שתף קטע נבחר

חקירת האסון: חיפוש בלשכת מנכ"ל הרכבת

ועדת החקירה של משרד התחבורה אמנם הטילה את עיקר האחריות לאסון הרכבת על נהג המשאית, אך במשטרה מוסיפים לחקור את אנשי הרכבת. היום ערכו חיפוש בשלושה מוקדים, בהם לשכת המנכ"ל, וחקרו את עוזרו. גם אנשי חברת "חוצה ישראל" נחקרו

בעוד ועדת הבדיקה של משרד התחבורה הטילה את עיקר האחריות לאסון הרכבת על נהג המשאית, במשטרה מסרבים ליישר קו ומוסיפים לחקור: צוות החקירה המיוחד של המשטרה ערך היום (ב') חיפוש בלשכתו של מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי מור.

 

החוקרים, שהצטיידו בצו בית משפט, ערכו חיפוש גם בשני מוקדים נוספים: מחלקת ההנדסה של הרכבת בחיפה ומשרדי הרכבת בלוד, שם יושב עוזר מנהל מחלקת ההנדסה. החוקרים החרימו מסמכים רבים.

 

במקביל חקרו השוטרים את עוזר מנכ"ל הרכבת, יריב אגמון, ואת מנהל הפרוייקטים ומתאמת הפרוייקטים של חברת "חוצה ישראל", החברה המפעילה את כביש חוצה ישראל. גם שניים מקציני הבטיחות של חברת "אליהו", שהעסיקה את נהג המשאית שהיה מעורב בתאונה, נחקרו.

 

ברכבת ישראל סירבו להגיב לחיפוש שנערך במשרדיהם. בהמשך צפוייה המשטרה לזמן עדים נוספים, חלקם ייחקרו תחת אזהרה וחלקם יתנו עדות בלבד.

 

באסון החמור נהרגו כזכור שבעה בני אדם ונפצעו כ-180. חברי ועדת הבדיקה של משרד התחבורה הטילו בשבוע שעבר את עיקר האחריות לתאונה על נהג המשאית, שלטענתם עשה את כל הטעויות האפשריות כאשר לא ציית לתמרור עצור, עלה על פסי הרכבת ולא עשה, לטענת יו"ר הוועדה ישעיה רונן, כל פעולה של נהג סביר.

 

רונן ציין כי "אין כל עקבות לכך שבדק האם הגיע הרכבת, וזאת למרות שידוע כי הרכבת צפרה לו, וגם אז המשיך לנסוע באותה מהירות ולא נסע קדימה או אחורה בניסיון לרדת מהפסים". הוא הוסיף כי "אין דרך להסביר את מעשיו של נהג המשאית".

 

כמו כן, חברי ועדת החקירה קבעו כי החברה האחראית לבניית כביש חוצה-ישראל הייתה מודעת לסיכונים במקום, ואף הנחתה את מנהל הפרוייקט לנקוט בכל האמצעים במקום - אך בפועל הדבר לא נעשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צפריר אביוב
ההריסות, ביום שאחרי
צילום: צפריר אביוב
צילום: רויטרס
החיפוש אחר השרידים
צילום: רויטרס
מומלצים