שתף קטע נבחר

מלחמת המחירים בין רשתות השיווק שוברת שיאים חדשים

כזו תחרות פרועה בין רשתות השיווק לא נראתה כבר שנים. בסוף השבוע נמכרו חיתולים בשני שלישים מהמחיר, הבוקר מתחיל מבצע חסר תקדים: חלב בשקית ב-2.99 שקלים. הרשתות מוכנות למכור במחירי הפסד, העיקר להכות את היריבות. ומי מרוויח? הצרכנים

 

התחרות בין רשתות השיווק שוברת שיאים חדשים: אחרי שבסוף השבוע מכרה רשת מגה חיתולים ותחליפי חלב בהנחות ענק והצליחה להביא לסניפיה עשרות אלפי קונים נלהבים, עוברת היום מלחמת המחירים למדפי החלב. הבוקר יוצאת רשת שפע שוק במבצע חסר תקדים שבמסגרתו תמכור חלב בשקית ב-2.99 שקלים בלבד. וזו כנראה רק ההתחלה.

 

תחרות פרועה כזאת – אומרים אנשים בתחום – לא נראתה בארץ שנים. כל רשת מכריזה "המחירים הנמוכים ביותר" כדי להכות את יריבתה. המאבק מגיע לפעמים גם למצבים אבסורדיים: חלק מהרשתות מודות שהן מוכנות למכור מוצרים מסוימים מתחת למחירים שבהם הם נקנים. אחרות מודות שהן שולחות סוקרים כדי לרחרח אחרי המחירים אצל השכן. כך קורה לעיתים שבאותו יום חנויות מורידות ומעלות את מחירי המוצרים בהתאם למתחרה מעבר לכביש.

 

בסוף השבוע הרגישו הורים רבים לתינוקות את המלחמה בכיס: רשת מגה (של ריבוע כחול) יצאה במבצע שבמהלכו מכרה חיתולים ומזון לתינוקות במחירי הפסד. מחיר חיתולי "פמפרס" ו"האגיס" ירד ל-40 שקל (במקום כ-55 שקל), ומחיר תחליף חלב (באריזת 800 גרם) צנח גם הוא מ-55 ל-40 שקל. לפי יצרניות ויבואניות החיתולים, כל חבילה נמכרה במכיר הפסד של כ-15 שקל.

 

היום, כאמור, יוצאת תת רשת נוספת של ריבוע כחול במבצע חדש: חלב בשקית יימכר בשפע שוק ב-2.99 שקלים בשלושת הימים הקרובים. מדובר במוצר שמחירו נמצא בפיקוח וממילא הרווח עליו קטן ביותר.

 

הכרזת מלחמה

 

הכל החל לפני כשלושה חודשים, כאשר רשת שופרסל החליטה להכריז מלחמה על הרשתות הפרטיות הזולות. שופרסל הסבה 26 סניפים של רשת יוניברס לרשת מוזלת בשם שופרסל דיל, שעובדת בשיטה של מחירים נמוכים כל הזמן, ללא מבצעים. "אצלנו ימצא הצרכן את סל הקנייה הזול ביותר", הכריז מנכ"ל הרשת, אפי רוזנהויז, בטקס ההשקה.

 

מרגע שהרשת החדשה החלה במסע הפרסום האגרסיבי שלה, היא הצליחה לבלבל את אקדחי המחירים. למרות שהיא כיוונה בעיקר נגד המחירים הנמוכים של הרשתות הפרטיות (כמו חצי חינם, רמי לוי, חביב, אבא ויקטורי, ועוד), החלו גם רשתות השיווק ה"ממוסדות" להוריד מחירים משמעותית.

 

ריבוע כחול ביטלה את סניפי קו-אופ והמירה אותם לסופר סנטר (היקרים יותר) ולרשת המוזלת שפע שוק. מחיריה של שפע שוק נמוכים במיוחד ומקבילים לאלה של שופרסל דיל. נוסף על כך יוצאת שפע שוק מדי פעם במבצעים שוברי שוק, כמו החלב של השבוע.

 

רשת השיווק השלישית בגודלה, קלאבמרקט, נקטה גם היא צעדים מרחיקי לכת והמירה את רוב סניפי ג'מבו (12 סניפים) לאימפריה המוזלת.

 

לחם במחירי הפסד

 

בימים אלה מגיעה המלחמה לשיא חדש. מנכ"ל רשת ריבוע כחול, גיל אונגר, החליט להסיר את הכפפות והכריז כי הרשת שוקלת למכור אפילו חלב ולחם במחירי הפסד.

 

במקביל ממשיכה רשת מגה במבצעים "שוברי שוק", ובשבוע הקרוב היא תמכור כמה מוצרים בהנחה גדולה. למשל, שישיית בירה מכבי ב-18 שקל (במקום כ-26) וארבעה שימורי מלפפונים ב-10 שקלים (במקום 4.20 שקלים ליחידה). ברשת קלאבמרקט סירבו אתמול להתראיין, וגם הנהלת השופרסל מסרבת להגיב ל"מבצעים חד פעמיים חסרי חשיבות" של הרשתות המתחרות.

 

בכירים בהנהלת הרשתות חוזרים ומדגישים את הנוסחה של "מחירים נמוכים כל הזמן" שאמורים להקנות לצרכן "תחושת יציבות וביטחון".

 

ואם זה לא מספיק, עומדת שופרסל להכריז בקרוב על רשת נוספת – שופרסל ביג – שתחליף את סניפי קוסמוס והיפרנטו. נראה לאן תוביל הרשת הזו את התחרות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים