במקום שלטי חוצות: עולם האופנה עובר לפרסום באתרי פורנו והיכרויות

תצוגות בלייב בגריינדר, קמפיינים מבוססי טינדר, והגישה החדשה בדיזל: "לפני שמתחילים לאונן מול סרט פורנו, אפשר לעצור ולהתרשם מהמכנסיים החדשים שלנו"

איתי יעקב

|

27.01.16 | 09:49

מעצב האופנה הראשון ששידר בלייב את תצוגת האופנה שלו באפליקציית גריינדר. ג'יי וו אנדרסון (צילום: gettyimages)
מעצב האופנה הראשון ששידר בלייב את תצוגת האופנה שלו באפליקציית גריינדר. ג'יי וו אנדרסון (צילום: gettyimages)
צ'אט באווירת טינדר בקמפיין של קלווין קליין
צ'אט באווירת טינדר בקמפיין של קלווין קליין

תמונות ראשונות שפורסמו השבוע מקמפיין הנשים של המעצבת הבריטית ויויאן ווסטווד, חשפו את הפנים החדשות שבחרה המעצבת לאביב הקרב. בדומה לקמפיין של לואי ויטון, גם ווסטווד בחרה בדמות גברית להציג את קולקציית הנשים בעיצובה, ולא סתם דמות, אלא כוכב הפורנו האמריקאי קולבי קלר, 35, המכונה "מרינה אברמוביץ' של הפורנו ההומואי", ע"ש אמנית המיצג הנודעת והיחס שלו לפורנו כאל מעשה אמנות. בתמונות הקמפיין, שצולמו על ידי יורגן טלר בוונציה, מופיע קלר לבוש בפריטים מקולקציית הנשים של המעצבת, כמו מגפי עור אדומים גבוהים או שמלת רשת ירוקה - מהלך שמחזק את מגמת הג׳נדר-בנדר הנוכחית באופנה.

 

הקמפיין החדש של ויויאן ווסטווד. הבגדים לנשים, הדוגמנים: גברים כוכבי פורנו  (צילום: Juergen Teller)
    הקמפיין החדש של ויויאן ווסטווד. הבגדים לנשים, הדוגמנים: גברים כוכבי פורנו (צילום: Juergen Teller)
     

     

    "עולם הפורנו ועולם האמנות הם תמונות ראי אחד של השני", אמר בעבר קלר בראיון להארץ. "שניהם אובססיביים לגבי יופי ולגבי התשוקות של התרבות העולמית ברגע הנתון. בשניהם יש טרנדים שבאים והולכים, בשניהם יש אנשים כנים וחברותיים שמנעימים את החוויה והמאמץ שלך - לצד אנשים נצלנים ורמאים שגוזלים אותך והורסים את החוויה בעבור כולם".

     

    כוכב הפורנו קולבי קלר, המכונה "מרינה אברמוביץ' של הפורנו ההומואי" (צילום: Juergen Teller)
      כוכב הפורנו קולבי קלר, המכונה "מרינה אברמוביץ' של הפורנו ההומואי"(צילום: Juergen Teller)
       

       

      ווסטווד היא רק הסמן הימני של החיבור בין אופנה, פורנו ואתרי היכרויות להומואים, שמסתמן בשבועות האחרונים כמגמה בוערת. כחלק מחיפוש אחר אסטרטגיות פרסום חדשות, עושה רושם כי מעצבים ומותגי אופנה פונים כעת לפלטפורמות שעד היום נחשבו מוקצות על ידי מפרסמים "לגיטימיים".

       

      >> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

       

      רק לפני כשבועיים הפך הבריטי ג'ונתן וויליאם אנדרסון למעצב האופנה הראשון ששידר בלייב את תצוגת האופנה שלו משבוע האופנה לגברים בלונדון באפליקציית גריינדר. הגולשים באפליקציה, גברים בלבד, קיבלו התראה על שידור התצוגה ימים ספורים קודם לכן, וקיבלו קוד מיוחד לצפייה בשידור החי. יום למחרת התצוגה פרסם אתר האונליין של ווג כי מספר סוכנויות דוגמנים חששו לשלוח את הדוגמנים לתצוגה, מכיוון שהיא מוצגת באתר דייטינג, אך נראה כי התצוגה עברה בשלום איתם או בלעדיהם.

       

      התצוגה שודרה בגריינדר לגברים בלבד. ג'יי וו אנדרסון
        התצוגה שודרה בגריינדר לגברים בלבד. ג'יי וו אנדרסון

         

        למי שלא מכיר, גריינדר היא אפליקציית היכרויות לגייז מבוססת מיקום, שהושקה בשנת 2009 על ידי הישראלי-אמריקאי ג'ואל סימחאי, והיא מאפשרת לנהל שיחות בלייב עם גברים הנמצאים ברדיוס הקרוב אליכם. מאז השקתה צברה האפליקציה פופולאריות רבה, ובעקבותיה הושקו אפליקציות היכרויות נוספות מבוססות מיקום, כמו גרולר, סקראף, הורנט ועוד. כיום מחזיקה גריינדר ב-7 מיליון משתמשים רשומים, מתוכם מיליון פעילים מדי יום.

         

        "כולנו בני אדם, לכן כולנו חייבים להיות מיניים ואטרקטיביים בצורה כלשהי למישהו אחר. זה שם המשחק, רק עם בגדים". ג'ונתן וויליאם אנדרסון (צילום: gettyimages)
          "כולנו בני אדם, לכן כולנו חייבים להיות מיניים ואטרקטיביים בצורה כלשהי למישהו אחר. זה שם המשחק, רק עם בגדים". ג'ונתן וויליאם אנדרסון(צילום: gettyimages)

           

          "כולנו בני אדם, לכן כולנו חייבים להיות מיניים ואטרקטיביים בצורה כלשהי למישהו אחר. זה שם המשחק, רק עם בגדים", הסביר אנדרסון, 31, את האסטרטגיה שעומדת מאחורי הבחירה בגריינדר כפלטפורמה לתצוגת אופנה בראיון שנתן לניו יורק טיימס בשבוע שעבר.

            

          אנדרסון, שזכה לאחרונה בפרס מעצב השנה לנשים ולגברים בטקס פרסי האופנה הבריטיים, נחשב למעצב פורץ דרך מבחינה אסתטית וממבשרי טרנד הג'נדר-בנדר הנוכחי. הבחירה שלו בגריינדר מסמנת אותו גם כפורץ דרך בתחום הפרסום.

           

          ממבשרי טרנד הג'נדר-בנדר הנוכחי. תצוגת הגברים של ג'יי וו אנדרסון (צילום: gettyimages)
            ממבשרי טרנד הג'נדר-בנדר הנוכחי. תצוגת הגברים של ג'יי וו אנדרסון(צילום: gettyimages)

             

            לאחרונה שכרה גריינדר את הפרסומאי לנדיס סמית'רס, לשעבר ממשרד הפרסום אוגילבי & מאת'ר, ולדבריו, הגולשים באפליקציה מתעניינים מאוד באופנה, כך שהוא בהחלט רואה בעתיד שיתופי פעולה נוספים בתחום הלייף סטייל. בהתייחסו לשאלה האם מוזמנים לצפייה גם גולשים שאינם מעוניינים בדייטינג עם גברים, אמר סמית'רס: "האפליקציה חינמית להורדה, ואתה לא חייב להשתמש בה למטרה שלשמה היא הוקמה".

             

            טקסטים המבוססים על צ'אט אמיתי. הקמפיין של קלווין קליין
              טקסטים המבוססים על צ'אט אמיתי. הקמפיין של קלווין קליין

               

              אנדרסון הוא לא המעצב היחיד שפניו מופנות אל אפליקציות דייטינג כמו גריינדר. בקיץ האחרון פרסם מותג אופנה האמריקאי קלווין קליין ג'ינס מודעות פרסומת עם דוגמנים שלצדם הופיעו התכתבויות צ'אט באווירת טינדר – אפליקציית היכרויות פופולארית לנשים ולגברים, סטרייטים, בי וגייז, עם 60 מיליון משתמשים ב-196 מדינות. טינדר מבוססת על התחברות באמצעות מייל או פייסבוק, מה שמאפשר ניתור מדויק של קהל המשתמשים. לאפליקציה 10 מיליון משתמשים פעילים באופן יומי, וטינדר מתגאה ב-1.4 מיליארד Swipes ביום, אותה פעולה שעושים הגולשים באפליקציה בעת ברירת הדייט.

               

              באפליקציית ההיכרויות טינדר פעילים 10 מיליון משתמשים מדי יום. קלווין קליין
                באפליקציית ההיכרויות טינדר פעילים 10 מיליון משתמשים מדי יום. קלווין קליין

                 

                נתוני הגלישה בטינדר וגריינדר, עם קהל של עשרות מיליונים שרובו צעיר וחובב טרנדים, קולעים בדיוק לצרכים של חברות אופנה.

                החודש נכנסה לתחום גם חברת האופנה האיטלקית דיזל, שהשיקה במסגרת שבוע האופנה בלונדון את קמפיין האופנה החדש, בכיכובם של הזמר האמריקאי ג'ו ג'ונאס והדוגמן הישראלי סתיו סטרשקו. הקמפיין מדבר בשפה חזותית של צ'אט עם סיסמאות מלוות בהאשטגים ואימוג'ים המקובלים בשיחות כתובות אונליין.

                 

                האשטגים ואימוג'ים. סתיו סטרשקו בקמפיין של דיזל (צילום: Jordan Hemingway)
                  האשטגים ואימוג'ים. סתיו סטרשקו בקמפיין של דיזל(צילום: Jordan Hemingway)

                   

                  בראיון למגזין האונליין dazeddigital סיפר ניקולא פורמיקטי, המנהל הקריאטיבי של דיזל, כי הקמפיין יפורסם באפליקציות טינדר וגריינדר, וכן באתרי הפורנו YouPorn (מקום 174 באתרי האינטרנט הנצפים בעולם) ו-Pornhub (מקום 64 באותה רשימה). "אנחנו עדיין מפרסמים בשלטי חוצות ומגזינים, אבל אנו צריכים לפרסם יותר היכן שאנשים באמת נמצאים, בין אם זה בטלפון הנייד, באייפדים, ובאפליקציות כמו טינדר וגריינדר", אמר פורמיקטי והסביר כיצד האסטרטגיה עובדת: "עבור טינדר יצרנו בעצם דוגמנים שנראים כמו משתמשים אמיתיים, כשברגע שאתה מעביר אותם הלאה, קופצת הודעה ואומרת לך שלום. כמשתמש יהיה לך ברור שזאת מודעה, אבל הערך המוסף שלה הוא לייצר חווית משתמש המותאמת למקום שבו אנחנו נמצאים".

                   

                  "מיניות היא עדיין טאבו בעולם של היום, ואנחנו בדיזל רוצים לדבר על דברים שלא כולם מדברים עליהם". ניקולא פורמיקטי (צילום: gettyimages)
                    "מיניות היא עדיין טאבו בעולם של היום, ואנחנו בדיזל רוצים לדבר על דברים שלא כולם מדברים עליהם". ניקולא פורמיקטי(צילום: gettyimages)

                      

                    גם על הפרסום באתרי פורנו הסביר פורמיקטי: "אנחנו מותג האופנה הראשון שמפרסם ב-Pornhub. מיניות היא עדיין טאבו בעולם של היום, ואנחנו בדיזל רוצים לדבר על דברים שלא כולם מדברים עליהם. כמה אנשים במשרד היו בהלם, אבל רנצו (רוסו, הבעלים של החברה, א"י) היה נלהב: 'זה כל כך דיזל, בואו נעשה את זה'. זאת דרך חדשה להסתכל על פרסום: לפני שאנחנו מתחילים לאונן מול סרט פורנו, אפשר לעצור ולהתרשם מהמכנסיים והנעליים החדשים שלנו".

                     

                     
                    הצג:
                    אזהרה:
                    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד