שתף קטע נבחר

טמפו תשווק את סיידר הגליל במערך ההפצה של תנובה

החברה מעמיקה פעילות בתחום המיצים ומשיקה מיצים סחוטים. חתמה על הסכם הפצה עם תנובה לשיווק המותג, במטרה להוות מתחרה לפריגת. מנכ"ל טמפו: אנו מצפים להגיע לנתח של 15% משוק המיצים הסחוטים בשנה הראשונה

חברת טמפו תנסה להתחזק בתחום המיצים הסחוטים באמצעות המותג סיידר הגליל אותו רכשה לפני שנה, במטרה להוות מתחרה משמעותית לפריגת. כחלק מהמהלך הכריזה טמפו על שיתוף פעולה עם חברת תנובה, שתפיץ עבורה את סדרת המוצרים של המותג סיידר הגליל, באמצעות מערך המכירות וההפצה שלה. עד לרכישת מפעל סיידר הגליל, תמורת 12 מיליון שקל, הפיצה טמפו את משקאות סיידר הגליל במערך ההפצה שלה.

 

הפצת המותג על ידי תנובה מהווה בסיס לשת"פ עתידי בין יצרנית מוצרי החלב לבין טמפו. כעת כל אחת מיצרניות החלב הגדולות מחוברת עסקית עם יצרנית מיצים - חברת שטראוס רכשה בעבר 20% מחברת גניר, יצרנית מותג המיצים פרימור, והחברה המרכזית למשקאות, המחזיקה 33% מהמותג פריגת שבבעלות גת גבעת חיים, רכשה לאחרונה את מחלבת טרה. פריגת הופץ עד סוף 2003 על ידי תנובה. פרימור ופריגת, מחזיקות כל אחת מעל 40% נתח שוק מתחום המיצים הסחוטים ותפוז C מחזיקה 8%. 

 

על מנת להוות מתחרה משמעותית בקטגוריה, מרחיבה טמפו את מותג סיידר אל מחוץ לעולם התפוח. עד כה זוהה המותג עם מיץ תפוחים בלבד וכעת השיקה החברה סדרת מיצים סחוטים הכוללת מיץ תפוזים, מיץ תפוחים מלא, מיץ תפוחים צלול, ולימונענע. מוצרי הסדרה מיוצרים בקו מילוי חדשני, שנרכש לאחרונה על ידי טמפו, בעלות של חצי מיליון אירו. 

 

רפי בהרב, מנכ"ל טמפו, אמר כי טמפו שגתה כאשר ניסתה להשיק לפני שלוש שנים מיצים סחוטים תחת המותג ג'אמפ, שאינו מזוהה עם ערכים בריאותיים: "יש לנו מותג אחד, ג'אמפ, וכעת אנחנו נכנסים לתחום הסחוטים עם המותג סיידר הגליל, שיהיה מותג מטריה שלנו". לדבריו, בניית מותג זה תהליך ארוך שדורש השקעה של 100 מיליון שקל ו- 2 מיליון שקל נוספים בשיווק המותג. "כעת טמפו פועלת להפיכת סיידר למותג פרימיום, כיוון שהוא נהנה מיתרון תדמיתי בתחום המיצים ומשדר ערכים של טריות ובריאות".

 

בהרב הוסיף, כי היעד של החברה לתפוס נתח של 15% משוק הסחוטים בתוך שנה. שוק המיצים הסחוטים מגלגל 80 מיליון שקל.

 

קובי אייזנר, סמנכ"ל מכירות תשלובת החלב של תנובה, אמר כי מחזור המכירות צפוי להגיע ל-10 מיליון שקל בשנה הראשונה לפעילות. לדבריו, כניסת מותג סיידר הגליל תחת מערך המכירות וההפצה של תנובה, ייצור חשיפה נרחבת למגוון מוצרים ויספק פריסה אופטימלית לכלל הקמעונאים והמגזרים. אייזנר אמר, כי בשלב זה אין בכוונת תנובה להיכנס כשותפה בטמפו. "אנחנו רוצים לממש את פוטנציאל ההפצות שלנו.  מערכת ההפצה של תנובה מגיעה לכ-10 אלף נקודות מכירה. תנובה מפיצה בים היתר את מוצרי אוליביה, עדן-קינוחים, סלטי שמיר, מרגרינה של שמן ומוצרי הסלט של עלי קטיף".

 

הסדרה הסחוטה תשווק במקררים בבקבוקים משפחתיים. בקבוק 1 ליטר במחיר 12.64 שקל ו-2 ליטר במחיר 23.10 שקל. החדרת הסדרה תלווה בקמפיין של גיתם, בהשקעה של מיליון דולר. בנוסף למשפחת הסחוטים, השיקה טמפו לפני מספר חודשים סדרת נקטרים בטעמים משולבים על בסיס התפוח. כעת היא מוסיפה לסדרה זו גם נקטר תפוזים, נקטר מנגו ונקטר תות בננה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיידר הגליל. כבר לא רק תפוח
מומלצים