שתף קטע נבחר

פרסומות אלימות ומיניות לא יעלו לפני הקרנת סרטי ילדים

הממונה על הגנת הצרכן להתאחדות בתי הקולנוע: הקרנת פרסומות וקדימונים שבהם מופיעים רמזים מיניים או קטעי אלימות בעת הקרנת סרטי ילדים היא עבירה לכאורה

החופש הגדול החל, ורבים מהילדים יבלו בין השאר בבתי הקולנוע. ובבתי הקולנוע, כידוע, משדרים פרסומות – חלקן לא כל כך חינוכיות. זו בדיוק הסיבה לכך שהממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, דורש מבתי הקולנוע להימנע מהקרנת פרסומות וקדימונים בהם מופיעים רמזים מיניים או קטעי אלימות בסרטים המיועדים לילדים.

 

קמחי פנה בשבוע האחרון למנכ"לית התאחדות ענף הקולנוע, מרים הוכמן, בעניין זה, בעקבות פנייה שהתקבלה מהמועצה לשלום הילד ולרגל החופש הגדול. לדבריו, הוראות תקנות הגנת הצרכן בנושא פרסומת המכוונת לקטינים, חלות על הפרסומות והקדימונים המוקרנים בבתי הקולנוע.

 

במכתבו להוכמן ציין קמחי, כי עמדת משרד התמ"ת היא שהקרנת פרסומות וקדימונים בעת הקרנת סרטי ילדים שבהם מופיעים רמזים מיניים או קטעי אלימות היא עבירה לכאורה על התקנות. "אין כל סיבה", אמר קמחי, "לחשוף ילדים צעירים הממתינים להקרנת סרט ילדים, לפרסומות וקדימונים האסורים על פי התקנות, כאשר הילדים הם קהל שבוי שלא יכול להימנע מלצפות בפרסומות".

 

לפיכך דרש הממונה על הגנת הצרכן ליידע את חברי התאחדות הקולנוע כי הם נדרשים להימנע, בעת הקרנת סרטי ילדים, מהקרנת פרסומות וקדימונים לסרטי מבוגרים המפרים את הוראות החוק והתקנות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר הכהן
בית קולנוע בתל אביב. הילדים הם קהל שבוי
צילום: עומר הכהן
מומלצים