שתף קטע נבחר

"עד 30" - האמינות

המכוניות שלא יפתיעו אתכם לרעה. עזבו את המוסך, ותרו על חישובי ירידת ערך מסובכים. המכוניות הקטנות האלה נועדו לנסיעה אין קץ. לפחות לפי התדמית בשוק

כאן אין טעויות מיוחדות. כאשר מדובר באמינות מכנית, אין ולא קמו מתחרים למכוניות יפניות "של-פעם". אתם יכולים לאהוב את זה, לסלוד מכך, אבל זה המצב. ובנושא בו אנו עוסקים כדאי לדעת כי ההבדלים בולטים עוד יותר כאשר מביטים לאחור, לכיוון מכוניות מסוף שנות ה-90. לכן, מי שאמינות ושמירת ערך הם ערכיו המוחלטים, חייב לחפש כאן את המכונית הבאה שלו. בעיקר אם הוא גם חפץ (גם) בתיבת הילוכים אוטומטית.

 

אלא שחשוב גם לזכור כי מגרעות שונות ומקובלות בקטנות-יפניות בולטות מאד. למרות שיפור בשנים האחרונות, הן מציעות תא נוסעים פשוט, תחושה זולה ובמרבית המקרים התנהגות כביש בינונית ומטה ונוחות נסיעה רחוקה מלהרשים. לאלה יש להוסיף מחיר שוק וביקוש גבוהים, מה שאומר כי לרוב תהיה היפנית שלכם ישנה יותר ממתחרות אירופאיות מקבילות.

 

המבחר בתחום היפני אינו קטן, אך כאשר מדובר בבציר 99-97 כדאי לזכור כי מספר המכוניות שנמכרו - ועדיין עושות דרכן בגאון על הכביש - אינו גדול במיוחד. זה נכון במקרה של טויוטה סטרלט למשל (שממילא לא הצטיינה כאן) ועמדה על סף החלפה ביאריס העדיפה בהרבה. אך נכון גם לדייהטסו שרייד שנעלמה וחזרה. מאידך, כמו במשפחתיות יפניות, ההבדלים בין הדגמים השונים אינם גדולים, היתרונות והחסרונות דומים להפליא. לפניכם שלוש נבחרות.

 

הוותיקה: סוזוקי סוויפט

 

סוזוקי סוויפט הקטנה היא מאותן מכוניות שפשוט מסרבות למות. לקראת סוף שנות ה-90 היא נחשבה כבר למיושנת, אלא שבדיוק אז החליטו בסוזוקי להעביר את יצורה - ללא שינוי מהותי - להונגריה. כך קיבלנו את ה"יורוסוויפט" המעודכנת קלות, שבאופן מוזר המשיכה להגיע אלינו עד 2003. ולחשוב שהמכונית הזו החלה את דרכה בסוף שנות ה-80 ולא עברה שינויים מהותיים מאז.

 

הסוויפט הפכה אגדה בשוק המשומשות בארץ - בצדק מסוים. במונחים מודרניים מדובר ברכב בינוני מאד מבחינת דינמית או נוחות נסיעה, אך כזה שרמת האמינות שלו טובה אפילו מהממוצע היפני הגבוה מלכתחילה. מה שאומר שהיא "עושה צחוק" אפילו ממכוניות חדשות בנות זמננו.

 

המבחר הגדול שהיה בשנים הקודמות לסוויפט הצטמצם באופן משמעותי בסוף שנות ה-90. כעת אנו מדברים רק על גרסת חמש הדלתות או סדאן (שחולקות בסיס גלגלים זהה). מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים הוותיק, נעלם מההיצע - ואנו מדברים לכן על 1.3 ליטר עם 71 כ"ס, ותיבת שלושה הילוכים אוטומטית. בכל מקרה, המנוע הזה עדיף.

 

הסוויפט האירופית (המכונה "יורוסוויפט") משנת הדגם 98 מוצעת במחיר נמוך מעט מ-30,000 שקלים (29,000-28,500) במרכב של ארבע או חמש דלתות. מי שמוכרח דווקא סוויפט יפנית, יאלץ לרדת שנתיים (ל-96) ולשלם רק 2,000 שקלים פחות. שמירת ערך כבר אמרנו?

  

הפופולארית: דייהטסו שרייד

 

נדמה שבלי שרייד אי אפשר לערוך רשימת סופר-מיני משומשות. המכונית הזו הפכה יורשת מודרנית לחיפושית בקרב הסטודנטים - ובעיקר הסטודנטיות - ובמקביל זכתה לאהדת בני גיל הזהב. ב-95 החלה להימכר כאן שרייד חדשה, שהייתה בתחילת הדרך יקרה משמעותית ולכן איבדה פופולאריות. למרות שהייתה חזקה מקודמתה, דייהטסו לא עשו את הקפיצה הנדרשת קדימה, ונותרו עם מכונית פשוטה מדי, לא מעודנת או מרווחת מספיק. לפחות החליפו דגם והוסיפו תיבת ארבעה הילוכים, מה שלא ניתן לומר על הסוויפט.


דייהטסו שרייד

 

וכך המכונית החדשה טובה מקודמתה, וגם מהסוויפט, אבל המרחק לאירופאיות נותר גדול מאד. במפתיע, או לא, המחיר דומה להפליא לסוויפט - 30,000 שקלים למכונית משנת 98, או 25,000 לידנית מ-99 (אם תמצאו אחת כזו).

 

המודרנית: דייהטסו סיריון

 

הסיבה להאטת קצב הפיתוח של השרייד הייתה בעצם הסיריון, שהפכה בהמשך ליורשת של הסופר-מיני היפנית. הסיריון אולי נראית קטנה יותר, אבל התכנון המודרני בהרבה אומר שהיא לא רק נעימה יותר, אלא גם מרווחת בהרבה. מבחינה זו היא בהחלט מפתיעה לטובה.

 

נקודת התורפה העיקרית בסיריון היא תחושת ה"פח-נוע" הלא איכותית, שגוברת בשנים אלה גם בגלל מנוע ה-1.0 ליטר. זה מצליח לעשות את העבודה, אבל הוא חלש למדי ובדרך כלל מאד רועש. היא זולה מהשרייד, וזה אומר שניתן לרכוש אוטומטית מ-99 ב-25,000 שקלים ומי שיתאמץ מעט יהיה יכול לרכוש סיריון מ-2000 בקצת מעבר לרף (31,000 שקלים).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו סיריון
סוזוקי סוויפט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים