כאן גרים ומתלבשים בכיף: מותגי האופנה מתרחבים להום סטיילינג

כשהן דוהרות על מגמה עולמית ותיקה ועל הוואקום המתקיים בישראל בין איקאה להביטאט, חנויות אופנה מובילות כסטורי ועדיקה מחליטות להלביש לכם גם את הבית

איתי יעקב

|

21.01.16 | 09:06

"התחום הזה עדיין לא מפותח בישראל, ויש פער גדול בין מה שקורה בעולם לבין ישראל". סטורי (צילום: סטורי)
"התחום הזה עדיין לא מפותח בישראל, ויש פער גדול בין מה שקורה בעולם לבין ישראל". סטורי (צילום: סטורי)
"חיפשנו כיצד לתת ללקוחה מוצר משלים, במחיר יחסית נמוך ועם טוויסט אופנתי. מצד שני, אנחנו לא זארה הום. אנחנו לא מוכרים מצעים או רהיטים". עדיקה (צילום: טל קרת)
"חיפשנו כיצד לתת ללקוחה מוצר משלים, במחיר יחסית נמוך ועם טוויסט אופנתי. מצד שני, אנחנו לא זארה הום. אנחנו לא מוכרים מצעים או רהיטים". עדיקה (צילום: טל קרת)

לפני עשר שנים פתחה המעצבת שרון ברונשר חנות קונספט חדשה בתל אביב בעיצוב בוהק, שהציגה לצד טקסטיל לבית - בעיקר כלי מיטה ממבחר בדים והדפסים - גם פריטי לבוש בסגנון בייסיק, שהפכו לפריטי חובה בקרב לקוחותיה. אחר כך הגיעו פריטי לבוש מורכבים יותר, עשויים תחרות ובדי וינטג', לצד מוצרי ספא, סבונים ריחניים עטופים ניירות מרשרשים, מוצרי נייר, אביזרים לבית, כלים עשויים פליז וגופי תאורה. "אנשים לא ידעו כל כך איך לאכול אותנו", נזכרת ברונשר השבוע. זה הזכיר להם חנויות מחו"ל: קצת Muji, קצת Urban Outfitters. אבל בניגוד לחנויות שמציעות אוצרות של מוצרים שונים, כמו Merci בפריז או APC בניו יורק, הלקוחות אצלנו מבינים שיש מאחורי הפריטים חותמת אחת של מעצב".

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

עם ארבעה סניפים פעילים (שניים בבעלותה, שניים בזכיינות) וסגנון מובהק שהפך לסימן היכר, ברונשר מעצבת סגנון חיים שלם. בנישה הזאת פועלים בישראל מספר בוטיקים וחנויות קונספט, כמו סטודיו Be Longing (s) של נעה בר-לב דוידור שמעצבת חפצים, בגדים ומוצרי נייר בסגנון טבעי ומזמין, או בוטיק נומרו 13 בנווה צדק של אליז ג'וליארד, שמציע בגדים לצד עבודות אמנות, אביזרים וחפצים לבית, והחנות רונן חן Limited שהקים המעצב בשנה שעברה, ומאגדת לצד פריטי לבוש בעיצובו ובמהדורה מוגבלת, גם אוצרות של חפצים כמו כלי קרמיקה, כריות פוף ועוד.

 

פטפון של המותג Crosley בסטורי (צילום: 746 PHONES לסטורי)
    פטפון של המותג Crosley בסטורי(צילום: 746 PHONES לסטורי)
     

     

    לכל אחת מהחנויות אופי ותמהיל שונים המייחדים אותם זה מזה, ומציגים את חזונו השלם של המעצב או הבוטיקאי. לכולם חלום לפענח את סוד ההצלחה של הבוטיקים קורסו קומו 10 ממילאנו וקולט מפריז שהצליחו להפוך למוסדות בתחומם, ולשלב באלגנטיות ובהרמוניה בין אופנה, עיצוב, לייף סטייל ואמנות.

     

    בימים בהם תעשיית האופנה נמצאת בצוק העיתים ומנכ"לים יצירתיים מחפשים אחר מקורות הכנסה נוספים - כמו תחום בגדי היוקרה לילדים - מהלכים של עיצוב ואופנה תחת קורת גג אחת הופכים יותר ויותר פופולאריים.

     

    "אני לא אמכור ספל רגיל, אלא כזה שיש לו כיתוב או שפה עיצובית שמתכתבת עם הרוח של עדיקה, ופונה ללקוחה בגילאים 20 עד 40". עדיקה (צילום: טל קרת)
      "אני לא אמכור ספל רגיל, אלא כזה שיש לו כיתוב או שפה עיצובית שמתכתבת עם הרוח של עדיקה, ופונה ללקוחה בגילאים 20 עד 40". עדיקה(צילום: טל קרת)

       

      שני מהלכים שהושקו החודש מעניקים למגמה הזו חיים מחודשים ומבססים אותה משמעותית גם בישראל. לפני חודש השיק אתר האופנה עדיקה את מחלקת Home עם מוצרי עיצוב לבית, והשבוע נפתחה ברחוב שינקין 64 בתל אביב החנות Story + של קבוצת 911, הסמוכה לחנות האופנה בשינקין 60. בנוסף, הכריזה קבוצת 911 כי תשיק בסוף חודש פברואר חנות קונספט חדשה בגודל 700 מ"ר במתחם שרונה בתל אביב, שתאגד יחד את כל מותגי האופנה והעיצוב של הקבוצה.

       

      "אנחנו מקפידים על אקלקטיות של מותגים מאירופה וארצות הברית, ולא מוכרים מוצרים של חברה אחת". MUUTO בסטורי (צילום: MUUTO לסטורי)
        "אנחנו מקפידים על אקלקטיות של מותגים מאירופה וארצות הברית, ולא מוכרים מוצרים של חברה אחת". MUUTO בסטורי(צילום: MUUTO לסטורי)

          

        בקרוב יוכלו הלקוחות לרכוש בחלל אחד ג'ינסים של המותג נודי, נעליים של פלאדיום, רהיטים לבית של המותג הסקנדינבי מוטו, וקופסאות פלסטיק צבעוניות של האפי ג'קסון. טווח המחירים המאוד רחב יתחיל ב-19.90 שקל לכרטיס ברכה, ויאמיר עד ל-20,000 שקל לספה של מוטו.

         

        "האסטרטגיה מאחורי מהלך ההתרחבות לתחום העיצוב היא טבעית", מסביר מנכ"ל עדיקה דדי שוורצברג. "חיפשנו כיצד לתת ללקוחה מוצר משלים, במחיר יחסית נמוך ועם טוויסט אופנתי. מצד שני, אנחנו לא זארה הום. אנחנו לא מוכרים מצעים או רהיטים", הוא מדגיש, "אלא מוצר עיצובי וטרנדי. אני לא אמכור ספל רגיל, אלא כזה שיש לו כיתוב או שפה עיצובית שמתכתבת עם הרוח של עדיקה, ופונה ללקוחה בגילאים 20 עד 40".

         

        "האסטרטגיה מאחורי מהלך ההתרחבות לתחום העיצוב היא טבעית". עדיקה (צילום: טל קרת)
          "האסטרטגיה מאחורי מהלך ההתרחבות לתחום העיצוב היא טבעית". עדיקה(צילום: טל קרת)
           

           

          לדברי שוורצברג, חלק מהמוצרים מבוססים על הקטלוג של קבוצת גולף, ספינת האם שרכשה את עדיקה בשנה שעברה. "היה לי חלום למכור מוצרי עיצוב בעדיקה עוד לפני הבגדים. זיהיתי שהאי-קומרס בתחום העיצוב והאביזרים יתפוס תאוצה", אומר שוורצברג. "ההחלטה להתרחב רק עכשיו, נובעת מיכולת הרכש של קבוצת גולף. חלק מהמוצרים ניתן למצוא גם בחנויות הקונספט החדשות של גולף בהרצליה ותל אביב, שמציעות חלל אחד המוכר הלבשה ועיצוב".

           

          "השפה הייחודית שלנו מזוהה עם אוצרות אורבנית שהלקוחות שלנו כבר יודעים לזהות". TELLKIDDO בסטורי (צילום: TELLKIDDO לסטורי)
            "השפה הייחודית שלנו מזוהה עם אוצרות אורבנית שהלקוחות שלנו כבר יודעים לזהות". TELLKIDDO בסטורי(צילום: TELLKIDDO לסטורי)

             

            גם באתר האונליין של סטורי מציעים מוצרי עיצוב לבית בשנה האחרונה, מהלך שיגיע לשיאו עם פתיחת חנות הקונספט "סטורי בשרונה" בחודש הבא. לדברי דורון צין, מנהלת תחום הליבינג בקבוצת 911, במהלך השנתיים וחצי האחרונות הם שקדו על מחקר שוק, שמטרתו לייצר תמהיל מוצרים מ-50 חברות, שיתאים לאופי ולשפה של מותגי האופנה, קרי, אקלקטיות אורבנית. "התחום הזה עדיין לא מפותח בישראל, ויש פער גדול בין מה שקורה בעולם לבין ישראל", אומרת צין. "בין הביטאט לאיקאה אין אמצע, וההיצע קטן ולוקה בחסר".

             

            יש, לדוגמה, את פוקס הום ואת גולף אנד קו שמציעות פריטי עיצוב לבית במחירי ביניים.

            "זה כמו שתשווה בין המותגים של סטורי לפוקס. אין קשר ביניהם. אנחנו מקפידים על אקלקטיות של מותגים מאירופה וארצות הברית, ולא מוכרים מוצרים של חברה אחת. השפה הייחודית שלנו מזוהה עם אוצרות אורבנית שהלקוחות שלנו כבר יודעים לזהות".

             

            בקרוב בחנות הקונספט סטורי בשרונה. טלפון של המותג 746 (צילום: 746 PHONES לסטורי)
              בקרוב בחנות הקונספט סטורי בשרונה. טלפון של המותג 746(צילום: 746 PHONES לסטורי)

               

              כאמור, על אף הדמיון בין המהלכים של העת האחרונה, כל אחד מהם מציע מוצרים שונים בתכלית. באתר של עדיקה לא תוכלו למצוא את הריהוט הכבד של חברת מוטו, שיוצב בחנות סטורי בשרונה, אלא יותר מגוון רחב של פריטי עיצוב קטנים ופיצ'יפקס. מצד שני, בסטורי בשרונה לא תוכלו לרכוש את המוצר ולקבלו עם שליח תוך מספר ימי עסקים. לקוחות שירצו להשוויץ בספה של מוטו, כמו זו שנרכשה על ידי המעצב אורי להבי והופיעה בביקור הבית שערכנו אצלו השנה, יוכלו לבחור גודל וחומר, ולקבלה רק כעבור חודשיים-שלושה. או כמו שצין מסבירה: "אנשים שקונים ספה של מוטו מודעים לעובדה שזה לא איקאה".

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד