בפברואר 2014 החל הבאז להירקם סביב הסרט "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", שיצא לאקרנים בחצות בלילה שבין רביעי לחמישי (17 בדצמבר) בעולם כולו. הלוס אנג'לס טיימס מעריך השבוע כי ההכנסות ממכירת הכרטיסים בסוף השבוע הראשון בארצות הברית וקנדה יכניסו לאולפני דיסני, המחזיקים בזכויות לסרט, בין 175 ל-250 מיליון דולר, ועד 2.5 מיליארד דולר בסך הכול מהכנסות ברחבי העולם. יחד עם שני סרטים נוספים בסדרה, שצפויים לצאת במהלך השנים הקרובות, וכולל את הכנסות ממרצ'נדייז על שימוש בדמויות, מדובר בכ-30 מיליארד דולר שדיסני תשלשל לכיסה על פי ההערכות.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
עם סכומים כאלה, לא קשה להסביר את הרצון הגורף של חברות מכל התחומים לקחת חלק בדארת'מאניה - מאוכל ועד עיצוב, ממשחקי ילדים ועד מגזינים מיוחדים הפונים לחובבים המושבעים של סדרת הסרטים, אולם נדמה כי בראש כל אלה עומד עולם האופנה.
יריית הזינוק של תופעת ה"סטאר וורס סטייל" התקיימה בתצוגת האופנה של המותג האמריקאי רודארטה בשבוע האופנה בניו יורק, כשבתמונת הסיום על המסלול ניצבו חמש דוגמניות, לבושות שמלות ערב ארוכות שעליהן מתנוססים הדפסים של דמויות מהסרט, ביניהן הרובוט המוזהב C3-PO ומאסטר יודה, אותו חייזר ירקרק בעל אוזניים מחודדות, שנחשב לחבר בכיר בצמרת הג'דיי.
שבועיים לאחר מכן היה זה מותג האופנה הבריטי Preen שבחר להתייחס אל הסרט, שהחל אז לקרום עור וגידים. מעצבי המותג ג'סטין ת'ורנטון ות'אה ברגזי שיגרו אל המסלול דוגמניות בחולצת כותנה מכופתרת לבנה וחולצה עם דוגמה גרפית בכתום ולבן – כשעל שתיהן התנוססו פניו האכזריות של דארת' ויידר, המפקד העליון של צבא האימפריה הגלקטית, והדמות המפורסמת ביותר בכל סרטי מלחמת הכוכבים. כך קרה ששנתיים אחרי הקריצה העתידנית של ניקולא גסקייה בבלנסיאגה, עם הסווטשירטים מבד סקובה עם הדפסים חלליים, הפכה מלחמת הכוכבים לחלק בלתי נפרד מהאסתטיקה של עולם האופנה, עם מבול של קולקציות או פריטים ממגוון עצום של מותגים שהוקדשו לטרנד הקולנועי הלוהט.
גם כוכבות הסרט, דייזי ריידלי ולופיטה ניונגו, הפכו לגיבורות האופנה הגדולות של הרגע וזכו בשערי המגזינים החשובים - ריידלי על שער ELLE, ניונגו בווג, בעוד שבמגזינים וניטי פייר ורולינג סטון הלכו על שערים קבוצתיים לכל חברי הסט. מסע יחסי הציבור הזה, שהגיע לשיאו השבוע עם הקרנת הבכורה ביום שני השבוע בלוס אנג'לס, מכוון כולו להפיכת הסרט לרווחי ביותר בהיסטוריה של הקולנוע האמריקאי, כשכיום עומד בראש הרשימה הסרט אווטאר, עם הכנסות של 2.7 מיליארד דולר.
השאלה המתבקשת כשמתבוננים בפריטי האופנה הרבים שנוצרו בהשראת הסרט היא מה הוא קהל היעד אליו מכוונות חברות האופנה? האם מדובר בגיקים המזוהים כחובבי ז'אנר הסרטים הזה, או דווקא הקהל הרחב וחובב הטרנדים שרוצה לקחת חלק בבאז המתחולל סביב מלחמת הכוכבים? התשובה אינה חד משמעית, ורוב הסיכויים שמבחינת מותגי האופנה הכוונה היא לפנות לקהל רחב ככל שניתן, גיקים או קולים, אופנתיים יותר או פחות.
הדבר מתבטא בפריטים עצמם, שרובם ככולם חסרי ייחוד ואפיון מקורי, בין אם מדובר בסדרות של חולצות טי לגברים ובין אם מדובר בכובעים או גרביים. הפריט עצמו גנרי, בתוספת הדפס של לוגו מלחמת הכוכבים או דמות מתוך הסרט.
בחברת FOX הישראלית, למשל, השיקו סדרה של טי שירטס לגברים ולילדים עם דמותו של דארת' ויידר והכיתוב Star Wars; ברשת הספרדית פול אנד בר מציעים גם כן חולצות טי ומוסיפים סווטשירטים לגברים בצבעים שחור ולבן, עם כיתובים כמו Dark side בשילוב דמויות מהסרט; ברשת דלתא יצרו תחתונים עם הדפסי דמויות וב-H&M הגדילו לעשות ויצרו תחפושות למבוגרים עם דמויות מהסרט במחיר של 249 שקל. למעריצים ההדוקים זו הזדמנות להתכונן כבר עכשיו לפורים.
מבין כל שיתופי הפעולה שנרקמו, המסקרן ביותר הוא של חברת הנעליים הבריטית אירגיולר צ'ויס, שיימכר ברשת חנויות שופרא. מעצבי המותג, הידוע בגזרות נעליים אלטרנטיביות ואקסטרווגנטיות, שאבו מדמויותיהם של דארת' ווידר , יודה, סטורם טרופרז וכן מחרבות אור, ויצרו עקבים יוצאי דופן לנעליים המציגות עושר עיצובי בלתי רגיל, כמו זוג מגפוני עור שחורים עם עקב אחד בדמותו של דארת' ויידר ועקב שני בדמותו של סטורם טרופר בעל המסכה הלבנה. במקרה זה לא מדובר בעוד טי שירט עם לוגו מודבק, אלא בהתייחסות עיצובית אמיתית לדמויות בסדרה, שהפכו עם השנים לגיבורות התרבות של דורות שלמים.