מדעי היופי: אקדמיה ישראלית ראשונה לכוהנות טיפוח ביוטיוב

אחרי שהביוטריות העולמיות כבשו את האינטרנט, מיזם חדש של סופר-פארם מלמד גם את הישראליות איך להפוך מחובבות טיפוח בסתר לגורואיות של איפור ברשת

הילה יחימוביץ'

|

09.05.16 | 09:36

מגיל צעיר הן יושבות שעות מול המראה, מאפרות את עצמן ואת החברות. יש להן ארון מלא בתמרוקים, והן תמיד שמחות לשלוף טיפים בענייני יופי לכל דכפין. לפני כמה שנים הן מיתגו את עצמן מחדש, החליפו את המראה במצלמת מחשב, למדו את רזי היוטיוב והפכו במהרה לבעלות שם בענף האיפור והטיפוח, עם קהל של מעריצים אדוקים ברשת ומיליוני צפיות. כך נולדו היוטיובריות, או בשמן החדש והסקסי – "ביוטריות".

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

הרשת מלאה בסיפורי סינדרלה של חובבות טיפוח שהפכו להצלחות בינלאומיות. הביוטרית מישל פאן, למשל, הפכה למעצמה בפני עצמה כאשר בנוסף לשמונה מיליון העוקבים שלה ביוטיוב, היא פרסמה ספר איפור וטיפוח, מונתה למעצבת הראשית של סרטוני ההדרכה של לנקום והשיקה קו קוסמטיקה מצליח עם המותג (בשם EM). סיפור הצלחה מדהים נוסף הוא של הביוטרית המקסיקנית הצעירה יויה, שמציעה הדרכות איפור ו-DIY בשפה הספרדית. עם למעלה מ-14 מיליון עוקבים, בשנה שעברה הרוויחה יויה כ-41,000 דולר מדי חודש רק מצפיות הגולשים בסרטוניה הצבעוניים.

 

 

בעת האחרונה החלה התופעה לצבור תאוצה גם בארץ, ועל מסכי המחשב בישראל ניתן למצוא שלל ביוטריות מקומיות המציעות מידע פשוט, מהיר וזמין בעברית. בראשן של כוהנות היופי התורניות ניצבת אשלי וקסמן בקשי, ללא ספק הביוטרית הגדולה והמוכרת בישראל, שהתחילה את הקריירה לפני שלוש שנים וסללה את הדרך לבאות אחריה. ערוץ היוטיוב של וקסמן בקשי פונה כעת ל-100,000 עוקבים ביוטיוב, ובנוסף היא מחזיקה גם בערוץ יוטיוב פרטי של "מאחורי הקלעים" במשפחת בקשי – המושך 65,000 עוקבים סקרניים. בעקבות ההצלחה ברשת, היא השיקה השנה קו מברשות איפור.

 

 

ביוטרית נוספת ומדוברת בארץ היא המאפרת מורן טרסוב, המציעה הדרכות איפור וטיפוח בערוץ יוטיוב הזוכה ללמעלה מ-21,000 עוקבים. לפני כמה חודשים קיבלה גם פינה קבועה בתוכנית "מילון היופי".

 

  

החיבור הנוצץ בין תחום האיפור, הקהילה המקוונת וההצלחה הכלכלית גם במדינה קטנה כמו ישראל, הביא בנות רבות לנסות להשיג דריסת רגל בתעשייה זו – אך מלבד חיבור לאינטרנט, מצלמה וערכת איפור, על מנת להיכנס לתחום יש צורך גם בהבנה בסיסית של הנושא. כעת החליטה רשת סופר-פארם לקפוץ על העגלה ולהקים את האקדמיה לביוטריות, שנמצאת כעת בשלבי מיון סופיים. בסופם, ייבחרו 20 משתתפות שיצטרפו לאקדמיה שתיערך במשרדי גוגל בתל אביב.

 

"בין אם מדובר ביוטיוב, אינסטגרם או פייסבוק – תרבות האינסטנט שינתה את הגישה שבה המאפרים משווקים את עצמם". שלי גפני (צילום: ענבל מרמרי)
    "בין אם מדובר ביוטיוב, אינסטגרם או פייסבוק – תרבות האינסטנט שינתה את הגישה שבה המאפרים משווקים את עצמם". שלי גפני(צילום: ענבל מרמרי)

     

    הלימודים באקדמיה בנויים משמונה מפגשים של הדרכות וסדנאות עם מרצים מתחומים שונים, ובהם המאפרת שלי גפני, הסטייליסטית מיטל ברונר והבמאית ג'ולי שלז. פאנל שופטים, שבו ישתתפו בין השאר מוטי רייף, שלי גפני ואשלי וקסמן בקשי, יבחר את הביוטרית הזוכה. מעבר לחשיפה, קידום וליווי בהקמת ערוץ יוטיוב משלה, הביוטרית המאושרת תזכה בנסיעה חווייתית ללונדון וביקור ב-YouTube space, שם תפגוש את המומחים בתחום. לדברי גלי ברגר, דוברת סופר-פארם, משתתפי האקדמיה מגיעים ממגוון רקעים, רובם בטווח גילאים שבין 30-20, אבל לא רק. בין המשתתפות תוכלו אפילו למצוא גבר אחד.

     

    בפאנל השופטים של האקדמיה לביוטריות: אשלי וקסמן בקשי (צילום: גל חרמוני)
      בפאנל השופטים של האקדמיה לביוטריות: אשלי וקסמן בקשי(צילום: גל חרמוני)

       

      "בין אם מדובר ביוטיוב, אינסטגרם או פייסבוק – תרבות האינסטנט שינתה את הגישה שבה המאפרים משווקים את עצמם. יש המון נישות של איפור, מאפרי כלות, מאפרי אופנה, מאפרים שעובדים בטלוויזיה, יוטיובריות – מה שחשוב הוא לדעת לקדם את עצמך, שיראו אותך", אומרת המאפרת שלי גפני, שתלמד באקדמיה תכני איפור, אסתטיקה וטיפוח.

       

      בין המרצים: הסטייליסטית מיטל ברונר
        בין המרצים: הסטייליסטית מיטל ברונר

         

        לדבריה, הביוטריות הן הדור הבא: מי שלא נמצא על המסך ואין לו נוכחות ברשת, עלול להיעלם. "הדור החדש הזה בעצם מגלה לנו שהכול יותר נגיש. כל אחת יודעת לפתוח את יוטיוב ולחפש 'איפור לערב', או 'איפור לעיניים קטנות' – וצצות לה מגוון אפשרויות. היא בוחרת למי להתחבר. המטרה של האקדמיה היא, למעשה, ללמד את אותן ביוטריות עתידיות להוציא את המיטב מעצמן, למצוא את הסגנון האישי שלהן".

         

        האקדמיה הישראלית לביוטריות היא כמובן לא מיזם יחיד בעולם, כי אם חלק מטרנד בינלאומי שהולך ותופס תאוצה. ביוני הקרוב תיפתח בפריז אקדמיה ללימודי סודות הוולוג (וידאו-בלוג) של חברת יוטיוב העולמית ולוריאל פריז. במשך שישה חודשים ילמדו 10 צרפתים וצרפתיות את רזי המקצוע, כשבסופם יקבלו את תעודת ה-BeautyTUBE הנכספת. באופן לא מפתיע, הקורסים השונים, שיעורי הבית והמתרחש מאחורי הקלעים יתועדו כתוכנית ריאליטי, שתשודר בעמוד היוטיוב של לוריאל. הרי בעידן האינסטנט, אי אפשר אחרת.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד