שתף קטע נבחר

"עד 30" - המהנות

למי שכיף מנהיגה חשוב לו יותר מכל, למרות שאינו מוכן לוותר לגמרי גם על השאר: פיז'ו 106, סיטרואן סקסו ופורד פיאסטה

הצד הצעיר והמהנה של הרשימה שייך באופן כמעט-טבעי למכוניות קונצרן פיז'ו-סיטרואן. בתת-קטגוריה זו יש שלוש נבחרות מיידיות: ה-205 וה-106 של פיז'ו, והסיטרואן סקסו. כולן, מי יותר ומי פחות, יספקו לכם חוויית נהיגה נעימה אותה לא תמצאו אפילו בסופר-מיני מודרניות, שלא להזכיר משפחתיות. אליהן אגב הוספנו את הפיאסטה, מכונית שלאחר מתיחת הפנים ב-95' הפכה לאחת הקטנות המהנות.

 

למרות גילה והתעללות מסיבית שעברה במשך השנים, ה-205 נחשבת עדיין לאחת הקניות המוצלחות בשוק המשומשות, מה שהופך את הביקוש לגבוה יחסית. אבל היא אינה מיוצגת כאן מסיבה פשוטה. פער הגילאים לטובת ה-106 הופך את האחרונה למרווחת כמעט באותה מידה, הגם שהיא נראית קטנה יותר במבט ראשון. הוסיפו לכך את העובדה כי ה-106 מודרנית יותר מבחינת עיצוב פנים, אבזור, איכות פלסטיק, מראה כללי ופינוקים קטנים, ותבינו כי האחות הצעירה פשוט עדיפה.

 

הביצועיסטית: פיז'ו 106

 

גם אם התוכנית המקורית של פיז'ו להחליף את ה-205 בשתי מכוניות - 106 ו-306 - לא נשמעת היום משכנעת (בעצם, גם אז לא האמנו לה), הרי שבסופו של דבר זכינו עם הצגת ה-106 לאחת ממכוניות הסופר-מיני המהנות מעולם. שלדה מעולה והגה מצוין הופכים אותה לחוויה מוטורית שלא תמצאו באף אחת מהאחרות המיוצגות במדריך.

 

רמת האמינות כאן בפירוש פחות טובה מזו של היפניות, ומרחב הפנים אינו משתווה לגדולות (ע"ע) שבקטנות. אך היא נוחה מאד, מרווחת למדי ולא תביא אתכם למוסך לעיתים קרובות, בעיקר אם תטפלו בה היטב. מוזר, אך המחירון מציין מחיר דומה לגרסאות ה-1.4 ליטר (75 כ"ס) ברמות גימור XS הספורטיבית והמהודרת יותר (הפעלה חשמלית לחלונות, לנעילה והגה כוח) וה-XR הפשוטה ממנה. ואם לא הבנתם, ה-XS מומלצת יותר, כאשר מכוניות משנת הדגם 2000 אמורות לעלות כ-30,000 שקלים.

 

מי שרוצה ליהנות באמת מהיכולת המצוינת של ה-106, יכול לנסות ולחפש את גרסת הראלי הנפלאה משנת הדגם 98. זה יעלה לו 28,000 שקלים אם אכן ימצא כזו.

 

המועתקת: סיטרואן סקסו

 

כאשר הופיעה הסקסו, ספגו אנשי סיטרואן ביקורת קשה ובצדק. התחושה הייתה שהם מנסים לעבוד על כולם עם תחבולה לא מתוחכמת. כל ילד הרי ראה כי מאחורי הסקסו מסתתרת בעצם 106. בהחלט מאכזב למי שרצה לראות מכונית מקורית מבית סיטרואן. אבל כשמדובר במכונית משומשת, זו לא בהכרח בשורה רעה. הסקסו, למעט תא נוסעים מודרני ואיכותי יותר והגה פחות חד, זהה ל-106. אלא שבגלל שם משפחתה, מחירה בשוק המשומשות נמוך יותר (והביקוש בהתאם).

 

ובגלל שהיבואן שם עליה את הדגש בשנות הדגם האחרונות, המבחר גדול בהרבה. אתם יכולים לקבל סקסו משנת 2001 עם מנוע 1.1 ליטר ב-22,000 שקלים, או 1.4 משנת הדגם 2,000 ב-27,000 שקלים. ויש אפילו אוטומטית ב-29,000 מאותה שנה (אם כי היינו מוותרים עליה). החסכנים יכולים לתור אפילו אחר גרסת דיזל (28,000 שקלים) אם כי לרוב מדובר במכוניות ששירתו בציי רכב.

 

חובבי ביצועים יכולים לחפש גם סקסו VTR או VTS. שתיהן עם מנוע 1.6 וביצועים טובים, אך שתיהן נדירות. שנתון 98, למשל, יעלה לכם 21 ו-24 אלף שקל בהתאמה, למרות שבמקרים רבים הן נסחרות במחירים גבוהים מהמחירון.

 

הדינמית: פורד פיאסטה

 

הנאה מנהיגה הייתה בעבר מושג שאי אפשר להזכירו בסמיכות לפורד, בעיקר לא פיאסטה. אבל החידוש המהותי שעברה הקטנה של פורד ב-95, הפך אותה לאחת הקטנות המהנות לנהיגה. לקח לה קצת זמן להגיע לארץ, ובדרך כלל שווקו כאן גרסאות ה-1.3 עם יחידת הכוח המיושנת - שלא לומר עתיקה. יתרונה הגדול הוא לא רק במחיר אלא גם באמינות המצוינת. ואולם מכוניות רבות עם מנוע זה שירתו בחברות השכרה.


פורד פיאסטה (צילום: מתן גרפינקל)

 

פיאסטה משנת 99 תציב אותנו בדיוק על הרף עם מחיר של 30,000 שקלים. מי שרוצה יותר כוח מוזמן לנסות לחפש את הגרסה שצוידה במנוע זי-טק SE, אשר פותח במקור עם ימאהה. מנוע ה-1.25 ליטר שמייצר 75 כ"ס מציע אופי מצוין וזרימת כוח טובה, והוא בפירוש טוב בהרבה. עבורו תאלצו לרדת לשנת 98 (28,000 שקלים). אבל שימו לב - התיבה האוטומטית, שנפוצה יותר עם מנוע זה, הרבה פחות מומלצת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים