנים) שאותם צריך להניח בטפיחות לא ממש עדינות על הפנים. זה טרנד שצריך לאמץ בזהירות ולהקפיד להשתמש רק במוצרי טיפוח ממותגים אמינים. יש לבצע מחקר מעמיק, לקרוא על המוצרים או על השיטות ולהבין מה ההיגיון העומד מאחוריהם ואילו חומרים פעילים הם מכילים".

       

       

      איפור הולוגרפי

      הדס: "ניצני המגיפה הססגונית והמבריקה החלו עם צלליות הולוגרפיות ולק הולוגרפי, אחר כך הגיעו שפתונים הולוגרפיים, ומכאן עושה רושם שאין דרך חזרה. מברשות חד-קרן עם ידיות הולוגרפיות כבר פקדו אותנו, ההשקה של גלוסים הולוגרפיים מתוכננת ברגעים אלה ממש וגם היילייטרים - כמובן שגם היילייטרים – הולכים לכבוש לנו את האינסטגרם וככל הנראה את הפרצוף.

       

      "מאיפה בא הטרנד הזה? כנראה שבעידן הסושיאל מדיה כל אחת רואה את עצמה בתור חד-קרן מנצנץ ואך טבעי שזה יתבטא גם באיפור. אבל בשורה התחתונה, זה נראה בסוף יותר כמו תאונה רדיואקטיבית ופחות כמו משהו שהייתי רוצה להיראות איתו בציבור. אני מאוד רוצה להאמין שהטרנד הזה לא יזכה לאריכות ימים ובאופן כללי מעוניינת להכריז שהיום שבו אמצא את עצמי קונה היילייטר הולוגרפי הולך לסמן את הקץ לציביליזציה כולה".

       

      מה שיותר בולט יותר טוב (צילום: Gettyimages)
        מה שיותר בולט יותר טוב(צילום: Gettyimages)

         

        GO BOLD OR GO HOME

        אלינור: "כל טרנד שיש היום תופס במלוא העוצמה. הטרנדים האחרונים היו הקונטורינג, ההיילייטר והמטאלי והם תפסו בכל הכוח. אי אפשר כבר לעשות משהו בעדינות היום, הכל צריך להיות מאוד בולט וחזק, וככל שזה יותר בולט - זה מצטלם יותר טוב ונראה יותר טוב באינסטגרם.

         

        "הטרנד האחרון שתפס הוא הטרנד של צבעי השפתיים החזקים, בין אם מדובר בצבעים מושחרים לקראת החורף, בגוונים מטאליים ואפילו כחול טורקיז בוהק - כל עוד זה פיגמנטי לחלוטין, אטום ובועט, זה מתאים. גם אם משאירים את שאר הפנים נקיות ועדינות, ברגע שיש שפתיים בולטות הכל נראה טוב יותר. זה אחד הטרנדים הכי קלים לאימוץ – כל אחת יכולה למצוא את הצבע שמתאים לה. יכול להיות שזה יהיה האדום הקלאסי, החום של הניינטיז או שחור מטאלי - יש כל כך הרבה אפשרויות".

         

        הבלוגריות: 

        בת שבע צ'רקסקי

        בת 30, מנהלת ויוצרת תוכן עבור הבלוג "שקר החן והבל היופי", בעלת מותג לייעוץ אסטרטגי וניהול תוכן דיגיטלי למותגי לייף סטייל ששמו Social Girls

         

        A photo posted by Eleanor (@eleanorbartal) on

        אלינור ברטל

        בת 25, מנהלת לקוחות בתחום הדיגיטל וגם בלוגרית ויוטיוברית אופנה, יופי ולייף סטייל.

         

         

        A photo posted by Hadas Sher (@hadas_sher) on

        הדס שר

        (הגיל הוא מידע מסווג), כותבת תוכן ובעלת ערוץ לייף סטייל, מנהלת קהילת לייף סטייל בפייסבוק.

         

         

        A photo posted by luba shraga (@luba.shraga) on

        לובה שרגא

        בת 28, כותבת בלוג הלייף סטייל Fashion Tails ובעלת המותג Social Girls, יחד עם בת שבע צ'רקסקי.

         

        כל התחזיות, הטרנדים וה-Must have של 2017 בגיליון ענק של Gostyle:

         

           

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד