שתף קטע נבחר

מהלילה: 17 מפגשי רכבת ללא מחסום ייסגרו

הנהלת הרכבת החליטה לסגור 17 מעברים בהם מוצב תמרור בלבד לתנועת כלי רכב חקלאיים. במעבר רבדים, בו אירעה התאונה הקטלנית לפני 3 שבועות, יותקן מחסום חשמלי עד סוף השבוע. בינתיים נמשכת חקירת התאונה ביום שישי: המשטרה בודקת את טענות נהג המשאית לפיהן ניסה להתריע בפניה כשנתקע על הפסים

דירקטוריון רכבת ישראל הורה על סגירת 17 מעברים במסילות הרכבת ברחבי הארץ למעבר כלי רכב וכלים חקלאיים. מדובר במעברים בהם אין מחסום והם מוגנים באמצעות תמרור בלבד.

 

ההחלטה, שנועדה להגביר את בטיחות הנוסעים ברכבות, תיושם החל מהלילה (א'). במעבר רבדים, בו אירעה לפני כשלושה שבועות התאונה בה נהרגו שבעה בני אדם, אמורה הרכבת להתקין מחסום חשמלי עד סוף השבוע, והמעבר ייסגר עד להתקנת המחסום.

 

החקלאים והנוסעים במעברים מתקוממים על ההחלטה, שתאריך את זמן הנסיעה ותאלץ אותם למצוא דרכים חלופיות להגיע לשדותיהם ולאדמות המצריכות עיבוד.

 

השבוע: שחזור התאונה

 

במקביל, נמשכת חקירת התאונה שאירעה ביום שישי דרומית לקריית גת בה נפצעו כ-35 בני אדם, ביניהם נהג הקטר שמצבו מוגדר קשה מאוד. צוות החקירה המשטרתי החוקר את התאונה הוא אותו הצוות שחוקר גם את התאונה הקודמת ברבדים, שמסקנות החקירה בעניינה טרם פורסמו.

 

ראש הצוות, סנ"צ מאיר אור, אמר הערב כי ביום שלישי ייערך שיחזור של התאונה כדי לבדוק, בין היתר, מה היה שדה הראייה של כל אחד מהגורמים.

 

"המשטרה באמצעות קצין בודק תבדוק גם את טענות נהג המשאית לפיהן התקשר למשטרה ולא היה מענה כדי לנסות ולעצור את נסיעת הרכבת. פלטי השיחות כבר הוזמנו. נהג המשאית שנחקר פעם אחת ייחקר ככל הנראה פעם נוספת" אמר סנ"צ אור.

 

נושא נוסף שייבדק הוא מהירות הנסיעה של הרכבת בקו. לרכבת בקו זה מותרת הנסיעה במהירות של 90 קמ"ש ועדיין לא ידוע מה הייתה מהירות נסיעת הרכבת בזמן התאונה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נוה שטרית
התאונה ביום שישי. טענות הנהג נבדקות
צילום: נוה שטרית
צילום: איי פי
התאונה ברבדים. יוצב מחסום חשמלי
צילום: איי פי
מומלצים