שתף קטע נבחר

ג'וב חייך

איך עושים קמפיין קולע ללוח דרושים? דני בירו מסביר איך האסטרטגיה הפרסומית של Monster.com מצליחה לפגוע בדיוק במקום הנכון: "נסו למצוא עבודה שכיף לקום אליה בבוקר"

בואו נניח לרגע שאתם עובדים במשרד פרסום וצריכים להכין קמפיין לאתר אינטרנט, המהווה לוח דרושים Online. אתר כזה אמור להוות זירת מפגש בין שתי אוכלוסיות יעד: מעסיקים מצד אחד, ומחפשי עבודה מצד שני. מסע הפרסום שנדרשתם להכין מופנה לקהל השני, מחפשי העבודה. אתם מעוניינים לעודד אותם

 להציג את קורות חייהם באתר, שהרי ככל שיגדל מאגר העובדים הפוטנציאלים, כן ירבו המעסיקים שיגייסו עובדים דרכו. קיבלתם החלטה לבסס את הקמפיין על ההבטחה, שבאמצעות האתר הם עשויים למצוא את ג'וב חייהם.

 

מה בעצם אנחנו מחפשים במקום עבודה חדש? לשאלה הזו תשובות מגוונות: משכורת טובה. תנאים. אפשרויות קידום. מעמד מקצועי. אפשרות ללמוד ולהתפתח. סביבת עבודה נעימה. מעגל חברתי תומך. מעסיקים שמעריכים ומפרגנים. סיפוק. הגשמה עצמית.

 

אבל איך אפשר להגיד את כל הדברים האלה בפרסומת אחת בטלוויזיה, מבלי לאבד אפקטיביות? התשובה לכך ברורה: אי אפשר! מרוב מסרים היא עלולה לאבד מיקוד ולהיבלע בתוך רצף הפרסומות האינסופי.

 

גיבוש אסטרטגיה פרסומית הינו אולי הדבר הקשה והחשוב ביותר בתחום פרסום. האסטרטגיה קובעת את הכיוון ומתווה את הדרך שלאורכה יתפתח הקמפיין. מחלקת הפלנינג (Strategic Planning) היא זו שאחראית על פיתוחה, וזאת על בסיס ניתוח שיווקי מעמיק, הכולל את המוצר, השוק והמתחרים, לימוד התנהגות הצרכנים וזיהוי תובנות צרכן (Consumer Insight).

 

אסטרטגיה פרסומית טובה מצליחה לזקק מכל האינפורמציה הרלוונטית מסר אחד ממוקד, אותו אנו רוצים שאנשים יקלטו מהפרסומת. את המסר יש לנסח במשפט קצר המכונה שורת האסטרטגיה או ההבטחה הפרסומית - אותה הבטחה שתעמוד בבסיס הקמפיין ותביא להשגת מטרותיו.

 

תפקיד המחלקה הקריאטיבית היא לעורר את השורה הזו לחיים, ולתת לה ביטוי יצירתי כדי שהמסר יעבור במדיה באופן בולט ומשכנע.

 

מי רוצה למצוא עבודה אצל מפלצת?

 

"החיים קצרים מדי מכדי שלא ליהנות ממה שאתם עושים יום-יום. המטרה שלנו היא לעזור לכם להפיק את המקסימום מתוך 80 או 90 השנים שתחיו על פני כדור הארץ, באמצעות חשיפה להזדמנויות תעסוקה, שיאפשרו לכם להשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם ולהגשים חלום". זוהי הפילוסופיה העסקית לפיה מתנהלת רשת לוחות הדרושים המקוונת http://www.monster.com. לחברה אתרי אינטרנט ב-23 מדינות והיא מובילה בשוק צומח ותחרותי.

 

ג'ף טיילור, המייסד של Monster.com היה פרסומאי אמריקאי שחיפש תמיד רעיונות גדולים עבור לקוחותיו, עד שיום אחד דרש ממנו לקוח בלתי מסופק להביא רעיון "מפלצתי". מכאן החל להתגלגל במוחו רעיון הקמת האתר, שהפך עם השנים לזירת השמת העובדים הגדולה בעולם.

 

טיילור מציין שני ציוני דרך משמעותיים בהיסטוריה הקצרה של החברה

הקשורים בתקשורת שיווקית: 1. הבחירה בשם Monster עם הקמתה בשנת 1994, שם שונה ובולט שמשך תשומת לב ויצר בולטות. 2. ההחלטה לצאת בפרסום בטלוויזיה במהלך הסופרבול של 1999.

 

סרטון הפרסומת שלפניכם ממחיש את חשיבותה של אסטרטגיה פרסומית טובה. במקום להתמודד עם רשימת הציפיות הארוכה ממקום עבודה חדש, הוא נשען על תובנת צרכן פשוטה וחכמה: ג'וב חלומותינו מתגלם במקום עבודה שכיף לקום אליו בבוקר. רבים מאיתנו חווים את הדיכאון של יום ראשון בבוקר, כשעוד שבוע עבודה יוצא לדרך.

 

הפרסומאים של monster.com מציגים את האלטרנטיבה: "תתחילו להתכונן לעבודה שאתם אוהבים". הפרסומת בנויה כקליפ ובו סצנות מהחיים של קימה לעבודה בטכניקה שנקראת "פיסות חיים" (Slices of life). שימו לב לקצב המהיר, הסוחף המעיד על אנרגיות טובות של בוקר. "I feel love" של דונה סאמר מהווה שטיח מוסיקלי מצוין, שמחבר את הפסיפס, ובסיום מופיעה המפלצת החביבה - הסמל המסחרי של המותג.

 

לא לכולנו יש את האופציה לבחור, אך למי שיכול, אני ממליץ לאמץ את המסר של monster.com: החיים אכן קצרים ובלתי צפויים. נסו למצוא עבודה שכיף לקום אליה בבוקר.

 

דני בירו, הוא סמנכ"ל הוראה בהבצפר של חברות הפרסום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים