החזית העממית: המדריך
לשופינג אופנתי במחירי רצפה

מה קורה כשפאשניסטה שלובשת מותגים נשלחת לקניות ברשתות לואו קוסט? כתבתנו נרתמה לאתגר: להרכיב מראה מעודכן, כולל נעליים, במחיר פריט אחד בזארה

מאשה רודוב

|

18.11.15 | 09:29

האומנם ניתן להיראות מיליון דולר בלי להשתעבד להוצאות אסטרונומיות על בגדים?
האומנם ניתן להיראות מיליון דולר בלי להשתעבד להוצאות אסטרונומיות על בגדים?
אלטרנטיבה אופנתית לקהל הולך וגדל שהפרוטה אינה מצויה בכיסו
אלטרנטיבה אופנתית לקהל הולך וגדל שהפרוטה אינה מצויה בכיסו

מקובל לחשוב שסגנון אישי הוא פועל יוצא של יכולת כלכלית, כלומר, או שיש לך את זה – בחשבון הבנק – או שלנצח תישארי מתלבשת סתמית, נטולת אמירה ורלוונטיות אופנתית. אלא שמאז החלה המחאה החברתית על יוקר המחיה, הלך והתבסס מעמדה של האופנה המוזלת, כשבמקביל להתחזקות העולמית של רשתות האופנה המהירה והייצור הגובר בסין, קמו להן בזו אחר זו רשתות הלואו קוסט, שלא מתביישות להציג את עצמן כאלטרנטיבה אופנתית לקהל הולך וגדל שהפרוטה אינה מצויה בכיסו.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

על מנת לבדוק האם ההבטחה האופנתית של רשתות הלואו קוסט אכן מתקיימת, כלומר, האומנם ניתן להיראות מיליון דולר בלי להשתעבד להוצאות אסטרונומיות על בגדים, נרתמתי לאתגר המערכתי, חציתי את הקווים ויצאתי למשימה בחזית העממית של ענף ההלבשה המקומי: להרכיב לוק שלם, מכף רגל ועד ראש, בכל אחת מרשתות הלואו קוסט הגדולות, בעלות של פריט בודד ברשתות כמו זארה, H&M, טופשופ ושאר יקירותיהן של הפאשניסטות באשר הן.

 

האם שרדתי את האתגר בהצלחה? אתם תשפטו, על פי הממצאים שלפניכם.

 

 

1. הרשת: יפו תל-אביב, הלבשה ואביזרים לנשים

 

הסניף שבדקנו: קניון עזריאלי, תל אביב

 

אודות: הרשת מונה 12 סניפים, והיא היחידה מבין הרשתות שבדקנו המחזיקה בסניף בבירת האופנה תל אביב, שהושק רק בפברואר השנה, בהשקעה של 1.5 מיליון שקל. ההיצע בחנות נושא אופי צעיר וטרנדי, המשווק בסדרות קטנות ובטווח מידות מצומצם (0-3/XS-L).

 

הפלוסים: חלל מרווח ומואר היטב, תאי מדידה נוחים ושירות יעיל היו לנקודות פתיחה מבטיחות. השיטוט בין קירות התצוגה והסטנדים גילה מדד אופנתיות גבוה במיוחד, כך שלא היתה מגמה עונתית, מהבוהו של שנות ה-70 ועד הגראנג' והטרנד הצבאי, שנשארה ללא מענה. בלטו לטובה פריטי הג'ינס, עליוניות סריג ארוכות בהשראה אינדיאנית וחלק מהפריטים במראה עור וזמש. לצד הקו העיקרי, ישנה גם מחלקת ספורט מצומצמת אך איכותית, על טהרת המותגים במחירים מוזלים, ומחלקה נפרדת של נעליים, תיקים ואביזרים.

 

המינוסים: מיקום הפריטים בחלל הוא אקראי, ללא חלוקה על פי קטגוריה, צבע, טרנד או מידה, כשברוב הפריטים המידה על התווית היא OS - one size, גם אם לא מדובר בצללית האוברסייז. גם הם וגם נתח קטן של מכנסיים וחצאיות בטווח המידות 3-0, לא מצליחים לתת מענה לקהל רחב, כלומר, אם חצית את מידה 40 לא תצליחי להידחס אליהם.

 

     

    מה קניתי: אאוטפיט שהרכבתי בגווני שחור, לבן ואפור עם נגיעה רוקיסטית ואווירת ערב קלה. את חצאית הפרנזים הא-סימטרית והקצרה (64.90 שקל) איזנתי עם חולצת טי ארוכה בצללית מתרחבת (50.90 שקל) וז'קט סרוג המתכתב עם החצאית בשורת הפרנזים לאורך הרכיסה (49.90 שקל). אל אלה צוותו מגפוני אופנוענים שטוחים עם ניטים - הפתעה נעימה (69.90 שקל) שהפליאה לחתום את הלוק.

     

    החשבון: 235.60 שקל לטוטאל לוק של 4 פריטים.

     

      (צילום: שי נייבורג)
      (צילום: שי נייבורג)

       

       

      2. הרשת: פוראבר יאנג, הלבשה ואביזרים לנשים

       

      הסניף שבדקנו: הקניון הגדול, פתח תקווה

       

      אודות: רשת חדשה שחנכה לאחרונה סניף שני בקניון רחובות, ומציעה מגוון הלבשה אופנתי וצעיר בטווח מידות מצומצם, לצד מבחר לא גדול של נעליים ותיקים, וקיר של אקססוריז ככובעים, כפפות, גרבונים ועוד.

       

      הפלוסים: חלל מרווח ומואר המתמסר לטרנדים העונתיים עם שלל פריטים, ביניהם שפע של שמלות וטוניקות מסריגי מלאנז' דקים, שמלות מיני בצללית A ופריטים מחומרים דמויי זמש ופרווה ברוח טרנד הבוהו, חולצות כפתורים משובצות, סווטשרטים מודפסים, מכנסי סקיני מג'ינס ודריל ומגוון ז'קטים ועליוניות בצבעוניות עדכנית של קאמל, בורדו וזית.

       

      המינוסים: מספר מועט של תאי מדידה ביחס לגודל החנות, מוביל להיווצרות תורי המתנה. גם כאן בולט היעדר ההיגיון בסידור הפריטים בחנות, המקשה על ההתמצאות במרחב, כמו גם טווח מידות הצר מלהכיל את מרבית הנשים בישראל. בויפרנד ג'ינס במידה 3 (הגדולה ביותר), למשל, איים להתפקע עליי, כך שהעדפתי להשאירו מאחור.

       

         

        מה קניתי: כאן הלכתי על מראה קז'ואל גראנג'י, שבתוספת מגפונים בעלי עקב (עקבים הם פרט שנעדר מרוב רשתות הלואו קוסט) יכול היה בקלות להפוך

        את המראה למתאים גם לערב. נדחסתי לחצאית קלוש קצרה מבד פלנל עבה ויציב בדוגמה יפה של משבצות באדום ושחור (המחיר האטרקטיבי שלה, 40 שקל, בא על חשבון הרוכסן, שאת מקומו תפסה חגורת גומי לא גמישה מספיק), ששודכה לסווטשירט שחור ומעט צמוד (שוב, one size) עם דפוס פויל זהב (40 שקל), תיק קלאץ' עם ניטים זהובים (49.90 שקל) ונעלי אבזם שטוחות עם פרנזים (99.90 שקל) – שניהם מחומר דמוי עור.

         

        החשבון: 229.80 שקל לטוטאל לוק של 4 פריטים.

         

         (צילום: שי נייבורג)
          (צילום: שי נייבורג)

           

           

          3. הרשת: סלקשיין, מחסני הלבשה לכל המשפחה

           

          הסניף שבדקנו: א.ת. סגולה, פתח תקוה

           

          אודות: הרשת הוותיקה (משנת 1998) מונה 27 סניפים, שכל אחד מהם משתרע על שטח הנע בין 300 ל-1,200 מ"ר, עם מחלקות של בגדי נשים, גברים, תינוקות ילדים ונוער, לצד מחלקות ג'ינס, הלבשה תחתונה, הנעלה, אקססוריז ובגדי ספורט.

            

          הפלוסים: מחלקת הספורט אוחזת בקו רחב של פריטי פוטר ופרנץ' טרי, עם פוטנציאל השתלבות גבוה במראה סטריט-קז'ואל לשעות הפנאי – חליפות, מכנסיים ועליוניות במגוון צלליות וצבעים. לצד אלה תמצאו כאן מבחר נאה של בגדי ספורט מבדים מנדפי זיעה, בהם מכנסי טייץ, עליוניות, גופיות וחזיות, רובם מתוצרת מותג ההלבשה התחתונה PINK, ואחרים של L.A Gear ודיאדורה. סיבה נוספת להגיע לכאן היא פריטים ממותגים לילדים של הלו קיטי ודיסני, וכן שירותי הדפסה לחולצות בית ספר הניתנים במקום.

           

          המינוסים: סלקשיין מתיישבת על משבצת ה"מחסנים" נטולת הזוהר, ובהתאמה לרוב הפריטים בהיצע אין קשר אמיתי לאופנה. מחלקת ההלבשה לנשים שבה ניסיתי להרכיב לעצמי לוק, מנתה סטנדים בודדים בלבד, שהציגו מראה מבוגר או וולגרי למדי, ועומס חומרים סינתטיים בצבעוניות שאינה מעוררת את החושים האופנתיים.

           

             

            מה קניתי: למרבה המזל, עולם האופנה חי ונושם כעת את טרנד הספורט, אז שילבתי מכנסי פוטר נמוכי מפשעה (39.90 שקל) עם גופיית ספורט מבד מנדף זיעה בגימור גומי בירוק ניאון (39.90 שקל) ועליונית סריג בגוון תואם (59.90 שקל), שהייתה מוצלחת למדי ביחס למאה אחוזי הפוליאסטר מהם היא עשויה. העסקה נחתמה עם נעלי סניקרס קלות מבד פרחוני (69.90 שקל), שנייה לפני שאמרתי נואש והצטלמתי יחפה.

             

            החשבון: 209.60 שקל לטוטאל לוק של 4 פריטים.

             

              (צילום: חיים מיריל )
              (צילום: חיים מיריל )

               

               

              4. הרשת: סלקט, הלבשה לכל המשפחה

               

              הסניף שבדקנו: א.ת. חדש, ראשל"צ מערב

               

              אודות: הרשת הוקמה ב-1994 והיא מונה כיום 12 סניפים, המשתרעים על שטח הנע בין 500 ל-1,000 מ"ר ומציעים בגדי נשים וגברים בטווח מידות רחב, וכן בגדי ילדים, הלבשה תחתונה, הנעלה, אקססוריז ובגדי ספורט.

                

              הפלוסים: ההיענות למשבצת הפלאס סייז המתבקשת, עם טווח מידות המגיע עד ל-XXL בחלק מן הדגמים, והמחלקות הנפרדות והרחבות להלבשה תחתונה ובגדי ספורט.

               

              המינוסים: מדד האופנתיות שמתקשה להתרומם והופך את מלאכת הרכבת הטוטאל לוק למאתגרת באופן מיוחד.

               

                 

                מה קניתי: כאמור, לא היה לי קל. גם אם מצאתי סריג מוצלח או חצאית ראויה התקשיתי לייצר קונטקסט אופנתי. לא נרשמה נוכחות לפריטי ג'ינס, חולצות מכופתרות, או טרנדים בולטים כמו משבצות, מראה צבאי, רוקיסטי או ספורטיבי. בלטו כאן בעיקר פריטי בוהו, עם דגש מוגזם על חומרים דמויי זמש, פליז ופרווה סינתטית, שלא נראו אמינים. בחרתי בשמלת סריג בטקסטורת מלאנז' ללא שרוולים ובאורך מקסי (59.90 שקל) ועליונית מחומר תואם בגוון כהה יותר (69.90 שקל), נעלי בד ספורטיביות (49.90 שקל) ותיק צד קטן (69.90 שקל).

                 

                החשבון: 249.60 שקל לטוטאל לוק של 4 פריטים.

                 

                   

                   

                  5. הרשת: דיוטי מוטי, הלבשה לנשים

                   

                  הסניף שבדקנו: אשדוד

                   

                  אודות: הרשת הוקמה ב-2005 באילת, ומכאן שמה. כיום היא מונה 6 סניפים בשטח ממוצע של 350 מ"ר, עם נחיתה ראשונה בצפון הארץ (קריית אתא), המתוכננת לתחילת 2016. דיוטי מוטי מתמחה באופנה טרנדית וצעירה בתחלופה תכופה ודגש על בגדי ערב, המוצעים כאן לצד הלבשה תחתונה, נעליים ואקססוריז.

                    

                  הפלוסים: שירות אדיב ומדד אופנתיות גבוה, שהתבטא בהיענות לכל טרנד אפשרי, כמו גם במכנסי ג'ינס מחמיאים באופן מפתיע, מעילים מוצלחים באופן יוצא דופן ביחס לרשתות האחרות בז'אנר ועוד. כל אלה מסבירים את קהל הקונים מכל הגילאים שהציף את הסניף ב-11 בבוקר ביום ראשון.

                   

                  המינוסים: טווח המידות המצומצם עד לא קיים, 2-0 בחלק מהפריטים. גם כאן התקשיתי להידחס למידה 2.

                   

                     

                    מה קניתי: האמת, הבחירה היתה קשה. מדדתי אינספור סריגי גולף וצמות מוצלחים, שמלות בגזרה מחטבת, מעילי פוך וז'קטים לא רעים מחומרים דמויי עור וסווטשירט אחד אפור מנוקד קריסטלים שממש התקשיתי להשאיר בחנות (רק כי יש לי מספיק כאלה). בסופו של דבר, חטפתי שמלת סרפן ממיקרו-קורדרוי (65 שקל), שאזלה מהמדפים בעודי בסניף, אליה צירפתי חולצת משבצות מכופתרת (65 שקל) וקינחתי במגפון בטקסטורת נחש עם סוליית ספורט לבנה (50 שקל) ותיק קלאץ' עם פרנזים (80 שקל).

                     

                    החשבון: 260 שקל לטוטאל לוק של 4 פריטים. הייתי משלמת גם יותר.

                     

                      (צילום: קית' גלסמן)
                      (צילום: קית' גלסמן)

                       

                       

                      הרשת: ביג שופ, בתי כלבו המתמחים בהלבשה ולייף סטייל לכל המשפחה

                       

                      הסניף שבדקנו: אשדוד

                       

                      אודות: מודל ישראלי לרשת הכלבו הבריטית פריימרק, המציעה חוויית קנייה מפנקת, מחלקות נפרדות לפי קטגוריות ביגוד וגיל, ביניהם ג'ינס, ילדים, נוער, בייסיק, מידות גדולות, אקססוריז, הלבשה תחתונה, ספורט והנעלה. ויש גם מחלקות מוצרי חשמל, צעצועים, פארם, טקסטיל וכלי בית, בית קפה וג'ימבורי – אבל זה כבר פחות רלוונטי לענייננו. אל שלושת סניפי הרשת – בירושלים, חיפה ואשדוד, בשטח של 4,500-3,000 מ"ר – יצטרף בקרוב אח בבאר שבע.

                        

                      הפלוסים: רבים מספור, וקשורים בעיקר בגודל החלל, בהיקף הפריטים המגוון להפליא, בפרישה הנוחה ובשירות יעיל.

                       

                      המינוסים: נעוצים בעיקר במחלקת התיקים, המציגה עודף של חיקויים לא מוצלחים לתיקים של מותגי על, עם לוגואים ענקיים, צעקניים ומשובשים.

                       

                         

                        מה קניתי: סופסוף זכיתי במראה הדאבל דנים הטרנדי והיקר ללבי: חצאית ג'ינס בצללית A עם רכיסת כפתורים קדמית (80 שקל) מצאה שידוך מושלם בדמות ז'קט ג'ינס דקיק בגוון זהה, שיכול לעבוד גם כחולצה במצב רכוס (70 שקל), ומתחתיו לבשתי סריג גולף מלטף מתערובת ויסקוזה ופוליאמיד (40 שקל). את רגליי אבזרתי בנעלי עקב (לראשונה בסיבוב המוזל) מחומר דמוי זמש (150 שקל) ולידיי ציוותי תיק צד מלבני מחומר דמוי עור (80 שקל) בתוספת פונפון פרווה סינתטית (10 שקלים, שניים ב-15 שקל).

                         

                        החשבון: 430 שקל לטוטאל לוק של 6 פריטים. אולי הכי יקר בז'אנר, אבל מוצלח בהתאם.

                         

                          (צילום: ארקדי דייץ)
                          (צילום: ארקדי דייץ)

                            

                           

                          מה למדתי: טיפים לקנייה חכמה ברשתות הלואו קוסט

                           

                          1. אל תתנו למחירים הזולים לסנוור אתכם ולגרום לכם להעמיס פריטים בעגלה ללא הכרה.

                          2. שקלו כל פריט לגופו, והעדיפו קניית פריטים בודדים להשלמות הכרחיות במלתחה, על פני יצירת טוטאל לוק בזול (אתגר למתקדמים בלבד).

                          3. הישמרו מחלופות אמביציוזיות מדי לחומרי יוקרה כזמש, עור ופרווה. ברוב המקרים, זה נראה יקר רק ממרחק רב מאוד.

                          4. העדיפו דווקא פריטים לא בולטים מדי בעיצובם, כי רוב הסיכויים שתגלו שיש אותם לחצי עולם.

                          5. אל תתנו לטווח המידות המצומצם לייאש אתכם, או לפגוע בדימוי העצמי שלכם. כשהסחורה מסין, גם המידות משם.

                           

                          עיצוב גרפי: נעם רוזנברג

                           

                           
                          הצג:
                          אזהרה:
                          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד