שתף קטע נבחר

הרשתות הקטנות נגד עלית: דורשות הנחות משותפות

הרשתות הקטנות התארגנו מול עלית - דורשות הנחות משותפות. טוענות: יש לראות בנו גוף אחד בעל כוח קנייה של 2 מיליארד שקל בשנה עלית עלית מסרבת

רשתות השיווק הקטנות מעלות הילוך במאמצים לשפר תנאיהן בהשוואה לרשתות הגדולות. ל"ידיעות אחרונות" נודע, כי 7 רשתות פרטיות חברו יחד לראשונה מול ספק גדול, כשנציגיהן דרשו משטראוס-עלית הנחותבדומה לאלה שמקבלות הרשתות הגדולות.

 

התארגנות הרשתות הקטנות מבוצעת על רקע הניסיון המתמשך של הרשתות הגדולות להוריד את מחירי הספקים, בעיקר שופרסל וקלקאבמרקט. הרשתות הקטנות רואות בכך ניסיון לחסל את עסקיהן, על ידי הפיכת הרשתות הגדולות לזולות יותר.

 

לאור ההתפתחויות, נפגשו נציגי הרשתות עם מנכל עלית-שטראוס, גיורא בר-דעה. בפגישה נכחו רמי לוי, בעלי השיקמה; מיכאל אבידן, בעלי ממן מחסני מזון; רוני גנגינה, מבעלי יד יצחק; נחום ביתן, מבעלי בינות ביתן; איל רביד, מבעלי ויקטורי; יצחק חמואל, מבעלי סופר- רמה; ושלום נעמן ממחסני מזון באר שבע.

 

בעלי הרשתות טענו, כי על שטראוס-עלית להתייחס אליהן כרשת אחת בעלת כוח קנייה של כ- 2 מיליארד שקל יחד - ולהעניק להן הנחות דומות לאלה המוענקות לרשתות הגדולות. נציגי 7 הרשתות טענו, כי ההנחה שהגדולות מקבלות גבוהה בכ-5% מההנחה הניתנת להן.

 

בר-דעה השיב, כי כל עוד לא מבצעות הרשתות הפרטיות את הרכש במשותף, וכל אחת קונה לעצמה בתנאים יחודיים, לא תראה בהן עלית רשת אחת.

 

כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", התארגנו הרשתות הפרטיות להקמת חברה שבמקור היתה אמורה לבצע עבורן רכש משותף. בשל אי הסכמות ביניהן, הוחלט כי החברה תטפל ברכש של מותג פרטי בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד קוולרצ'יק
הקרב על הצרכן: הרשתות הפרטיות רוצות להיות כמו הגדולות
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מומלצים