פרסום ראשון: סמנכ''לית השיווק של קבוצת גולף התפטרה מתפקידה

לאחר שהובילה בחברה שינויים מרחיקי לכת, שאותתו על התעוררות עיצובית גדולה במותג המנומנם, ענבר נחשון עוזבת את החברה, שנה וחצי בלבד מכניסתה לתפקיד

איתי יעקב

|

08.12.15 | 14:17

ענבר נחשון. עמדה מאחורי מהלכים מהפכניים, שהפכו את גולף ממותג לייף סטייל מנומנם ומיושן למותג מסקרן שהאופנה בחזיתו  (צילום: יריב פיין וגיא כושי)
ענבר נחשון. עמדה מאחורי מהלכים מהפכניים, שהפכו את גולף ממותג לייף סטייל מנומנם ומיושן למותג מסקרן שהאופנה בחזיתו (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

סמנכ"לית השיווק של קבוצת גולף, ענבר נחשון, שנכנסה לתפקידה לפני שנה וחצי, הודיעה אתמול על התפטרותה מהחברה.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף (צילום: עמית שעל,כלכליסט)
    אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף(צילום: עמית שעל,כלכליסט)

     

     

    יחד עם מנכ"ל הקבוצה אלי מיזרוח, שנכנס לתפקידו בפברואר 2014, הובילה נחשון בחברה מהלכים מהפכניים, שהפכו את גולף ממותג לייף סטייל מנומנם ומיושן למותג מסקרן שהאופנה בחזיתו. זה החל בפרויקט סטייל האב, שפתח את שערי מחלקות העיצוב בגולף למעצבים צעירים עם כישרון פורץ דרך, המשיך בתצוגת האופנה שהתקיימה במתחם גולף בהדר יוסף, עם קולקציית אביב-קיץ 2015 שבישרה על פריחה אופנתית בחברה, וכן בפעילות ערה ברשתות החברתיות, יחד עם מובילי דעה כמו נסטיה ליסנסקי ודניאלה אלטר, ובחבירה למחלקה לאופנה בבצלאל, שגולף פרשה עליה את חסותה.

     

     

    חנות הקונספט של גולף בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה (צילום: עמית שעל, כלכליסט)
      חנות הקונספט של גולף בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה(צילום: עמית שעל, כלכליסט)

       

       

      השינויים הגיעו לשיאם עם שני מהלכים שזכו לסיקור נרחב בתקשורת: שיתוף הפעולה עם המעצבת דודו בר אור בקולקציית קפסולה, ורכישה של 100 אחוז מפעילות אתר מכירות האופנה עדיקה, תמורת 40 מיליון שקל. כל זאת, בנוסף לפתיחת חנויות הקונספט החדשות של המותג בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה ובדיזנגוף סנטר, ורכישת השליטה בקבוצת מותגי ארכדיה בישראל: טופשופ, טופמן, דורותי פרקינס ומיס סלפרידג'.

       

       

      "אופנה ורכב מניעים אנשים מתוך חשק". הקולקציה של דודו בר אור לגולף (צילום: גיא כושי ויריב פיין)
        "אופנה ורכב מניעים אנשים מתוך חשק". הקולקציה של דודו בר אור לגולף(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

         

         

        אל קבוצת גולף הגיעה נחשון ביוני 2014, לאחר שעזבה את תפקידה כסמנכ"לית השיווק בקבוצת הרכב קרסו. "שתי התעשיות האלה לוחצות על כפתורים רגשיים אצל הלקוח. מה שאתה לובש מספר מי אתה, והרכב שאתה נוסע בו אומר עליך הרבה", אמרה באפריל האחרון, במסגרת דיון שקיים ערוץ האופנה של Xnet בביתה של המעצבת דורין פרנקפורט. "אופנה ורכב מניעים אנשים מתוך חשק. זה מה שמשותף לשתי התעשיות". ל-Xnet נודע כי בין הסיבות לעזיבתה של נחשון היתה הצעת עבודה שלא ניתן לסרב לה.

         

        בחודשים האחרונים עושה רושם כי בקבוצת גולף מתחוללים שינויים נוספים. בסוף אוגוסט דיווחה הקבוצה כי לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת גולף ימונה האלוף במיל' יוחנן לוקר, לשעבר מזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לוקר החליף בתפקידו את אהרון מידן, לאחר שנה ו-8 חודשים בתפקיד.

         

         

        תצוגת הגמר של המחלקה לאופנה בבצלאל, שגולף פרשה עליה את חסותה
          תצוגת הגמר של המחלקה לאופנה בבצלאל, שגולף פרשה עליה את חסותה

           

           

          כמו כן, לפני שבועיים דיווחה גולף על הפסדים ברווח התפעולי ברבעון האחרון, בסך 5.6 מיליון שקל. זאת, בהשוואה לרווח של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכם ההפסד התפעולי בכ-6.5 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-32.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. על רקע ההפסדים הודיעה גולף כי הפעילה שורה של מהלכים, שיכללו גם סגירת עשרות חנויות מפסידות.

           

          מגולף נמסר בתגובה: "ענבר נחשון ביקשה לסיים את תפקידה. נחשון היתה שותפה לדרך בהובלת השינוי התפיסתי של מותגי הקבוצה, ואחראית על הקמת מחלקת השיווק והשפה המותגית בחברה. אירית בר-כהן, סגניתה של נחשון, תמונה לממלאת מקום מנהלת השיווק בקבוצה".

           

          ענבר נחשון מסרה בתגובה: "גולף יקרה לליבי. עשינו כברת דרך מהירה עם אסטרטגיית ה-Turn around למותגי הקבוצה. שמחתי לקחת חלק בשינוי האמיץ שעברה הקבוצה, מצאתי בגולף חברים אמיתיים, וארגון חזק הצועד קדימה בנחישות. קיבלתי הצעה שלא יכולתי לסרב לה מבחינת הקריירה האישית שלי והודעתי לאלי מיזרוח על רצוני לסיים את תפקידי. אני מאמינה בגולף, באלי מיזרוח ובהנהלה שימשיכו להוביל את החברה להצלחה גדולה".

           

          אלי מיזרוח מסר בתגובה: "ענבר היתה שותפה לדרך בהובלת השינוי התפיסתי של מותגי הקבוצה, אחראית על הקמת מחלקת שיווק בחברה, הובילה את השינוי התפיסתי, בנתה את השפה המותגית החדשה, תצוגות האופנה הייחודיות, קולקציית הקפסולה עם דודו בר אור והיתה שותפה להטמעת האסטרטגיה החדשנית של הקבוצה, בנייתן של הקולקציות החדשות, שילובן של הרכישות ומיזוגן בתוך הקבוצה והכניסה המוצלחת של גולף לאון ליין. אני מכבד את בחירתה ומאחל לה הצלחה באתגר החדש שבחרה".

           

           
          הצג:
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד